Mihaela Rădulescu, somată de CNA

CNA a somat public, marţi, postul Antena 1, pentru emisiunea "Duminica în familie" din 8 martie, în care moderatoarea Mihaela Rădulescu a făcut "publicitate în favoarea sponsorului emisiunii", fără a respecta legislaţia audiovizuală, şi a încălcat prevederile legii privind protecţia minorilor.

94 afișări
Imaginea articolului Mihaela Rădulescu, somată de CNA

Mihaela Rădulescu, somată de CNA (Imagine: Mediafax Foto)

CNA a analizat în şedinţa de marţi emisiunea "Duminica în familie" difuzată pe 8 martie, în direct, în intervalul orar 15.29 - 18.32.

Consiliul a primit trei reclamaţii în legătură cu această ediţie a emisiunii, care au făcut referire, potrivit CNA, la "comportamentul şi limbajul indecent" folosit de Mihaela Rădulescu, "prezenţa unor minori în studio" şi "publicitatea mascată".

Potrivit Consiliului, în emisiunea "Duminica în familie" din 8 martie, Mihaela Rădulescu a discutat despre educaţia sexuală a copiilor. "Ce-am vrut eu să vă ofer astăzi este o emisiune pe care n-am făcut-o niciodată, de frică. De frica CNA-ului, pentru că mă gândeam, cine ştie, cum scăpăm de sub control situaţia, de frica clevetitoarelor şi a detractorilor că: «Auăleo! A înnebunit Răduleasca, ne vorbeşte despre sex (...)» Vă declar că astăzi vorbim despre cum se fac copiii", a spus moderatoarea programului, Mihaela Rădulescu.

În aceeaşi emisiune, ea a mai spus: "Vrem să vedem dacă de 8 Martie femeile primesc flori, da' poate şi-un orgasm. Şi-o să vă spun acum de ce n-am luat-o razna. Cei care vor să facă astăzi copii, îi invit s-o facă. Dacă ne sună şi ne spun la sms sau în direct că au făcut treaba asta (...) noi îi premiem cu un premiu surpriză", a spus Mihaela Rădulescu în emisiune, potrivit monitorizării CNA.

Potrivit CNA, în emisiune a fost prezentată şi o colecţie primăvară/ vară a unei firme de lenjerie, societate care a fost sponsor al emisiunii. Mihaela Rădulescu a spus că Iulia Dobrin, creatoarea lenjeriei respective, "a reuşit să ducă business-ul pe cinci continente şi să fie cel mai de succes produs românesc".

De asemenea, Mihaela Rădulescu a anunţat că o companie de produse cosmetice oferă premii şi a invitat telespectatorii să urmărească într-un clip cuvântul cheie, primul sms urmând să fie premiat cu produse cosmetice oferite de respectiva companie. Moderatoarea a precizat că premiile oferite sunt "produse cosmetice de calitate".

De asemenea, în emisiune, o trupă de dansatori a prezentat un număr de strip-tease. În emisiune, în studio, a fost prezentă şi Ioana Andrada Rădulescu, nepoata Mihaelei Rădulescu, împreună cu câteva adolescente cu vârsta de 13-14 ani.

Emisiunea a fost criticată de mai mulţi membrii CNA. "E o promoţie comercială de la A la Z", a spus Christian Mititelu.

"Emisiunea aceasta îmi dă senzaţia de pustiu (...) E un rateu zgomotos această emisiune", a spus Dan Grigore, făcând referire la discuţiile din emisiune despre educaţia sexuală a copiilor.

El a fost susţinut şi de Gabriel Zanc: "E o mizerie pe care o adresezi în zi de duminică familiei cu copii. Educaţie sexuală se poate face în termeni decenţi. Mi se pare absolut penibilă această emisiune".

Narcisa Iorga a amintit şi de "publicitatea" pe care o face Mihaela Rădulescu unor produse în emisiune, propunând somarea postului Antena 1 pentru emisiunea "Duminica în familie", din 8 martie.

Reprezentanta postului Antena 1 în şedinţa CNA, Cristina Bachmeier, a spus că Mihaela Rădulescu a prezentat produsele unor sponsori ai emisiunii, fapt permis de legislaţia audiovizuală.

Membrii CNA au precizat, însă, că postul a încălcat legislaţia audiovizuală privind "publicitatea în favoarea sponsorului emisiunii" şi "protecţia minorilor".

În aceste condiţii, CNA a decis să someze public Antena 1, pentru încălcarea art. 34, alin. 1, literele b) şi c) din Legea audiovizualului, potrivit căruia "1) Programele sponsorizate trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: a) conţinutul şi programarea acestora nu trebuie, în nicio circumstanţă, să fie influenţate de sponsor, astfel încât să nu fie afectate independenţa editorială şi responsabilitatea furnizorului de servicii media în raport cu programele respective; b) să fie menţionată existenţa unui acord de sponsorizare, semnalată prin denumirea, marca şi/sau produsele/serviciile sponsorului, prezentate în mod adecvat la începutul, în cuprinsul şi/sau la sfârşitul acestora; c) să nu încurajeze în mod direct achiziţionarea sau închirierea produselor ori a serviciilor sponsorului sau ale unui terţ, în particular prin referiri promoţionale speciale la aceste produse ori servicii".

Totodată, Antena 1 a încălcat şi art. 102, alin 4, 5 şi 6 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "4) Sponsorizarea trebuie să fie în mod clar separată de publicitate; anunţurile de sponsorizare nu trebuie să conţină mesaje publicitare. (5) Atunci când un anunţ promoţional conţine o referire la sponsorul programului, aceasta trebuie să fie scurtă şi secundară. În anunţul sponsorului nu trebuie să existe nici o conexiune cu publicitatea difuzată referitoare la produsele sau serviciile sponsorului", dar şi art. 16 din Cod - "(1) Criteriile în funcţie de care se apreciază producţiile difuzate în serviciile de programe au drept scop asigurarea protecţiei copilului şi informarea publicului cu privire la conţinutul acestora".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici