O firmă înregistrată în Panama îşi revendică mărcile Realitatea TV şi Realitatea FM

Societatea românească European Money Strategy SRL, care are ca unic asociat o firmă înregistrată în Panama, a solicitat recent la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) înregistrarea mărcilor Realitatea TV şi Realitatea FM, deţinute în prezent de societatea Realitatea Media SA.

1250 afişări
Imaginea articolului O firmă înregistrată în Panama îşi revendică mărcile Realitatea TV şi Realitatea FM

O firmă înregistrată în Panama îşi revendică mărcile Realitatea TV şi Realitatea FM

În mod concret, SC European Money Strategy SRL a depus, pe 23 mai 2011, la OSIM două solicitări de marcă pentru Realitatea TV şi Realitatea FM.

SC European Money Strategy SRL a fost înfiinţată pe 16 septembrie 2010 şi are sediul în Bucureşti. European Money Strategy SRL are ca unic asociat Investment Money Funds S.A. din Panama. Aportul social al Investment Money Funds este de 1.000 de lei, potrivit datelor de la Oficiul Registrul Comerţului.

Potrivit informaţiilor de la OSIM, la solicitarea European Money Strategy SRL de atribuire a mărcilor Realitatea TV şi Realitatea FM a fost depusă o opoziţie de către societatea Realitatea Media SA, titularul de drept actual al celor două mărci.

Marca Realitatea TV a fost atribuită Realitatea Media SA în 28 mai 2008 şi va expira în 4 septembrie 2017. Pe de altă parte, marca Realitatea FM a fost atribuită Realitatea Media SA în 9 iulie 2008 şi va expira în 5 decembrie 2017.

Contactat de MEDIAFAX, omul de afaceri Elan Schwartzenberg, acţionarul majoritar al Realitatea Media, a confirmat faptul că Realitatea Media a depus o opoziţie la OSIM după ce European Money Strategy SRL a solicitat oficiului înregistrarea mărcilor Realitatea TV şi Realitatea FM. El a mai spus că, atât timp cât legile din România vor funcţiona, nu va reuşi nimeni să ia mărcile Realitatea TV şi Realitatea FM de la titularul de drept, respectiv Realitatea Media. "Dar e democraţie, oricine poate să solicite (o marcă, n.r.)", a mai spus Elan Schwartzenberg.

Întrebat dacă ştie cine este în spatele European Money Strategy SRL şi al Investment Money Funds S.A. din Panama, Elan Schwartzenberg a glumit: "Cred că vor să ne invadeze panamezii (...) Ultima dată când am fost în Panama eram mic".

Şi Sebastian Ghiţă, managerul Realitatea Media, a declarat pentru MEDIAFAX că ştie că la OSIM au fost depuse solicitări pentru mărci care aparţin de drept Realitatea Media. "La toţi care au făcut solicitări pentru mărci care aparţin Realitatea Media am depus opoziţii", a spus Sebastian Ghiţă.

În ceea ce priveşte societatea European Money Strategy SRL şi asociatul său, Investment Money Funds S.A. din Panama, Sebastian Ghiţă a precizat că nu ştie cine este persoana care le controlează.

Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii OSIM au spus că oricine poate să solicite înregistrarea unei mărci, chiar dacă marca respectivă are un titular de drept. Totodată, în cazul în care se înregistrează o opoziţie, în urma unei depuneri de solicitare de marcă, ea este analizată de către Comisia de Examinare a Opoziţiei, care se întruneşte în cadrul serviciului Mărci de la OSIM. Nu există un termen în care opoziţia trebuie analizată în cadrul OSIM.

Pe de altă parte, şi mărcile Realitatea.TV şi Realitatea.FM sunt disputate la OSIM. Astfel, în data de 7 iunie 2011, Cabinetul de avocatură Andrei Nicolescu a solicitat OSIM înregistrarea mărcilor Realitatea.TV, Realitatea.FM şi Realitatea.Net. Acelaşi cabinet de avocatură a solicitat OSIM, tot în 7 iunie, înregistrarea mărcilor "Tu faci Realitatea" şi "Asta e Realitatea".

Solicitările pentru aceste mărci - Realitatea.TV, Realitatea.FM, Tu faci Realitatea, Realitatea.Net, Asta e Realitatea - sunt în prezent în perioada legală de aşteptare a unor opoziţii, care pot fi depuse în termen de două luni de la depunerea solicitării. Până în acest moment nu au fost depuse opoziţii la solicitările făcute de Cabinetul de avocatură Andrei Nicolescu. În cazurile Realitatea.TV, Realitatea.FM, Realitatea.Net titularul de drept este societatea F5 Webcorp SRL, parte a trustului Realitatea, iar în cazul mărcilor "Tu faci Realitatea" şi "Asta e Realitatea", titularul de drept este societatea Realitatea Media SA. Pe de altă parte, domeniile de internet realitatea.net, realitatea.tv şi realitatea.fm sunt deţinute de societatea Realitatea Media SA.

Avocatul Andrei Nicolescu nu a putut fi contactat până în momentul difuzării acestei ştiri. Potrivit site-ului cabinetului său de avocatură, în 2009, avocatul Andrei Nicolescu "a furnizat un suport important în preluarea de către Asesoft Distribution a controlului în comun asupra Emag International SRL şi Dante International SRL".

Asesoft Distribution este o companie controlată de Sebastian Ghiţă. Întrebat de MEDIAFAX dacă el este cel care doreşte să înregistreze mărcile Realitatea.TV, Realitatea.FM şi Realitatea.Net, prin intermediul cabinetului de avocatură Andrei Nicolescu, Sebastian Ghiţă a negat.

Sebastian Ghiţă, cel care controlează grupul de firme Asesoft, a preluat managementul Realitatea Media în octombrie 2010. Compania Asesoft a anunţat atunci că intenţionează să facă o investiţie de 75 de milioane de euro în următorii cinci ani în grupul controlat la acel moment de Sorin Ovidiu Vîntu.

După mai multe luni de conflict între Sorin Ovidiu Vîntu şi Sebastian Ghiţă, omul de afaceri Elan Schwartzenberg a anunţat, pe 29 aprilie, că a cumpărat 91% din acţiunile la Bluelink Comunicazione, acţionarul majoritar al Realitatea Media, omul de afaceri deţinând în prezent 82% din grupul media. Ulterior, copiii lui Sorin Ovidiu Vîntu au anunţat că că tatăl lor nu mai este asociat în niciun fel în această afacere.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici