Premiul Pulitzer, acordat în premieră publicaţiilor care apar exclusiv online

Premiul Pulitzer, cea mai prestigioasă distincţie americană din domeniul jurnalismului, va putea fi acordat, începând din 2009, şi publicaţiilor care apar doar pe internet, potrivit organizatorilor.

75 afișări
Imaginea articolului Premiul Pulitzer, acordat în premieră publicaţiilor care apar exclusiv online

Premiul Pulitzer, acordat în premieră publicaţiilor care apar exclusiv online (Imagine: www.fbi.gov)

Pulitzer Prize Board, care atribuie acest premiu anual, pentru 14 categorii din domeniul jurnalismului, a anunţat că, începând cu viitoarea gală, care va avea loc în aprilie 2009, vor fi recompensate "atât publicaţiile tipărite, cât şi organizaţiile din domeniul presei care publică doar pe internet". Acest fapt va fi valabil pentru toate cele 14 categorii de premii.

"Este o evoluţie logică a misiunii istorice a premiului Pulitzer", a declarat Sig Gissler, unul dintre organizatori. "Urmărim în permanenţă schimbările ce apar pe scena mediatică, pentru a face ajustările necesare în timp util", a adăugat Gissler.

El a reamintit că premiul Pulitzer, creat în anul 1904, a evoluat de-a lungul istoriei sale. Premiul Pulitzer pentru fotografie a început să fie acordat abia din anul 1943.

Din 2009, vor putea să concureze pentru câştigarea acestui prestigios premiu publicaţiile tipărite sau electronice, care apar zilnic sau săptămânal şi care "se consacră, în principal, acoperirii într-o manieră originală a actualităţii imediate", potrivit comunicatului Pulitzer Prize Board. Totodată, comunicatul precizează faptul că revistele, societăţile din domeniul audiovizualului şi site-urile lor nu vor putea fi eligibile.

Data limită de participare a fost fixată pentru 1 februarie 2009.

Cotidianul american Christian Science Monitor, care a câştigat deja şapte premii Pulitzer, a anunţat la sfârşitul lunii octombrie că va renunţa la ediţia tipărită, pentru a trece exclusiv la formatul electronic, începând cu luna aprilie 2009.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici