Google invită elevii să-i redeseneze logoul pentru Ziua Naţională a României

Google a lansat "Doodle 4 Google", o competiţie naţională prin care invită copiii să creeze un desen cu tema "România mea este...", desenul câştigător urmând să apară pe pagina de start a motorului de căutare pe 1 decembrie, de Ziua Naţională a României.

3854 afișări
Imaginea articolului Google invită elevii să-i redeseneze logoul pentru Ziua Naţională a României

Google invită elevii să-i redeseneze logoul pentru Ziua Naţională a României (Imagine: www.google.ro/doodle4google)

Concursul de creaţie se adresează copiilor cu vârste între 6 şi 14 ani care urmează cursurile primare sau gimnaziale ale tuturor şcolilor din România, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Copiii trebuie să realizeze un desen cu tema "România mea este ...", prin care să exprime ce reprezintă ţara noastră pentru fiecare dintre ei.

Desenul marelui câştigător al concursului va apărea pe 1 decembrie pe pagina de start a Google România, pentru a fi admirat de milioane de români. Micul artist va primi şi un premiu în valoare de 15.000 de lei, iar finaliştii, în număr de zece, vor fi premiaţi cu tablete. De asemenea, şcolile din care provin primii cinci clasaţi în funcţie de voturi vor primi câte o bursă de tehnologie în valoare de 20.000 de lei.

Copiii pot fi înscrişi în concurs de către părinţi, învăţători sau profesori, respectând regula unui singur desen înscris pentru fiecare copil. Desenele pot fi trimise prin poştă sau e-mail, alături de formularul de înscriere disponibil pe pagina google.ro/doodle4google. Termenul limită de trimitere a desenelor este 15 octombrie.

Într-o primă etapă, echipa Google România va selecta cele mai frumoase 250 de lucrări din cele înscrise în concurs. Juriul concursului va alege apoi cele mai reprezentative 30 desene. Dintre acestea, primele 10 desene finaliste vor fi alese prin vot public pe site-ul Doodle 4 Google România, iar desenul ce va obţine cel mai mare punctaj din întregul concurs va deveni marele câştigător.

Votul publicului va putea fi exprimat online între 8 şi 27 noiembrie, pe site-ul www.google.ro/doodle4google.

Juriul concursului "Doodle 4 Google România" este format din personalităţi din domeniul artistic, media şi educaţie: Andreea Esca, Nicolae Alexi, Adrian Boţan, Adrian Brăescu, Medeea Marinescu, Ioan T. Morar şi Cătălin Ştefănescu. Din juriu va face parte şi Sophia Foster-Dimino, membră a echipei care se ocupă de redesenarea logoului Google la aniversările pe care Google le sărbătoreşte la nivel internaţional şi local.

Concursul se va desfăşura sub tutela Ministerului Educaţiei şi cu sprijinul TVR.

Competiţii similare pentru a decora pagina Google în momente speciale s-au organizat în peste 30 de ţări, România aflându-se la prima ediţie în acest an.

Doodle-urile sunt reprezentări ocazionale ale logoului afişat pe prima pagină Google (www.google.ro), ce au acompaniat de-a lungul anilor toate căutările online făcute de utilizatorii Google din întreaga lume.

Google îşi schimbă logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea. În galeria celor mai recente logouri dedicate României s-au numărat Constantin Brâncuşi, George Enescu, I.L. Caragiale, Sergiu Celibidache, Mărţisorul sau Ziua Naţională a României.

În 1998, fondatorii Google - Larry şi Sergei au participat la festivalul Burning Man din deşertul Nevada. Pentru că au vrut să-şi anunţe utilizatorii că vor fi plecaţi în acea perioadă, au adăugat emblema festivalului în spatele logoului Google. Primul doodle astfel creat a fost unul relativ simplu, dar ideea de a decora logoul companiei cu ocazia unor evenimente extraordinare a fost neaşteptat de bine primită de către utilizatorii Google, care au apreciat natura jucăuşă a acestor modificări.

Doi ani mai târziu, în 2000, Larry şi Sergei l-au numit pe Dennis Hwang managerul echipei Doodle Google.

De atunci Google a creat peste 1.000 de logouri pentru paginile de start Google din întreaga lume, sărbătorind personalităţi ca Marie Curie, Mahatma Gandhi sau personaje ca Batman. Unele dintre aceste logouri sunt publicate la nivel global (pe toate paginile de start locale ale Google), iar altele sunt create special pentru o anumită ţară.

Doodle-urile Google au început ca simple ilustraţii, dar în timp acestea au evoluat, ca şi tehnologia. Astfel, au fost prezentate publicului logouri sofisticate, precum cel dedicat aniversării primei publicări a poveştii lui Pinocchio, şi doodle-uri interactive, precum cele ce omagiau opera lui Jules Verne ("20.000 de leghe sub mări") sau chitara electrică Les Paul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici