Pro FM vrea să se extindă la nivel naţional după separarea de Digi FM

Pro FM vrea să îşi extindă acoperirea la nivel naţional şi să poată fi auzit din nou în oraşe precum Craiova, în care programele sale nu mai pot fi recepţionate, după ce acest post de radio s-a separat de Info Pro, care, pe 11 noiembrie, s-a transformat în Digi FM.

2385 afișări
Imaginea articolului Pro FM vrea să se extindă la nivel naţional după separarea de Digi FM

Pro FM vrea să se extindă la nivel naţional după separarea de Digi FM (Imagine: Shutterstock/ Mediafax Foto)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) organizează, începând de marţi, timp de o săptămână, un concurs de acordare a 48 de frecvenţe FM şi AM, care sunt disponibile în prezent. Între frecvenţele care sunt scoase la concurs se află şi cele care au aparţinut Radio Guerrilla. Câştigătorii acestor frecvenţe radio, printre care se află şi două în Bucureşti, vor fi decişi de membrii CNA, prin vot, în şedinţa din 24 noiembrie.

Printre societăţile care s-au înscris la concurs se numără şi RCS&RDS, care deţine radioul generalist Pro FM şi postul informativ Digi FM.

RCS&RDS concurează pentru frecvenţe în oraşele Baia Mare, Bistriţa, Brăila, Craiova, Petroşani, Sighetu-Marmaţiei, Piatra-Neamţ şi Sighişoara. Pro FM s-a auzit în aceste localităţi, în afară de Piatra-Neamţ, Brăila şi Sighişoara, înainte de transformarea Info Pro în Digi FM, pe 11 noiembrie. Motivul a fost acela că Pro FM emitea şi pe frecvenţele Info Pro, având o acoperire mult mai mare decât are după lansarea Digi FM pe licenţele Info Pro.

Dacă va primi cele opt frecvenţe solicitate sau o parte dintre acestea, ele vor fi incluse în componenţa reţelei naţionale Pro FM. Pentru punerea în funcţiune a fiecărei staţii noi, RCS&RDS va investi o sumă de 12.000 de euro, potrivit informaţiilor prezentate, joi, în timpul concursului CNA.

Proiectul de extindere a Pro FM a fost prezentat, joi, în faţa membrilor Consiliului Naţional al Audiovizualului, de o echipă din care au făcut parte şi Lucian Mihai, reprezentantul RCS&RDS în relaţia cu CNA, şi de Marius Dobre, care a spus că lucrează la Pro FM de 17 ani şi este directorul acestui post de radio.

Potrivit lui Marius Dobre, Pro FM a fost lansat în urmă cu 22 de ani, fiind cea mai veche staţie de radio privată din România. "Cred că ne-am respectat promisiunile faţă de ascultători. De-a lungul timpului am avut curajul să difuzăm melodii şi artişti care au devenit ulterior succese internaţionale, precum O-Zone şi Akcent. Am lansat vedete şi formatori de opinie (...) Pro FM a rămas un radio cool şi cred că am rămas un radio cool pentru că nu am schimbat niciodată direcţia şi am fost coerenţi", a spus Marius Dobre, precizând că Pro FM va difuza în continuare programe de informare, muzică şi divertisment.

El a mai spus că, în prezent, Pro FM are 31 de licenţe. "Par multe, dar, de fapt, 29 dintre ele sunt de mică putere şi acoperă cu greu oraşele localizate (...) Nu am mai obţinut în ultimii opt ani nicio licenţă de la CNA (...) Suntem reţeaua naţională cu cea mai mică acoperire", a spus Marius Dobre, precizând că, odată cu lansarea reţelei Digi FM, Pro FM şi-a pierdut mult din acoperire. "Am primit sute, dacă nu chiar mii de mesaje de la ascultători care ne solicită să le oferim în continuare Pro FM, pentru că sunt mulţumiţi de ce au ascultat până acum", a mai spus Marius Dobre.

Acesta a mai spus că Pro FM este în tendinţe şi cu digitalizarea, având în prezent 28 de radiouri online.

RCS&RDS a anunţat, pe 29 mai 2015, că a finalizat preluarea posturilor de radio din România ale companiei Central European Media Enterprises (CME). RCS&RDS a anunţat iniţial, pe 23 decembrie 2014, că va prelua toate licenţele de radio deţinute de CME în România, respectiv Pro FM, Info Pro, Pro Clasic, Music FM şi Dance FM. Însă, pentru a putea prelua aceste radiouri, RCS&RDS a avut nevoie de acordul Consiliului Naţional al Audiovizualului, în conformitate cu prevederile legislaţiei audiovizualului. Acordul a fost acordat pe 24 februarie 2015.

Cedarea tuturor acestor licenţe de radio către RCS&RDS a fost echivalentă cu ieşirea CME de pe piaţa de radio din România. Valoarea tranzacţiei prin care CME a cedat toate radiourile sale din România companiei RCS&RDS nu a fost făcută publică.

Concursul CNA a început marţi, s-a desfăşurat şi miercuri şi continuă joi. Competiţia se va desfăşura şi săptămâna viitoare, luni şi marţi, în această ultimă zi membrii CNA urmând să desemneze prin vot câştigătorii celor 48 de frecvenţe radio.

La concurs s-au înscris peste 60 de societăţi care vor fie să îşi lanseze posturi noi de radio, fie să îşi extindă reţelele existente. Între candidaţii la concursul CNA se numără şi Antena 3, B1 TV, România TV, Kiss FM, Magic FM, Rock FM, Radio Guerrilla, Sport Total FM, Europa FM, Radio 21, RFI România, Naţional FM, Favorit FM, Pro FM, Adevărul Holding, Clandestino FM, Radio Seven, Galaxy FM, Trinitas FM, Itsy Bitsy etc.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici