Premiile Bafta 2017 sunt decernate în această seară. Două lungmetraje cu participare românească au fost nominalizate pentru "cel mai bun film străin"

Premiile Bafta, cunoscute şi ca “Oscarurile britanice”, sunt decernate în această seară, pe 12 februarie, la Royal Albert Hall din Londra. Musicalul „La La Land” se va lupta cu drama britanică „I, Daniel Blake” pentru cel mai important premiu al Academiei britanice de film.

343 afișări
Imaginea articolului Premiile Bafta 2017 sunt decernate în această seară. Două lungmetraje cu participare românească au fost nominalizate pentru "cel mai bun film străin"

Premiile Bafta."La La Land",cele mai multe nominalizări.Două filme cu participare românescă,pe listă (Imagine: AFP/ Arhiva Foto Mediafax)

Musicalul "La La La" a obţinut cele mai multe nominalizări la Premiile Academiei Britanice de Film (Bafta), la unsprezece categorii, în timp ce "Son of Saul" şi "Toni Erdmann", două lungmetraje cu participare românească, au fost nominalizate pentru "cel mai bun film străin", informează BBC.

Musicalul hollywoodian "La La Land" este nominalizat la Premiile Academiei Britanice de Film pentru "cel mai bun film al anului", în timp ce actorii Ryan Gosling şi Emma Stone, protagoniştii lungmetrajului care a obţinut cele mai multe premii la gala Globurile de Aur 2017, au fost nominalizaţi la Premiile Bafta în categoriile "cel mai bun actor în rol principal", şi "cea mai bună actriţă."

De asemenea, actorii britanici Andrew Garfield, Emily Blunt şi Hugh Grant se află în cursa pentru trofee Bafta ce recompensează performanţe actoriceşti.

Lungmetrajul ştiinţifico-fantastic cu subiect filosofic "Arrival" şi drama întunecată a lui Tom Ford "Nocturnal Animals" au primit, fiecare, câte nouă nominalizări la Premiile Bafta.

Pe de altă parte, "Son of Saul" şi "Toni Erdmann", două lungmetraje cu participare românească, au fost nominalizate pentru "cel mai bun film străin".

Lista completă a nominalizărilor la Premiile Bafta 2017 se regăseşte la acest link, pe site-ul oficial al Premiilor Bafta, aici.

Musicalul "La La Land", în regia lui Damien Chazelle cu Ryan Gosling şi Emma Stone, s-a aflat în fruntea câştigătorilor în cadrul galei Premiilor Globurile de Aur 2017, după ce a obţinut şapte trofee, în toate categoriile în care fusese nominalizat, printre care pentru "cel mai bun film – comedie/ musical" "cel mai bun scenariu", "cea mai bună regie", "cel mai bun cântec", "cea mai bună coloană sonoră."

Actorul Ryan Gosling a obţinut trofeul pentru "cel mai bun actor într-un rol principal" pentru interpretarea din "La La Land".

De asemenea, actriţa Emma Stone a fost recompensată cu prestigioasa distincţie pentru "cel mai bun rol principal feminin într-un film comedie/ musical" pentru interpretarea din lungmetrajul ovaţionat de critici, ce reînvie genul de cinema "musical" consacrat la Hollywood în plină glorie a cinematografiei şi a entertainmentului.

Lungmetrajul este un tribut adus epocii de aur a musicalurilor hollywoodiene, deşi povestea din film se petrece în contemporaneitate. Gosling interpretează rolul unui pianist de jazz care se îndrăgosteşte de o actriţă debutantă (Emma Stone). Cei doi întâmpină obstacole pe măsură ce-şi clădesc cariere de succes.

Filmul "Toni Erdmann", filmul regizoarei Maren Ade şi produs de Ada Solomon Hi Film-România, tratează tema obsedantă a momentului, ruptura drastică între generaţii. Tatăl parcurge distanţa între Germania în România doar pentru a echilibra viaţa fără sens a fiicei sale. Cum se spune, face totul pentru ea. Discret sau intruziv, o urmăreşte pas cu pas în viaţa sa corporatistă din România. Drog, eşec sentimental, tranzacţii eşuate, partyuri trăznite, toate îl au drept martor "din umbră" pe tatăl care îi spune fetei sale că viaţa merită trăită şi trebuie trăită altfel.

"Toni Erdmann" spune povestea lui Winfried care o vede rar pe fiica lui, Ines, în permanenţă prinsă cu jobul ei. Profesorul de muzică, rămas brusc fără elevi, se hotărăşte să-i facă o vizită-surpriză. Decizia este problematică, fiindcă Ines, o femeie de carieră sobră, lucrează la un proiect important pe o funcţie de strateg corporatist în Bucureşti. "Schimbarea" geografică nu-i ajută pe cei doi să se înţeleagă mai bine. Lui Winfried, mereu pus pe glume, îi place să-şi enerveze fiica cu farse răsuflate. Micile lui înţepături la adresa vieţii ei marcate de rutină, şedinţe lungi, baruri de hotel şi rapoarte de performanţă sunt şi mai rele. Tatăl şi fiica ajung într-un impas, iar Winfried acceptă să se întoarcă acasă, în Germania. Aici îşi face intrarea epatantul „Toni Erdmann”: alter-ego-ul cu vorbă dulce al lui Winfried. Deghizat cu un costum penibil, o perucă ciudată şi o proteză dentară şi mai ciudată, Toni dă buzna în viaţa profesională a lui Ines şi se dă drept antrenorul de life-coaching al directorului ei. Sub masca lui Toni, Winfried e mai îndrăzneţ şi lipsit de reţineri, dar Ines îi ţine piept. Cu cât mai tare se ciocnesc, cu atât se apropie mai tare. În mijlocul nebuniei, Ines începe să-şi dea seama că tatăl ei cel excentric merită poate, totuşi, un loc în viaţa ei.

"Fiul lui Saul/ Son of Saul", propunerea Ungariei care a câştigat premiul Oscar în 2016 la categoria cel mai bun film într-o limbă străină alta decât engleza, reprezintă debutul în lungmetraj al regizorului maghiar László Nemes. Pelicula a fost distinsă cu marele premiu al juriului la gala din 2015 a Festivalului de la Cannes şi a primit trofeul pentru cel mai bun film străin la ediţia din 2016 a Globurilor de Aur.

Filmul "Son of Saul" este o coproducţie Ungaria-Franţa şi a fost extrem de apreciat de critica de specialitate, fiind în topul preferinţelor acesteia. Subiectul filmului este centrat pe două zile din viaţa lui Saul Auslander (Géza Röhrig), un prizonier evreu din Ungaria forţat să lucreze pentru nazişti în camerele de gazare de la Auschwitz.

Levente Molnár, angajat al Teatrului Maghiar de Stat din Cluj-Napoca, are un rol cheie în acest film: îl interpretează pe Abraham Warsawski, cel mai apropiat prieten al lui Saul, aflat alături de el în lagărul de concentrare.

"E un subiect care mă interesează personal. Respect şi admir enorm capacitatea acestui popor (evreu) de a rezista prin cultură, educaţie, comunitate. Duc lipsa amalgamului, cândva mult mai accentuat, specific României, dat de convieţuirea paşnică - şi mutual benefică - a diverselor comunităţi (evrei, germani, unguri, armeni, greci etc.). Îmi imaginez cum ar arăta România cu aceste comunităţi. Cred în puterea pe care o poate avea acest «pestriţ» de popoare, naţii, etnii şi îi duc dorul. Nu pot percepe şi înţelege nici până în ziua de azi cele petrecute la Auschwitz. Nu pot să concep cum am fost noi, oamenii, capabili de asemenea fapte", spunea Levente Molnár, după includerea filmului în competiţia oficială a Festivalului de la Cannes.

După premierea peliculei la Cannes, Levente Molnár afirma, pentru MEDIAFAX, că a fost o onoare să fie implicat într-un asemenea proiect. "Este o echipă foarte sinceră, foarte tânără şi nu ne vine să credem ce se întâmplă", spunea Levente Molnár, vorbind despre succesul de care se bucură filmul.

Levente Molnár mai spunea la momentul respectiv că "Son of Saul" este prima sa colaborare cu regizorul László Nemes, precizând că filmul are un subiect "care nu poate fi numit uşor" şi "care nu este îndestulător dezbătut".

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici