Pro TV, lider absolut de audienţă şi în 2012 - Mediafax

Pro TV, lider absolut de audienţă şi în 2012

Fie că e vorba de ştiri, filme, seriale de top sau emisiuni de divertisment, telespectatorii au ales şi în 2012 să urmărească Pro TV, astfel că televiziunea s-a poziţionat şi în anul care se încheie în poziţia de lider incontestabil de audienţă, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

772 afişări
Imaginea articolului Pro TV, lider absolut de audienţă şi în 2012

Pro TV, lider absolut de audienţă şi în 2012

Aşa se face că Pro TV a fost lider atât la nivelul întregii zile, cât şi pe celelalte segmente orare, inclusiv prime-time.

La nivelul întregii zile, Pro TV s-a clasat pe primul loc la nivelul publicului comercial, cu vârste cuprinse între 18-49 de ani cu 3,3 puncte de rating şi 16,8% cota de piaţă, în timp ce Antena 1 înregistra doar 2,4 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 12,1 procente.

Şi pe publicul din mediul urban, audienţa medie înregistrată la nivelul unei zile aduce Pro TV pe primul loc în top, cu 3,2 puncte de rating şi 14,2% cota de piaţă, iar Antena 1 obţine 2,5 puncte de rating şi 11,2% cota de piaţă.

Mai mult decât atât, Pro TV îşi păstrează supremaţia şi la nivelul întregii populaţii a ţării, cu o medie a zilei de 3,3 puncte de rating şi 14,7% cota de piaţă, în vreme ce Antena 1 are 2,5 puncte de rating şi 11 procente din cota de piaţă.

Clasamentul rămâne neschimbat şi în ceea ce priveşte prime-time-ul, intervalul cel mai audiat cuprins între 19.00-23.00, când Pro TV obţine la nivelul publicului său ţintă nu mai puţin de 8,1 puncte de rating şi 20,9% cota de piaţă, aproape dublu faţă de Antena 1 care înregistrează doar 4,6 puncte de rating şi 11,9% cota de piaţă.

Pe publicul din mediul urban Pro TV se afla pe locul întâi, cu 7,4 puncte de rating şi 16,7% cota de piaţă, iar Antena 1 pe locul al doilea cu 4,7 puncte de rating şi 10,6% cota de piaţă. Pe întreg publicul ţării, Pro TV este lider în prime-time, cu 7,7 puncte de rating şi 17,4% cota de piaţă, în timp ce Antena 1 obţine 4,6 puncte de rating şi 10,4% cota de piaţă.

Ştirile Pro TV de la ora 19.00, prezentate de Andreea Esca, iar în week-end de Oana Andoni, au condus detaşat în 99% dintre ediţiile difuzate în perioada 1 ianuarie - 26 decembrie 2012.

Aşa se face că, pe publicul comercial, Ştirile Pro TV de la ora 19.00 au înregistrat o audienţă medie de 8,3 puncte de rating şi 25,5% cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 obţinea 4,3 puncte de rating şi 13,2% cota de piaţă. Aceeaşi situaţie se regăseşte şi la nivelul publicului din mediul urban, Ştirile Pro TV clasându-se pe prima poziţie cu 8,3 puncte de rating şi 21,4% cotă de piaţă şi fiind urmat de programele Antenei 1, cu 5 puncte de rating şi 13% cotă de piaţă.

Aceeaşi diferenţă se înregistrează şi la nivelul întregii populaţii a ţării, cu Pro TV lider cu 9,1 puncte de rating şi 23,2% cotă de piaţă şi Antena 1, cu doar 4,9 puncte de rating şi 12,5 procente din cota de piaţă.

Românii au preferat programele informative ale Pro TV şi dimineaţa, astfel că Ştirile de la ora 7.00 au fost urmărite de telespectatorii din toate categoriile de public în 100% din cazuri. Astfel, pe publicul comercial, Pro TV este liderul dimineţilor, cu 3,7 puncte de rating şi 28% cota de piaţă, în vreme ce Antena 1 obţine 1,8 puncte de rating şi 13,7 procente din cota de piaţă.

La nivelul publicului din mediul urban, Pro TV conduce cu 4,3 puncte de rating şi 28,1% cota de piaţă şi este urmat de Antena 1, cu 1,9 puncte de rating şi 12,4% cota de piaţă.

Şi Ştirile Pro TV de la ora 13.00 şi cele de la ora 17.00 au condus clasamentul în intervalele lor orare, în timp ce Ştirile nopţii prezentate de Amalia Enache şi Cristian Leonte i-au informat şi ele pe cei mai mulţi români: 5,6 puncte de rating şi 14,8% cota de piaţă a obţinut în medie Pro TV pe publicul său ţintă, fiind urmat de Antena 1 cu 3,8 puncte de rating şi 9,9% cota de piaţă.

Românii au aflat noutăţile din sport ale anului 2012 tot de la Pro TV. Aşa se face că şi Ştirile din sport din cadrul Ştirilor Pro TV de la ora 19.00, prezentate de Raluca Arvat, Corina Caragea şi Vadim Vijeu, au fost lider de audienţă în aproape 100% din cazuri, pe toate segmentele de public.

Pro TV a condus pe publicul său ţintă cu 7,5 puncte de rating şi 20,8% cota de piaţă, mai mult decât dublu decât următoarea clasată, Prima TV, cu 3,1 puncte de rating şi 8,4% cota de piaţă. La nivelul publicului din mediul urban, Pro TV este lider cu o medie pe tot anul de 7,1 puncte de rating şi 16,8 procente din cota de piaţă şi este urmat de Antena 1 cu numai 3,4 puncte de rating şi 8% cota de piaţă. 7,3 puncte de rating şi 17% cota de piaţă obţine Pro TV şi la nivelul întregii populaţii a ţării, instalându-se astfel în poziţia de lider şi fiind urmat de Prima TV cu doar 3,9 puncte de rating şi 9% cota de piaţă.

Şi reportajele şi anchetele de la "România, te iubesc!" au fost lider de audienţă în aproape fiecare ediţie, astfel ca Pro TV este lider pe publicul comercial cu 5,8 puncte de rating şi 17,3% cotă de piaţă, urmat de Antena 1 cu 3,7 puncte de rating şi 11 procente din cota de piaţă. Situaţia este neschimbată şi pe publicul din mediul urban: Pro TV conduce cu 5,2 puncte de rating şi 13,6% cota de piaţă, în timp ce Antena 1 se clasează pe poziţia secundă cu 3,6 puncte de rating şi 9,3% cota de piaţă.

În ceea ce priveşte divertismentul marca Pro TV, acesta s-a plasat în topul preferinţelor telespectatorilor şi în 2012. Fie că a fost vorba despre super show-urile "Românii au talent", "Vocea României", "MasterChef", "Dansez pentru tine" sau de "Serviciul Român de Comedie", "Happy Hour" sau serialele "Las Fierbinţi", "Pariu cu viaţa", "Tanti Florica" şi "Spitalul de demenţă", telespectatorii au ales să urmărească producţiile Pro TV.

"Las Fierbinţi" este fără îndoială pe gustul tuturor românilor, serialul doborând în 2012 record după record de audienţă şi fiind lider cu fiecare episod în parte. 10,1 puncte de rating şi 23,2% cotă de piaţă obţine Pro TV pe publicul comercial, aproape dublu faţă de Antena 1 cu 5,3 puncte de rating şi 12,3% cota de piaţă. Pe publicul din mediul urban, Pro TV conduce cu 8,5 puncte de rating şi 17,1% cota de piaţă, în vreme ce Antena 1 obţine 5 puncte de rating şi 10% cota de piaţă. Iar la nivelul întregii populaţii a ţării, "Las Fierbinţi" este în topul preferinţelor cu 9,4 puncte de rating şi 18,3% cota de piaţă, fiind urmat de Kanal D şi Antena 1 pe poziţia a treia cu doar 5 puncte de rating si 9,8 % cota de piaţă.

Tot la capitolul seriale, "Tanti Florica" a fost şi ea pe placul românilor, conducând pe toate segmentele de public. Aşa se face că Pro TV este lider pe publicul comercial, cu 7,2 puncte de rating şi 15,7 procente din cota de piaţă, urmat de Antena 1 cu 5,7 puncte de rating şi 12,4% cota de piaţă. Iar "Spitalul de demenţă" a făcut şi el anatomia comediei în 2012, situându-se în poziţia fruntaşă pe toate categoriile de public. Pro TV conduce cu 8,9 puncte de rating şi 19,1% cota de piaţă pe publicul comercial, în vreme ce Antena 1 a obţinut 6,1 puncte de rating şi 13,2% cotă de piaţă.

Tot prima opţiune a publicului au fost şi întâmplarile prin care a trecut trupa fenomen LaLa Band din serialul "Pariu cu viaţa", producţie care a condus în topul audienţelor pe toate segmentele de public. Pro TV s-a clasat primul pe publicul său ţintă cu o medie de 7,2 puncte de rating şi 16,2% cotă de piaţă, urmat de Antena 1, cu 6 puncte de rating şi 13,4 procente din cota de piaţă.

"Dansez pentru tine" a cucerit România şi în cel de-al treisprezecelea sezon, prin eleganţă, strălucire şi dans la superlativ. Poveştile emoţionante, împlinirea visurilor, coregrafiile de excepţie şi costumele etalate în decoruri de vis au fost pe gustul românilor din toate categoriile de public, astfel că "Dansez pentru tine" a fost lider în 100% din cazuri.

Cu o audienţă medie de 9 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 24,2% "Dansez pentru tine" s-a instalat confortabil în fruntea clasamentului în ceea ce priveşte publicul comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18-49 de ani, fiind urmată la distanţă mare de Antena 1, cu doar 4,6 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 12,3%. Diferenţa este şi mai mare la nivelul publicului din mediul urban, unde Pro TV obţine o audienţă medie de 9,4 puncte de rating şi 23,1% cotă de piaţă, iar Antena 1 se află la distanţă mare de prima clasată cu 3,9 puncte de rating şi 9,6% cotă de piaţă.

"MasterChef" le-a deschis românilor apetitul pentru competiţie şi pentru excelenţa în bucătărie. Cu un juriu savuros, dar de temut, cu concurenţi puşi în situaţii limită şi cu un real spectacol culinar, "MasterChef" a făcut deliciul serilor de marţi şi a fost lider cu absolut fiecare ediţie în parte. 13,5 puncte de rating şi 30,8% cotă de piaţă a obţinut Pro TV pe publicul comercial, în vreme ce Antena 1 s-a clasat a doua, la mare distanţă, cu doar 5,1 puncte de rating şi 11,7% cotă de piaţă.

Pe publicul din mediul urban Pro TV a fost imbatabil, cu 11 puncte de rating şi 22,2 % cota de piaţă, urmat de Antena 1, cu doar 5,1 puncte de rating şi 10,3% cotă de piaţă. Şi la nivelul întregii populaţii a ţării raportul este acelaşi: Pro TV conduce cu 10,1 puncte de rating şi 20,7% cota de piaţă, ceea ce înseamnă că aproape 2 milioane de români s-au uitat în medie la fiecare ediţie, în timp ce Antena 1 obţinea valori de 5,6 puncte de rating şi 11,5% cota de piaţă.

Fiecare ediţie a show-ului care a făcut istorie, "Românii au talent", a fost lider de audienţă, emisiunea doborând record după record de audienţă. Cel mai vizionat show de la TV a fost şi în 2012 pe placul românilor: aşa se face că Pro TV a fost lider pe publicul său ţintă cu 20,8 puncte de rating şi 48,2% cota de piaţă, de aproape şase ori mai mult decât Antena 1, cu numai 3,5 puncte de rating şi 8,1 % cota de piaţă.

Pe publicul din mediul urban Pro TV este lider cu 20,2 puncte de rating şi 42,4% cota de piaţă, în timp ce la mare distanţă se află următoarea clasată, Antena 1, cu doar 3,6 puncte de rating şi 7,6% cota de piaţă. Iar la nivelul întregii populaţii a ţării, Pro TV a condus cu 20,5 puncte de rating şi 43,2% cotă de piaţă, ceea ce înseamnă că în medie aproape 4 milioane de românii se uitau la show, Antena 1 fiind la mare distanţă, cu 3,5 puncte de rating şi 7,5% cota de piaţă.

"Vocea României" a răsunat şi în 2012 la Pro TV, show-ul alegându-şi câştigatorul sezonului al doilea, pe Julie Mayaya din echipa lui Horia Brenciu. Show-ul a fost lider absolut de audienţă pe toate categoriile de public. Pro TV a condus cu 12 puncte de rating şi 26,4% cota de piaţă pe publicul său ţintă şi a fost urmat de Antena 1 cu cifre de aproape două ori mai mici, respectiv 6,3 puncte de rating şi 13,9% cotă de piaţă. Situaţia rămâne neschimbată şi la nivelul publicului din mediul urban, cu Pro TV în poziţie fruntaşă cu 10 puncte de rating şi 20,5% cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 s-a clasat a treia, după Kanal D, cu 5,5 puncte de rating şi 11,3% cotă de piaţă.

Iar "Serviciul Român de Comedie" a salvat ţara de tristeţe în 2012, prin râs, emisiunea lui Toni Grecu asigurând comedia în serile de miercuri şi fiind lider de audienţă cu aproape fiecare ediţie. Pe publicul comercial Pro TV a înregistrat 7,3 puncte de rating şi 16,8% cotă de piaţă, fiind urmat de Antena 1, cu 5,9 puncte de rating şi 13,6 procente din cota de piaţă.

La rândul său, "Happy Hour" a arătat că unul e Măruţă! Show-ul de la Pro TV a fost şi el pe placul celor mai mulţi români care de luni până vineri au fost conectaţi la cele mai proaspete informaţii din showbiz şi au fost martorii celor mai năstruşnice farse puse la cale de Cătălin Măruţă, Pro TV fiind şi de aceasta data lider de audienţă. Şi emisiunile "Apropo TV" şi "Ce se întâmplă, doctore?" s-au numărat printre preferinţele telespectatorilor şi în 2012.

Iar emisiunea "Serviţi, vă rog!", difuzată pe perioada verii, s-a plasat şi ea pe primul loc în topul audienţelor. Conform cifrelor înregistrate la nivelul publicului comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18-49 de ani, emisiunea a avut în 2012 o audienţă medie de 6,2 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 17,9%, în timp ce Antena 1 a înregistrat în acel interval orar 4 puncte de rating şi 11,6% cotă de piaţă.

Meciurile din Europa League i-au ţinut şi ele în faţa ecranelor pe români. Aşa se face că acestea au fost cele mai urmărite în proporţie de 100% şi au adus pentru publicul comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18-49 de ani o audienţă medie de 14,9 puncte de rating şi 33,9% cota de piaţă, de aproape patru ori mai mult decât Antena 1 care obţinea doar 3,9 puncte de rating şi 8,7% cota de piaţă. La nivelul publicului din mediul urban, Pro TV şi-a menţinut poziţia de lider cu 15 puncte de rating şi 31% cotă de piaţă, Antena 1 obţinând doar 3,5 puncte de rating şi 7,3% cotă de piaţă. Meciurile au fost şi pe placul publicului de la întreg nivelul ţării, astfel că Pro TV obţine o medie de 14,7 puncte de rating şi 30,9% cotă de piaţă, iar Antena 1 numai 3,5 puncte de rating şi 7,3% cota de piaţă şi se clasează a treia, după Kanal D.

Şi amatorii de filme au urmărit tot Pro TV. Aşa se face că în top 10 cele mai urmărite filme ale anului, pe toate categoriile de public, se află numai filme difuzate de Pro TV. Mai mult decât atât, dintre cele mai vizionate 100 de producţii cinematografice ale acestui an, nu mai puţin de 92 au fost difuzate de Pro TV.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
PRO TV ,
AUDIENŢĂ ,

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.