Grupul media WAZ intenţionează să se retragă din România şi Bulgaria până la sfârşitul anului

Grupul media german WAZ, care deţine pe piaţa autohtonă acţiuni în cadrul cotidianului România Liberă, intenţionează să se retragă din România şi din Bulgaria până la sfârşitul acestui an, informează handelsblatt.com.

31 afișări
Imaginea articolului Grupul media WAZ intenţionează să se retragă din România şi Bulgaria până la sfârşitul anului

Grupul media WAZ intenţionează să se retragă din România şi Bulgaria până la sfârşitul anului (Imagine: Viorel Dudau/Mediafax Foto)

Strategia grupului vizează retragerea din întreaga regiune balcanică, potrivit lui Bodo Hombach, CEO al grupului. El a specificat că nu vede un viitor pentru compania sa pe piaţa din estul Europei. Retragerea din Bulgaria este primul pas al WAZ din strategia de retragere totală din Balcani, a declarat Hombach.

În România, grupul media WAZ deţine acţiuni la ziarul România liberă, prin parteneriatul pe care germanii l-au realizat în cadrul Medien Holding.

Până la momentul transmiterii acestei ştiri, acţionarii români ai grupului Medien Holding nu au putut fi contactaţi.

Pe de altă parte, Adrian Rus, administratorul companiei Medien Holding, a declarat pentru MEDIAFAX că nu ştie nimic despre aceste decizii, nefiind făcut niciun anunţ în acest sens.

WAZ deţine în Bulgaria două dintre cele mai populare cotidiane locale - Trud şi 24 Chasa, pe care vrea să le vândă atunci când va fi profitabil, potrivit lui Hombach.

WAZ mai deţine operaţiuni pe pieţele din Serbia, Croaţia, Macedonia şi Ungaria.

În luna iunie, grupul de presă german WAZ a fost acuzat de ministrul sârb al Economiei de lipsă de transparenţă în derularea afacerilor din ţară.

WAZ a anunţat la acel moment, printr-un comunicat, că se retrage din Serbia, pe fondul unor probleme comerciale cu un om da afaceri sârb, intermediarul grupului german în demersurile sale de achiziţie a influentului cotidian sârb Vecernje novosti. Grupul de presă german Westdeutsche Allgemeine Zeitung (WAZ) deţinea 50% din influentul cotidian sârb Politika.

Se pare că WAZ a fost înşelat de acest om de afaceri, pe care presa sârbă şi germană l-a identificat ca fiind Milan Beko, personalitate controversată împotriva căreia WAZ a declanşat o procedură internaţională de arbitraj.

Potrivit comunicatului, directorul WAZ, Bodo Hombach, l-a informat, printr-o scrisoare, pe preşedintele sârb Boris Tadic că grupul plănuieşte să se retragă din Serbia şi că va începe să îşi vândă participaţiile din companiile sârbe. În prezent, grupul deţine 50% din capitalul celui mai vechi şi mai influent cotidian sârb, Politika. Cealaltă participaţie în cadrul Politika o deţine statul sârb. De asemenea, WAZ deţine 55% din acţiunile cotidianului Dnevnik. Hombach i-a mai cerut preşedintelui Tadic să permită ca ieşirea WAZ de pe piaţa sârbă să fie supravegheată de organele şi serviciile de stat abilitate, în conformitate cu legea.

WAZ este prezent în Serbia din octombrie 2001.

WAZ este prezent pe piaţa din România unde deţine, în joint venture cu The Nova Group, grupul Medien Holding, care editează România liberă. Medien Holding este acţionar principal în societatea "R", al cărei portofoliu include cotidianul România liberă şi www.romanialibera.ro, tipografia United Print, Hiparion Magazines, Grupul Român de Presă şi CMP, agenţia de comunicare şi branding.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici