O carte pe zi: „Frumoasele adormite–revitalizarea brandurilor româneşti cu vechime–în mediul online”

„Între brand şi consumator s-au ridicat şi ziduri ale uitării sau ale dispariţiei temporare de pe piaţă. Nostalgia este aliatul de dincolo de ziduri, iar brandul trebuie doar să găsească instrumentele pentru a aprinde relaţia”.

136 afișări
Imaginea articolului O carte pe zi: „Frumoasele adormite–revitalizarea brandurilor româneşti cu vechime–în mediul online”

O carte pe zi: „Frumoasele adormite–revitalizarea brandurilor româneşti cu vechime–în mediul online”

Există o serie de branduri româneşti, moştenite din comunism, care încă au impact – Pegas, Gerovital, Guban, Râureni, Braincof şi altele. Cartea prof. Maria-Georgia Lixandru, specialist în comunicare, doctor în filosofie al Universităţii din Bucureşti, propune o analiză a modalităţii prin care brandurile româneşti îşi redefinesc imaginea prin intermediul site-urilor şi a paginilor din social media, inclusiv strategia de revitalizare.

„Această carte, dedicată formelor de comunicare de marketing specifice în social media – precizează prof. Mihai Coman -, ajută cititorul să înţeleagă importanţa pe care o au, pe de o parte, strategiile de persuasiune ale brandurilor (şi, implicit, competenţele specialiştilor în comunicarea de marketing) în construirea unui mod de prezentare care să permită orientarea deciziilor de cumpărare (sau măcar a simpatiilor) şi, pe de altă parte, reacţiile publicurilor-ţintă, exprimate prin decizii de cumpărare, comentarii, simple <<like-uri>> şi traficul intens. Lucrarea clarifică, simultan, două aspecte: identificarea componentelor brandurilor în mediul online şi posibilitatea analizării caracteristicilor identităţii online a <brandurilor revitalizate>. Contribuţia cercetării de faţă este dublă: pe de o parte, ea deschide o poartă spre informarea celor care nu sunt la curent cu aceste perspective ştiinţifice şi, pe de altă parte, ea validează eficacitatea euristică a grilei de analiză. Organizată în mod ramificat, cu multiple excursuri în bibliografia de specialitate, bazată pe o documentare solidă, lucrarea de faţă se impune ca o contribuţie incitantă la defrişarea câmpului tematic şi conceptual al analizelor consacrate relaţiei dintre brand si re-inventarea tradiţiilor, cu aplicare asupra <brandurilor revitalizate>”.

Delian Balaban adaugă: „Volumul prezintă conceptul de revitalizare a brandului, de reactivare a ceea ce autoarea numeşte, făcând trimitere la literatura de specialitate, <<brandurile de tip frumuseţi adormite (Dion şi Mazzalovo, 2016)>>. Această revitalizare este des utilizată în practica publicitară în economiile de piaţă cu tradiţie. La noi, având în vedere trecerea de la sistemul economic şi politic comunist la cel capitalist, revitalizarea brandurilor capătă cu totul alte conotaţii care sunt interesant de cercetat. Autoarea reuşeşte să surprindă rezultatul procesului de revitalizare a brandurilor şi propune o metodologie de analiză cu o reală valoare ştiinţifică şi aplicabilitate practică”.

Prin urmare, un fel de ghid care ţine cont de tradiţie.

Maria-Georgia Lixandru - Frumoasele adormite – revitalizarea brabdurilor româneşti cu vechime – în mediul online. Editura Tritonic, colecţia Comunicare Media. 204 pag.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici