Kiss FM şi Radio 21 au atras publicitate de peste 48 de milioane de euro, în 2007 - raport - Mediafax

Kiss FM şi Radio 21 au atras publicitate de peste 48 de milioane de euro, în 2007 - raport

Kiss FM şi Radio 21 au atras, în 2007, cele mai mari investiţii în publicitate, de 27,5 milioane de euro şi, respectiv, 20,7 milioane de euro, în condiţiile în care bugetele publicitare nete pentru radio au crescut cu 31% faţă de 2006, potrivit studiului Media Fact Book, lansat, joi, de Initiative.

317 afişări
Imaginea articolului Kiss FM şi Radio 21 au atras publicitate de peste 48 de milioane de euro, în 2007 -  raport

Kiss FM şi Radio 21 au atras publicitate de peste 48 de milioane de euro, în 2007 - raport (Imagine: Mediafax Foto)

Potrivit acestui studiu, în 2007, investiţiile nete în publicitatea radio au crescut cu 31% faţă de 2006, ajungând la peste 30 milioane euro. Acest lucru s-a datorat creşterii rate-card-urilor şi bugetelor mari investite de advertiseri.

De asemenea, investiţiile brute în publicitatea radio au crescut cu 33%, comparativ cu 2006, ajungând la 91 milioane de euro. Piaţa a fost dominată anul trecut de companiile SBS Broadcasting Media şi Europe Development International, care au atras 78% din bugetul total investit în publicitate.

La fel ca în 2006, Kiss FM a continuat să fie radioul cu cele mai mari investiţii în publicitate (30%), urmat de Radio 21 (23%) şi Europa FM (21%).

Topul radiourilor care au atras cele mai mari bugete de publicitate, în 2007, este format din: Kiss FM (27,5 milioane de euro), Radio 21 (20,7 milioane de euro), Europa FM (19,04 milioane de euro), Pro FM (8,6 milioane de euro), Guerrilla (4,8 milioane de euro), Magic FM (3,04 milioane de euro), Radio România Actualităţi (3,89 milioane de euro), Info Pro (2,52 milioane de euro), Radio Total (383.000 euro).

Principalul post deţinut de Societatea Română de Radio - Radio România Actualităţi (RRA) - şi-a crescut veniturile din publicitate cu 113%, începând cu martie 2007 Clir Media administrând spaţiul publicitar al RRA.

Cei care au investit cel mai mult în publicitate radio au fost anul trecut: companiile auto, operatorii de telefonie mobilă, serviciile bancare şi de asigurări.

Potrivit estimărilor Media Fact Book, în 2008, principalele reţele de radio au continuat să se dezvolte, prin lansarea unor staţii noi sau prin consolidarea celor existente.

Studiul, care citează estimările Alfa Cont, precizează că pe trimestrul 1 din 2008, investiţiile în publicitatea radio au ajuns la 22 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creştere de 37% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007. Grupurile Renault, Orange şi Carrefour sunt cei mai mari investitori în publicitatea radio în acest an.

Totodată, studiul prognozează o creştere netă de 26% a investiţiilor în publicitatea radio la nivelul întregului an 2008, în ciuda trendului descendent al audienţelor posturilor de radio.

În ceea ce priveşte cota de piaţă, Media Fact Book precizează că Radio 21, RRA şi Kiss FM şi-au menţinut poziţiile de lider (65% cotă de piaţă). Statutul de lider al Radio 21 s-a datorat staţiei din Bucureşti a radioului, care anul trecut avea în jur de 146.400 de ascultători pe zi.

În Bucureşti, topul radiourilor a fost dominat de Radio 21, cu o cotă de piaţă de 24,4%, acesta fiind urmat de RRA - 29,9% cotă de piaţă, Kiss FM - 12,4% cotă de piaţă, Pro Fm - 8% cotă de piaţă şi Europa FM - 6,9% cotă de piaţă.

În acelaşi timp, la nivel urban, topul radiourilor a fost condus în 2007 de Europa FM, cu 16,6% cotă de piaţă, acesta fiind urmat de RRA - 15,9%, Kiss FM - 14,7%, Radio 21 - 10,8%, Pro FM - 7,1%.

Cea mai mare cotă de piaţă la nivel naţional a avut-o RRA - 17,2%, urmat de Europa FM - 14,9%, Kiss FM - 12,8%, Radio 21 - 8,1%, Antena Satelor - 6,9%, Pro Fm - 5,9%.

În ceea ce priveşte timpul petrecut de români ascultând radioul, în 2007, studiul Media Fact Book precizează că media a fost de 4,6 ore pe zi în provincie şi de 5 ore pe zi în Bucureşti.

Studiul precizează că, la sfârşitul lui 2007, existau 671 de licenţe radio, acordate de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).

În acest sens, topul 10 al proprietarilor cu cele mai multe licenţe radio în 2007 a fost condus de SBS Broadcasting Media SRL, care deţinea 76 de licenţe audiovizuale Kiss Fm şi Magic FM. SBS este urmat în top de Radio XXI SRL, cu 51 de licenţe ale Radio 21,  ABC Plus Media SA - Naţional FM şi Favorit FM (35 de licenţe); Compania de Radio Pro - Pro FM, Info Pro, Pro Clasic (31 de licenţe) (n.r. - în 2008, Pro TV S.A. a achiziţionat de la MediaPro licenţele audiovizuale şi alte active ale Companiei de Radio Pro); Realitatea Media SA - Realitatea FM, Guerrilla, Radio Alpha (29 de licenţe); Patriarhia Română - Radio Trinitas (27 de licenţe); Audio Delta SRL - Micul samaritean (27 licenţe); Grupul Media Camina - Romantic FM (24 de licenţe); Minisat Telecom SRL - Radio Minisat (19 licenţe) şi SC Radio Transilvania - Radio Transilvania (15 licenţe).

Cea mai importantă achiziţie a anului trecut a fost făcută, potrivit Media Fact Book, de grupul Lagardere, care a preluat Radio Deea, reţea care deţine 23 de licenţe, la nivel naţional.

Alte mişcări importante pe piaţa radio, anul trecut, precizate de studiul Initiative, au fost cumpărarea de către SBS a reţelelor Mix FM şi One FM şi lansarea ProFM Dance de către Compania de Radio Pro, ale cărei licenţe audiovizuale şi active au fost achiziţionate în 2008 de Pro TV SA.

Numărul staţiilor de nişă a crescut anul trecut, prin lansarea News FM, deţinută de grupul Intact, şi Realitatea FM, a Grupului Realitatea-Caţavencu. Radio Guerrilla şi-a crescut acoperirea, la sfârşitul anului trecut ajungând la 26 de staţii locale.

Totodată, potrivit Media Fact Book, investiţiile publicitare în piaţa media din România vor creşte cu circa 22% în 2008, ajungând la 590 milioane de euro. Cele mai mari investiţii în publicitate vor fi atrase de TV, respectiv 385 de milioane de euro, presă scrisă - 90 de milioane de euro, outdoor - 70 de milioane euro, radio - 38 de milioane euro şi Internet - 15 milioane de euro.

Media Fact Book este un ghid care semnalează în fiecare an evoluţia şi tendinţele pieţei media. Initiative România, afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide, activează de peste 10 ani şi se clasează printre primele agenţii de profil.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici