- Home
- Cultură-Media
- VENEŢIA, (28.05.2016, 06:00)
- Letitia Provian
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Pavilionul României la Bienala de Arhitectură de la Veneţia 2016: "Selfie Automaton"
Pavilionul României la cea de-a 15-a ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Arhitectură-La Biennale di Venezia,desfăşurată între 28 mai-27 noiembrie 2016,găzduieşte "Selfie Automaton",o expoziţie-spectacol predefinit cu marionete automatizate, scenarii blocate şi un rol liber, rezervat vizitatorului.
1219 afișări
Pavilionul României la Bienala de Arhitectură de la Veneţia 2016: "Selfie Automaton"
Proiectul este semnat de Tiberiu Bucşa, Gál Orsolya, Stathis Markopoulos, Adrian Aramă, Oana Matei şi Andrei Durloi şi constă în 7 automate mecanice, formate din 42 de marionete - 38 umane şi 5 animale fantastice. Trei automate vor fi plasate în Pavilionul României din Gardini della Biennale, trei în Nouă Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia, şi un teatru mobil care va promova expoziţia în spaţiul public. Comisarul expoziţiei este: Attila Kim, iar organizatorii: Ministerul Culturii, Ministerul Afacerilor Externe, Institutul Cultural Român şi Uniunea Arhitecţilor din România.
ULTIMELE ȘTIRI
-
VIDEO. Un bărbat și-a dat foc în New York, în fața tribunalului unde se desfășoară procesul lui Donald Trump
-
Cîrstoiu: Nu am vrut niciodată să fac administraţie politică în Capitală
-
COMENTARIU Lelia Munteanu: Un bucheţel de rachete la aniversarea Ayatollahului Khamenei
-
Analist: Polonia şi România se vor confrunta cu o "Rusie întărită în luptă", capabilă să lovească mai uşor dacă Ucraina cade
Caricaturi umane, animale fantastice, ouă de aur şi cutiuţe muzicale sunt asamblate în scene predefinite care plasează vizitatorul pe scenă, în diferite ipostaze, în maestru păpuşar şi marionetă în acelaşi timp. Autorii propun astfel, un portret generic al relaţiilor sociale, stereotipurilor şi dorinţelor descompus în fragmente pentru a fi reasamblate de imaginaţia utilizatorului, într-un autoportret introspectiv. Marionetele devin personaje principale, dar sunt private de libertăţile din lumea spectacolului, unde pot sfida legile gravitaţiei sau pot deveni „conştiente". În extremă tragică, îşi pot recunoaşte firele care le leagă şi se pot elibera.
Prin "Selfie Automaton" se propune însă un scenariu contrar. Deşi alcătuite cu articulaţii care le permit „libertatea de mişcare", marionetele sunt lipsite de corzi şi literalmente fixate în cuie, într-un mecanism care le permite o singură mişcare, şi aceea predefinită. Vizitatorul nu face excepţie. Poziţionat ca parte a mecanismului, acesta are o singură opţiune: să-i asigure funcţionarea prin propria să acţiune, repetitivă.
Astfel, stereotipul confortabil al manipulatului şi manipulatorului - care plasează acţiunile celorlalţi la capătul unei corzi, drept consecinţe, este înlocuit cu un sistem de opţiuni blocate. Vizitatorul devine obiect fără opţiuni, balerină uriaşă la o masă de banchet, victima a unei comisii oarecare, sau cerşetor de dorinţe.
Scenele devin posibile prin mânere şi pedale, acţionate de utilizator. Un sistem aparent de roţi dinţate transmite mişcarea mecanismelor: o bicicletă pune în mişcare o hora,un ceaun generează un „festin", o manivelă trezeşte o comisie, altă învârte un peste de aur, sau o pasăre în zbor - prizonieră în afară cuştii sale.
Proiectul „Selfie Automaton" propune o reflecţie asupra caracterelor şi acţiunilor blocate în automatisme, dar şi o tema deschisă, cea a tiparelor predefinite: există ele cu adevărat, oamnii fac parte din ele, sunt ei victimele lor, sau cei care le generează?
Proiectul României va fi găzduit în două spaţii expoziţionale: Pavilionul României din Giardini della Biennale, Sestiere Castello, 30122 Veneţia, dar şi la Noua Galerie a Institutului Cultural Român, Campo Santa Fosca, Palazzo Correr, Cannaregio 2214, 30121 Veneţţa.
Conceptul expoziţiei aparţine lui Tiberiu Bucşa, Gál Orsolya, Stathis Markopoulos şi Adrian Aramă. Designul şi construcţia marionetelor aparţin lui Stathis Markopoulos, Gál Orsolya, Tiberiu Bucşa, Andrei Durloi, Perényi Flóra, Oana Matei.
De designul şi construcţia automatelor s-au ocupat Stathis Markopoulos, Kostis Zamaiakis. Pictura este semnată de Adrian Aramă, ilustraţiile aparţin Anei Botezatu, fotografia este realizată de Dacian Groza, textele sunt semnate de Dana Vais, Stathis Markopoulos, Tiberiu Bucşa, poveştile de Ada Milea, Cristian Rusu.
Iniţiatorul proiectului este Asociaţia Plus Minus, România.
Mai multe detalii pot fi găsite pe website-ul: www.selfieautomaton.ro, www.venicebiennale.ro , pe Facebook: facebook.com/selfieautomaton sau pe pagina de Instagram: @selfieautomaton
Citeşte şi: România va fi reprezentată la Bienala de la Veneţia de "Selfie Automaton şi Menajeria Dorinţelor"
Citeşte şi: Opere de Adrian Ghenie, Mircea Cantor şi Dan Perjovschi, "idei de schimbare" la Bienala de la Viena
Citeşte şi: Expoziţia lui Adrian Ghenie, printre cele mai bune de la Bienala din Veneţia, potrivit presei internaţionale
Citeşte şi: "Darwin's Room", proiectul lui Adrian Ghenie la Bienala de la Veneţia, o metaforă a camerei istoriei
Citește pe alephnews.ro: STUDIU. Generația Z adoptă un stil de viață mai sănătos. Tinerii englezi consideră că micul dejun tradițional este prea gras
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Citește pe www.zf.ro: Final de linie: A dispărut definitiv unul dintre cele mai cunoscute hipermarketuri din România
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Coreea de Nord ar fi capabilă să producă viruși și bacterii mortale. Ce informații dețin Statele Unite
S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Banca românească care a surprins pe toată lumea. Nimeni nu a crezut că a va merge aşa de bine, nici chiar liderii băncii
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără decât fostul luptător și interlop
PROSPORT.RO
Cât costă un kilogram din primele CĂPȘUNI româneşti, apărute deja în pieţe. Nu sunt chiar pentru orice buzunar
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe