France-Presse planifică o deschidere către consumatorii direcţi

Agence France-Presse (AFP), una dintre cele trei mari agenţii de presă la nivel mondial, doreşte să se adreseze direct marelui public, depăşindu-şi atribuţiile de mare furnizor de informaţii pentru companii media, potrivit declaraţiilor lui Emmanuel Hoog, CEO al agenţiei.

50 afișări
Imaginea articolului France-Presse planifică o deschidere către consumatorii direcţi

France-Presse planifică o deschidere către consumatorii direcţi

"Trebuie să ieşim din sistemul strict în care agenţiile vând conţinut ziarelor, care, la rândul lor, îl vând marelui public. Acest sistem este dovada unei viziuni malthusiene, dat fiind că, în toată lumea, consumul de informaţie este în creştere exponenţială", a declarat Hoog, într-un interviu acordat Le Monde, preluat şi de AFP.

"Ar fi absurd ca a treia cea mai mare agenţie de presă la nivel mondial să nu aibă o aplicaţie pe iPad sau pe telefoanele mobile de ultimă generaţie sau un site pe internet", a mai spus Hoog.

"Nu putem să spunem că AFP este un brand puternic sau să aducem în prim plan rolul său public şi civic şi să îi interzicem accesul la internet. Cum putem să ne imaginăm că Associated Press sau Reuters lansează aplicaţii în limba franceză pentru telefoanele mobile şi AFP nu face acelaşi lucru?", s-a întrebat Hoog.

Reprezentanţii presei naţionale franceze şi-au exprimat îngrijorarea, în luna iulie, când Hoog a anunţat intenţia AFP de a trece de la un model B2B (business to business - relaţii comerciale între companii) la un model B2C (business to consumer - între producător şi consumatorul direct). Întrebat despre felul în care AFP va încasa bani de la viitorii săi consumatori, Hoog a declarat că "toate variantele sunt posibile".

"Sunt împotriva acelei opţiuni care prevede gratuitatea tuturor conţinuturilor, pentru că eu consider că informaţia are o valoare. Putem să luăm în calcul să avem o parte din informaţii gratuite şi o parte cu plată", a mai sugerat Hoog.

Pe de altă parte, CEO-ul agenţiei a subliniat faptul că AFP are nevoie de un nou statut.

"Este nevoie ca statutul (agenţiei, n.r.), care datează din 1957, să evolueze. Citind rapoartele şi discutând cu angajaţii, am ajuns la concluzia că toţi sunt de acord cu o evoluţie a conducerii", a mai spus Hoog, care doreşte, în special, reformarea componenţei consiliului de administraţie, care reuneşte în prezent reprezentanţi ai guvernului francez şi ai presei.

În baza unei legi din 1957, care garantează independenţa instituţiei, AFP are un statut fără echivalent, fiind supusă regulilor dreptului comercial, dar cu o guvernare supusă dreptului comun tuturor societăţilor. AFP nu dispune de un capital propriu şi este administrată de un colegiu format din clienţii săi.

Hoog este de părere că agenţia are nevoie de un consiliu de administraţie care să nu o pună în condiţia de "a fi în contradicţie cu ea însăşi". "Nicio companie din lume nu poate să supravieţuiască în condiţiile în care clienţii săi sunt majoritari în consiliul de administraţie", a subliniat liderul AFP.

El a precizat că 50% din cifra de afaceri a companiei provine din activităţile din străinătate. În opinia sa, ar fi nevoie de o finanţare de 125 de milioane de euro pentru dezvoltarea AFP.

Totodată, Hoog a precizat că doreşte să prelungească mandatul unui CEO de la trei la cinci ani.

În 2009, cifra de afaceri a AFP a fost de peste 270 de milioane de euro.

Agence France-Presse (AFP) este una dintre cele mai mari agenţii de presă din lume, alături de Associated Press (AP) şi Reuters.

AFP este cea mai veche agenţie de ştiri din lume, fiind înfiinţată în 1835, de Charles-Louis Havas, pionier al jurnalismului internaţional. În prezent, agenţia continuă să îşi extindă activitatea peste tot în lume, ajungând la milioane de abonaţi, prin intermediul radioului, televiziunii, ziarelor şi companiilor media, prin informaţiile transmise de la sediul său central din Paris şi de la centrele regionale din Washington, Hong Kong, Nicosia sau Montevideo. AFP are jurnalişti în 165 de ţări şi publică zilnic un număr foarte mare de ştiri, fotografii, infografice şi videoclipuri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici