RCS&RDS nu mai difuzează Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV pe platforma de satelit Digi

RCS&RDS a anunţat că nu mai difuzează Antena 1 şi Antena 3 pe platforma de satelit Digi, întrucât compania de telecomunicaţii nu mai poate accepta să plătească peste 7 milioane de euro pe an, sumă care ar fi fost solicitată de Antena Group pentru difuzarea prin satelit a celor două televiziuni.

13359 afişări
Imaginea articolului RCS&RDS nu mai difuzează Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV pe platforma de satelit Digi

RCS&RDS nu mai difuzează Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV pe platforma de satelit Digi

Anunţul a fost făcut de RCS&RDS printr-un comunicat difuzat joi seară şi în noaptea de joi spre vineri, pe Digi 24, televiziunea de ştiri a companiei de telecomunicaţii.

Potrivit respectivului anunţ, "RCS&RDS nu mai difuzează pe satelit posturile Antena 1 şi Antena 3. RCS&RDS nu poate accepta să plătească peste şapte milioane de euro pe an, sumă solicitată de Antena Group pentru difuzarea prin satelit a canalelor Antena 1 şi Antena 3".

RCS&RDS precizează că cele două posturi au fost declarate în mod repetat ca fiind libere la retransmisie, potrivit principiului "must-carry" din legislaţia audiovizualului, chiar de către reprezentanţii Antena Group.

Într-un comunicat de presă remis vineri MEDIAFAX, RCS & RDS a anunţat însă că, din data de 20 aprilie 2012, nu va mai transmite pe platforma sa de satelit nici Euforia TV, alături de Antena 1, Antena 3.

"RCS & RDS îşi anunţă abonaţii serviciilor de televiziune prin satelit, că din data de 20 aprilie 2012, nu mai poate transmite programele Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV. Antena Group, proprietarul celor 3 posturi TV, a retras acordurile de difuzare a acestor programe în reţeaua Digi TV prin satelit şi, ca urmare, RCS & RDS a fost obligat să întrerupă difuzarea lor. RCS & RDS nu poate accepta să platească peste 7 milioane de Euro pe an, suma solicitată de Antena Group în cadrul unei somaţii trimise cu doar câteva săptămâni în urmă, pentru difuzarea prin satelit a canalelor grupului, între care Antena 1 si Antena 3, pe care chiar reprezentanţii Antena Group le-au declarat în mod repetat ca fiind libere la retransmisie (must carry)", se spune în comunicatul RCS&RDS.

Totodată, RCS&RDS consideră Antena Group "integral responsabilă pentru privarea abonaţilor Digi TV prin satelit de posibilitatea de a urmări Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV".

"Antena Group nu a acceptat nici prelungirea datei limită a somaţiei, ameninţând cu recurgerea la acţiuni legale, inclusiv plângeri penale. Considerăm că, în acest mod, Antena Group plasează interesele grupului mult deasupra interesului telespectatorilor care doresc să urmărească aceste canale şi că responsabilitatea pentru privarea abonaţilor Digi TV de posibilitatea de a le urmări revine integral Antena Group. Totodată, ne asigurăm abonaţii că pentru noi, interesul lor primează şi că în ceea ce ne priveşte, avem întreaga disponibilitate pentru a introduce în grila Digi TV, programe de interes pentru publicul larg", spune RCS&RDS.

În plus, RCS&RDS precizează că "abonaţii serviciilor de televiziune prin cablu nu sunt şi nu vor fi afectaţi de această situaţie, programele Antena Group fiind difuzate în continuare în toate pachetele de televiziune prin cablu".

Până la momentul difuzării acestei ştiri, Antena Group nu a prezentat un punct de vedere oficial cu privire la decizia RCS&RDS de a scoate de pe platforma sa de satelit Antena 1 şi Antena 3.

RCS&RDS a scos televiziunile Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV de pe platforma sa de satelit Digi, în noaptea de joi spre vineri, fără aprobarea Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), compania de telecomunicaţii înştiinţând însă joi, la ora 19.00, Consiliul cu privire la intenţia sa.

"Platformele DTH (de satelit, precum Digi, deţinută de RCS&RDS, n.r.) nu intră sub incidenţa articolului 82 din Legea audiovizualului, respectiv a principiului «must carry». Ele constituie excepţia de la acest articol. Singura problemă în raport cu CNA este că RCS&RDS nu a obţinut aprobarea modificării avizului de retransmisie. RCS ne-a făcut o înştiinţare aseară (joi seară, n.r.) la ora 19.00, iar la ora 24.00 şi-a modificat oferta scoţând canalele Antena Group. Vom analiza această situaţie", a declarat pentru MEDIAFAX Răsvan Popescu, preşedintele CNA.

Potrivit legislaţiei audiovizuale, un operator de cablu trebuie să aibă aprobarea Consiliului Naţional al Audiovizualului pentru modificarea grilei sale de programe. Astfel, este de aşteptat ca RCS&RDS să fie sancţionat de CNA pentru scoaterea televiziunilor Antena 1 şi Antena 3 de pe platforma de satelit Digi.

Articolul 74, alineatul 3 din Legea audiovizualului prevede că "Distribuitorii de servicii pot modifica structura ofertei de servicii de programe retransmise numai cu acordul Consiliului".

Pe de altă parte, însă, articolul 82 din Legea audiovizualului, care reglementează principiul "must carry", nu se referă şi la platformele de satelit, ci doar la retransmisia televiziunilor prin cablu de către cablişti. Astfel, Antena 1, Antena 3 şi Euforia sunt obligatorii la retransmisie pentru cablişti doar în reţelele lor de cablu, nu şi în cele de satelit, astfel CNA nu poate impune RCS&RDS să reincludă cele trei televiziuni pe platforma de satelit Digi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici