Intact Media Group: RCS a retras abuziv, joi noaptea, Antena 1 şi Antena 3 de pe platforma Digi

Intact Media Group spune, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că RCS&RDS a retras de pe platforma proprie DTH, în mod abuziv, în noaptea de joi spre vineri, Antena 1 şi Antena 3, acuzând, totodată, compania de telecomunicaţii de rea credinţă.

961 afişări
Imaginea articolului Intact Media Group: RCS a retras abuziv, joi noaptea, Antena 1 şi Antena 3 de pe platforma Digi

Intact Media Group: RCS a retras abuziv, joi noaptea, Antena 1 şi Antena 3 de pe platforma Digi

"Divizia TV Intact Media Group îşi manifestă dezacordul privind practicile necomerciale ale RCS&RDS. Compania de cablu a decis, fără a-şi informa în prealabil partenerii sau abonaţii, să scoată de pe platforma de satelit posturile Antena 1 şi Antena 3, începând cu ora 00.00 a zilei de 20 aprilie. Intact se afla în discuţii pentru distribuţia în reţeaua Digi a posturilor din grup încă din martie anul curent", se spune în comunicatul Intact Media Group.

Potrivit comunicatului, RCS&RDS a refuzat să încheie un acord cu grupul media, motivând că televiziunile în cauză au fost declarate libere la retransmisie.

"Obligativitatea retransmisiei posturilor listate must carry este valabilă doar în reţelele de cablu. Conform prevederilor art. 82 alin. 1 din Legea audiovizualului şi art. 13 alin. 3 din Decizia CNA nr. 72/2012, principiul must carry nu se aplică pentru reţelele de satelit, retransmisia în acest caz făcându-se în baza unui acord comercial între radiodifuzori şi distribuitori. Compania de cablu demonstrează astfel că nu cunoaşte Legea audiovizualului, pretinzând Grupului Intact să îşi distribuie conţinutul posturilor TV în regim de gratuitate, chiar în situaţia în care există alte prevederi legale care reglementează transmisia pe satelit", se spune în comunicatul Intact.

Totodată, în comunicat se spune că "reaua credinţă dovedită de RCS&RDS în relaţia cu Intact şi abonaţii săi este cu atât mai pregnantă cu cât posturile străine sunt retransmise pe sume considerabile, în condiţiile în care audienţa şi relevanţa naţională a acestora sunt semnificativ reduse faţă de posturile Intact".

Potrivit comunicatului, Intact Media Group ajunge în prezent la peste 10 milioane de români, printr-un portfoliu de branduri în televiziune, presă scrisă, radio, online şi producţie, printre care Antena 1, Antena 3, Jurnalul Naţional, Radio ZU sau gsp.ro.

Reacţia Intact Media Group (un trust controlat de familia Voiculescu) vine după ce RCS & RDS (o companie controlată de omul de afaceri Zoltan Teszari) a anunţat că, din data de 20 aprilie 2012, nu mai transmite pe platforma sa de satelit Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV. Cele trei televiziuni sunt parte a Antena Group, entitate din cadrul Intact Media Group.

"RCS & RDS îşi anunţă abonaţii serviciilor de televiziune prin satelit, că din data de 20 aprilie 2012, nu mai poate transmite programele Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV. Antena Group, proprietarul celor 3 posturi TV, a retras acordurile de difuzare a acestor programe în reţeaua Digi TV prin satelit şi, ca urmare, RCS & RDS a fost obligat să întrerupă difuzarea lor. RCS & RDS nu poate accepta să platească peste 7 milioane de Euro pe an, suma solicitată de Antena Group în cadrul unei somaţii trimise cu doar câteva săptămâni în urmă, pentru difuzarea prin satelit a canalelor grupului, între care Antena 1 si Antena 3, pe care chiar reprezentanţii Antena Group le-au declarat în mod repetat ca fiind libere la retransmisie (must carry)", se spune într-un comunicat remis vineri MEDIAFAX de către RCS&RDS.

Totodată, RCS&RDS consideră Antena Group "integral responsabilă pentru privarea abonaţilor Digi TV prin satelit de posibilitatea de a urmări Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV".

"Antena Group nu a acceptat nici prelungirea datei limită a somaţiei, ameninţând cu recurgerea la acţiuni legale, inclusiv plângeri penale. Considerăm că, în acest mod, Antena Group plasează interesele grupului mult deasupra interesului telespectatorilor care doresc să urmărească aceste canale şi că responsabilitatea pentru privarea abonaţilor Digi TV de posibilitatea de a le urmări revine integral Antena Group. Totodată, ne asigurăm abonaţii că pentru noi, interesul lor primează şi că în ceea ce ne priveşte, avem întreaga disponibilitate pentru a introduce în grila Digi TV, programe de interes pentru publicul larg", a spus RCS&RDS.

În plus, RCS&RDS a precizat că "abonaţii serviciilor de televiziune prin cablu nu sunt şi nu vor fi afectaţi de această situaţie, programele Antena Group fiind difuzate în continuare în toate pachetele de televiziune prin cablu".

Conflictul dintre RCS&RDS şi Antena Group a început anul trecut, cele două companii având mai multe procese în instanţă. Conflictul dintre RCS&RDS şi Antena Group a ajuns de multe ori şi în atenţia Consiliului Naţional al Audiovizualului, care a încercat fără succes să-l medieze.

Pe 31 martie 2008, postul Antena 1 şi RCS&RDS câştigau în tandem licitaţia pentru drepturile de televizare ale meciurilor din Liga I în sezoanele 2008/2009, 2009/2010 şi 2010/2011, pentru suma de 85 de milioane de euro plus TVA, ceea ce înseamnă 102 milioane de euro. Majoritatea meciurilor au fost difuzate, însă, într-o primă fază, de televiziunea GSP TV, post de sport lansat de trustul Intact pe 25 iulie 2008.

În 21 mai 2011, însă, GSP TV a fost scos din grila de programe a RCS&RDS, după încheierea contractului pe care televiziunea îl avea cu operatorul de cablu. Scoaterea GSP TV din grila RCS&RDS a venit şi în urma mai multor conflicte între conducerea companiei de cablu şi cea a grupului Intact, din care face parte şi televiziunea sportivă. Ulterior, Antena Group a declarat televiziunea GSP TV liberă la retransmisie şi fără condiţionări tehnice, potrivit principiului must carry din Legea audiovizualului, fapt pentru care CNA a decis includerea GSP TV între televiziunile obligatorii la retransmisie pentru toţi cabliştii, în reţelele lor de cablu, astfel şi operatorul de cablu RCS&RDS a trebuit să retransmită această televiziune.

Pe de altă parte, Antena Group a depus, în 21 aprilie 2011, la Tribunalul Bucureşti, o cerere de chemare în judecată a RCS&RDS, cerând companiei de telecomunicaţii să nu mai condiţioneze retransmisia către populaţie a televiziunii Antena 1, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX la momentul respectiv. De asemenea, Antena Group a solicitat atunci RCS&RDS plata a 60 de milioane de euro despăgubiri pentru că ar fi condiţionat retransmisia către populaţie a televiziunii Antena 1.

În schimb, RCS&RDS a remis, la rândul său, în 30 martie 2011, o notificare către Antena TV Group SA (fosta SC TV Antena 1 SA). Notificarea a fost transmisă de către RCS&RDS şi la Consiliului Naţional al Audiovizualului şi la Consiliul Concurenţei. Astfel, RCS&RDS a notificat Antena TV Group să plătească 100 de milioane euro, "cu titlul de daune materiale şi morale", pentru prejudiciile materiale şi morale produse companiei de telecomunicaţii, în urma "campaniei media de denigrare" desfăşurate prin televiziunile şi celelalte canale media ale Intact.Totodată, RCS&RDS a spus că "respinge în mod categoric orice pretenţie formulată de Antena TV Group SA împotriva societăţii RCS&RDS SA".

Pe de altă parte, în mod repetat, în ultimul an, reprezentanţii RCS&RDS au susţinut în faţa membrilor CNA că grupul Antena pretinde societăţii de telecomunicaţii anumite sume de bani pentru retransmisia posturilor Antena 1 şi Antena 3, deşi aceste televiziuni sunt libere la retransmisie, potrivit principiului "must carry".

În schimb, reprezentanţii Antena Group au spus că grupul nu condiţionează financiar retransmisia posturilor Antena 1 şi Antena 3.

CNA a aplicat mai multe amenzi RCS&RDS pentru că operatorul a scos din grilă de-a lungul timpului, fără să aibă aprobarea Consiliului, mai multe televiziuni, printre care şi unele din portofoliul Antena Group.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici