Omul care fotografiază lumea văzută de figurine Lego - FOTO

De la curent la trend. De la youngster la hipster. De la jucării pentru copii la artă în miniatură sau la lucrări inginereşti. Vorbim despre LEGO. Alexandru Banu fotografiază figurine Lego şi le umanizează. Sesiuni foto în care se luptă cu intemperiile şi se bucură de pasiunea sa din copilărie.

902 afişări
Imaginea articolului Omul care fotografiază lumea văzută de figurine Lego - FOTO

Omul care fotografiază lumea văzută de figurine Lego - FOTO

Brandul Lego înseamnă 5.2 MLD. $ şi 7 milioane de hashtaguri. Prin forţa sa de brand, Lego a ajuns şi-n mâna lui Alexandru Banu încă din copilărie. Şi jocul a început din 1986. Şi, adevărul este că nici acum acest joc nu s-a încheiat. Pasiunea lui Banu este să fotografieze, în sesiuni care durează ore, luptându-se cu vântul şi bucurându-se de propria sa imaginaţie, figurinele Lego în ipostaze omeneşti. Le umanizează. Le pune într-un context, ironic sau cât se poate de brutal, şi trage fotografii până când ochiul şi mintea lui se bucură. Pasiunea fotografică din adolescenţă şi jocul din copilărie devin artă.

Primul Lego. Jocul de-a v-aţi ascunselea

Ai 5 ani, atunci te califici la primul LEGO din viaţa ta. Aşa a fost pentru mine în ’86, când, cu intervenţie divină, am avut primul meu LEGO. Şi de atunci am tot avut până în – culmea paradoxului – 1990, când s-a dat liber la import. Le primeam ascunse prin colete din Germania. Ele vin din Danemarca pe bandă rulantă în toată Europa. Şi vin din 1958, când una dintre companiile model în toată istoria lumii a patentat brickolajul modern de jucărie, aşa cum îl ştim azi.

Lego-ism Sever

Ziceam adevărul că la 5 ani am primit primul set LEGO, apoi au urmat multe până în 1990 când am descoperit Metallica, Guns sau Pantera. Am pus LEGO la păstrat până în 2013 când m-am băgat şi eu pe Instagram. Acolo unde pozele cu mâncare si seflie-urile fac sute de likes, am zis ca trebuie să fac un pic altceva. Nu ca să fiu pe dos, ci ca să fie ceva care-mi place. Să fac pozele mai cu ştaif & story. Aşa am readus pe Pământul meu omuleţii LEGO şi i-am adus în feed-ul de Instagram al prietenilor (@danalexandrubanu). Aşa mi-am făcut prieteni şi de afară, cu aceeaşi boală, LEGOism sever.

Fotografia

Am ajuns la 300 de posturi în 3 ani, numai cu LEGO. Şi 30 de figurine. Şi like-uri la poze inclusiv de la contul oficial LEGO Instagram. Am făcut toate pozele cu un DSLR pe care l-am şi învăţat din ce în ce mai bine. Şi stai cu orele, şi potriveşte figurinele alea ca să pară cât mă lumeşti în decoruri reale. Şi montează-le împotriva vântului şi gaseşte raza potrivită de soare şi umbra perfectă. UIte aşa câştigi şi nu pierzi mii de ore cu LEGO. Ore pe care le-aş fi pierdut prost trist altfel, departe de copilăria după care plângi zilnic. Aşa că dacă vrei să fii din nou copil, adică să redevii tu în cea mişto formă din viaţă , GO and LEGO!

Conturi pe care le urmăresc pe Instagram:

@awminimal

@mrstormtrooper

@theshortnews

@titovlonda

@tobiatchi

 

Ce-i cu Lego? Play well

Treaba a început un pic înainte de 1900 când părinţii LEGO făceau jucării simple din lemn. LEGO vine de la leg godt, care în limba producătorului înseamnă play well. Atât de simplu. Şi totuşi un gigant care produce mai cele mai multe cauciucuri pentru roţi în fiecare an … 320 de milioane. LEGO produce 20 de miliarde de componente anual, 36.000 de bucaţi pe minut. Din 1958 până azi, LEGO a făcut aproape 450 de miliarde de componente.

Lego este în DEX

LEGO a ajuns atât de mare că poate să intre în DEX = jucării modulare interschimbabile şamd. În 1978, LEGO a evoluat la fiinţele care aveau să-i însufleţească produsele, pozele, filmele, muzica! Minifigurinele! Dacă atunci se vindeau cu setul de construcţii, de câţiva ani încoace ţi le poţi face ca pe o shaorma cu de toate. Le alegi picioarele, mâinile, costumaţiile şi accesoriile. Aşa a ajuns LEGO atât de mare. Poţi să faci orice din LEGO. Poţi să-ţi înscrii creaţiile şi invenţiile cu jucării LEGO pe un site special. Dacă jucăria ta câştiga voturi, intră în producţie mondială.

LEGO nu este o jenă. Lego pentru orice vârstă

Nici la 50 de ani. Fete sau băieţi, adulţi sau femei, există şi LEGO pentru fete . A devenit o treabă de colecţie să ai toate kit-urile şi una de artă ca să produci alte nebunii din piese pe care le iei la găleata din magazinele specializate. Au apărut copii chinezeşti după LEGO, parcuri cât Herăstrău cu absolut toate construcţiile făcute din piese LEGO, huse pentru telefoane, accesorii vestimentare, ceasuri. LEGO e cult pentru cei mai fashion-işti dintre noi şi o obsesie pentru mulţi artişti.

LEGO este educaţie

Acum 4 ani, astronauţii americani (care alţii?) au asamblat LEGO în spaţiu şi îndemânarea lor a devenit lecţie pentru şcolile din SUA. Şi în 2013, cea mai mare jucărie LEGO a fost expusă în New York, un X-Wing Fighter (nava din Războiul Stelelor) din 5 milioane de piese. Şi românii au intrat în “LEGO Hall Of Toys”, când un tip din Oradea a făcut o maşină 1:1 integral din LEGO. Adică piesă cu piesă.

Star Wars

Vorbeam de marketing prin client şi e adevărat că pe cât de mult LEGO s-a asociat cu nişte brand-uri la fel de mari, pe atât de mult şi-au dorit asocierea cu LEGO aceste brand-uri. Cei mai buni s-au luat de mână şi au făcut filme şi kit-uri (Star Wars), linii de haine cu brand-uri puternice implicate. Astfel, în 2015, LEGO a trimis Ferrari pe locul 2 în topul celor mai puternice brand-uri din lume.

Lego cântă Iron Maiden. Şi a devenit cercei, inele de căsătorie

Media digitala 2016 e plină de LEGO, de la site-uri până la social media şi agregatoare de clipuri. Youtube este plin de filmuleţe stopmotion (cadru cu cadru). Sunt zile, săptămâni sau luni în spatele unui filmuleţ de câteva minute. Sunt reproduse scene din filme evergreen (James Bond) sau chiar trupe care cântă (Iron Maiden). Capetele LEGO au devenit cercei sau pietre preţioase pentru inele de căsătorie.

Instagram e mediul superactiv de comunicare pentru LEGO. Pentru că, aşa cum ştim, o poză = 1000 de cuvinte iar consumatorii fideli ai brand-ului sunt copiii, care primesc mult mai repede informaţia dintr-o poză. Acolo, pe Instagram, au apărut tone de conturi cu oameni care iubesc LEGO mai mult decât sinele. Acolo sunt puse creaţiile din fotografie sau alte execuţii contemporane la marea artă.

Figurinele LEGO sunt subiectele principale şi atracţia mileniului. Lego a produs până azi 4 miliarde de figurine şi 7.000 de modele diferite. Râd, plâng, sunt nervoase, sunt oameni sau femei şi au personalitate în decorul montat cu grijă de către proprietarii fanatici. Şapte milioane de posturi au hashtag-ul LEGO. Şi mai sunt încă zeci de hashtag-uri derivate din LEGO. Şi ele au la fel, milioane de posturi. Sunt probabil câteva zeci de milioane de posturi cu subiectul LEGO pe Instagram, iar traficul zilnic urcă. Asta e publictatea UGC (users generated content), publictatea care costă zero şi vinde de miliarde. Publicitatea în care clientul e anagjat pe banii lui să producă pentru brand. În 2015, marea companie daneză a vândut 100 de milioane de kit-uri pentru copii. Cifra de afaceri în 2015 a fost cu 25% mai mare decât în 2014. În 2010 a vândut de 2.3 miliarde de dolari, iar în 2015 a crescut la 5.2 miliarde $. Filosofia LEGO? – STEM – Science, Technology, Engineering & Mathematics. Pentru că et bedste er ikke for godt (adică only the best is the best cum zic danezii de la LEGO).

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici