Murdoch ar putea pierde 1 miliard de lire sterline în scandalul interceptărilor telefonice ilegale

News Corp., grupul media deţinut de magnatul Rupert Murdoch, ar putea pierde o sumă estimată la 1 miliard de lire sterline în scandalul interceptărilor telefonice ilegale, procesul în acest caz urmând să debuteze luni, la Londra, informează presa internaţională.

192 afişări
Imaginea articolului Murdoch ar putea pierde 1 miliard de lire sterline în scandalul interceptărilor telefonice ilegale

Rupert Murdoch (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Această sumă a fost vehiculată de unul dintre foştii directori ai companiei News Corp. într-o întâlnire pe care a avut-o în trecut cu jurnaliştii tabloidului The Sun. Discuţia a fost înregistrată în mod "secret" şi transcriptul său a apărut acum în mai multe publicaţii, informează huffingtonpost.com.

Astfel, potrivit lui Tom Mockridge, fostul director al diviziei britanice de publishing a News Corp., scandalul interceptărilor telefonice ilegale va costa compania "minimum 500 de milioane de lire sterline, dacă nu chiar un miliard de lire sterline".

Estimările lui Mockridge diferă în mod substanţial de cifrele anunţate anterior de companie, care estima pierderile cauzate de interceptări la aproximativ 448 de milioane de dolari.

Scopul întâlnirii lui Tom Mockridge cu jurnaliştii de la The Sun - care a avut loc în noiembrie 2012 - a fost acela de a-i informa cu privire la suspendarea unui nou ziarist cercetat în acest caz de interceptări şi de plăţi ilegale către ofiţeri de poliţie. Până în prezent, 22 de jurnalişti au fost deja arestaţi în acest caz.

Mockridge a părăsit News International în decembrie 2012, ulterior fiind numit director executiv al companiei Virgin Media.

News Corporation şi News International sunt în mijlocul unui scandal privind interceptări telefonice ilegale, care a început în Marea Britanie în 2011, dar se pare că are ramificaţii şi în Statele Unite ale Americii.

Potrivit poliţiei britanice, publicaţia News of the World, deţinută de grupul media, ar fi interceptat convorbirile a numeroase persoane, între care familiile unor adolescenţi asasinaţi. Aceste dezvăluiri au ridicat întreaga clasă politică din Marea Britanie împotriva lui Rupert Murdoch.

Potrivit AFP, procesul interceptărilor telefonice ilegale practicate de tabloidul britanic va începe luni la Londra, printre cele mai sonore nume cercetate în acest dosar numărându-se şi doi apropiaţi ai premierului britanic David Cameron.

Audierile, care ar putea dura patru luni, vor face lumină în acest caz în care tabloidul News of the World - care a fost închis în anul 2011 - este acuzat că a interceptat ilegal, începând din anii 2000, telefoanele a circa 600 de persoane, între care se numără şi celebrităţi precum cântăreţul Paul McCartney şi actorul Hugh Grant.

Atenţia mediatică se va centra cu siguranţă asupra redactorului-şef al News of the World, Rebekah Brooks, care, împreună cu soţul său, Charlie Brooks, erau apropiaţi ai lui David Cameron.

Rebekah Brooks era redactor-şef la News of the World în momentul comiterii faptelor care îi sunt imputate. În plin scandal, în iulie 2011, ea a demisionat din postul de directoare a News International. Rebekah Brooks, fosta protejată a influentului patron de presă Rupert Murdoch, a pledat nevinovat la acuzaţiile de interceptare a telefoanelor, corupere a funcţionarilor şi obstrucţionarea justiţiei.

Pe de altă parte, acest scandal a provocat un adevărat seism în presa britanică, unde au fost puse în discuţie practicile folosite de mass-media. În plus, a afectat clasa politică - fiind inculpat Andy Coulson, la rândul său fost redactor-şef al News of the World şi fost consilier al premierului David Cameron - şi poliţia - Paul Stephenson, şeful Scotland Yard, a demisionat.

Închiderea publicaţiei News of the World (NOTW), cu o istorie de 168 de ani, în care a reuşit să ajungă printre cele mai populare titluri din Marea Britanie, nu a pus capăt scandalului interceptărilor telefonice ilegale.

Se ştie că telefoanele a sute, chiar mii de personalităţi - membri ai familiei regale, politicieni, vedete de cinema şi sportive - au fost ascultate de jurnalişti.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici