RCS&RDS se războieşte cu Discovery. Televiziunea a fost scoasă de pe platforma de satelit Digi - FOTO

RCS&RDS a scos vineri dimineaţă, de pe platforma sa de satelit Digi, televiziunea Discovery Channel, fără a-şi anunţa telespectatorii, unii dintre aceştia solicitând pe pagina de Facebook a companiei reintroducerea postului în grilele operatorului.

8327 afişări
Imaginea articolului RCS&RDS se războieşte cu Discovery. Televiziunea a fost scoasă de pe platforma de satelit Digi - FOTO

RCS&RDS se războieşte cu Discovery. Televiziunea a fost scoasă de pe platforma de satelit Digi

Contactaţi de MEDIAFAX, oficialii Discovery Networks au confirmat faptul că Discovery Channel a fost scos vineri dimineaţă de pe platforma de satelit a RCS&RDS.

Decizia vine după ce şi Digi, operatorul de cablu din Ungaria deţinut de compania de telecomunicaţii românească RCS&RDS, a scos, pe 20 noiembrie, din ofertele de cablu analog şi digital televiziunea Discovery Channel, care face parte din portofoliul Discovery Networks.

"Digi, operatorul de cablu din Ungaria deţinut de RCS&RDS, a scos Discovery Channel din ofertele de cablu analog şi digital începând cu 20 noiembrie. După cum era de aşteptat, telespectatorii au avut o reacţie puternică, solicitând reintroducerea canalului în grila operatorului. Suntem îngrijoraţi că RCS&RDS ar putea proceda la fel şi în România, având în vedere că acordul de retransmisie între Discovery şi RCS expiră pe 30 noiembrie. Până în prezent, RCS a respins toate ofertele noastre comerciale, astfel încât nu s-a putut ajunge la un nou acord.

Precizăm că nu am cerut, în niciun moment al negocierilor, creşterea tarifelor pentru distribuţia canalelor noastre. Chiar şi în aceste condiţii, operatorul a făcut deja schimbări în grila sa de programe din România, eliminând Discovery World din toate pachetele sale, precum şi TLC şi Animal Planet din unele dintre pachete, fără să ne informeze sau să trimită notificări abonaţilor săi în prealabil. În plus, în această dimineaţă, am aflat că RCS&RDS a scos Discovery Channel de pe platforma Digi Satelit. Suntem foarte dezamăgiţi de ceea ce se întâmplă şi credem că părerea telespectatorilor contează; îi încurajăm să şi-o exprime contactând operatorul de cablu cât mai curând", au declarat, vineri, pentru MEDIAFAX oficialii Discovery.

Până la momentul difuzării acestei ştiri, reprezentanţii RCS&RDS nu au răspuns la întrebările adresate de agenţia MEDIAFAX.

Totuşi, pe site-ul companiei RCS&RDS (www.rcs-rds.ro), televiziunea Discovery Channel figurează încă, în acest moment, ca făcând parte din oferta platformei de satelit Digi.

În schimb, contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) au spus că RCS&RDS a solicitat şi a primit, în 13 noiembrie, aprobarea CNA pentru modificarea grilei de programe a platformei de satelit Digi, în sensul scoaterii postului Discovery Channel. Potrivit articolului 74, alineatul 3 din Legea audiovizualului, "distribuitorii de servicii pot modifica structura ofertei de servicii de programe retransmise numai cu acordul Consiliului".

"În Ungaria, operatorul Digi a încălcat în mod deliberat şi unilateral contractul pe care îl avea cu Discovery Networks pentru distribuţia Discovery Channel, fapt pentru care televiziunea nu mai este difuzată în pachetele de cablu analog şi digital ale operatorului. Există o posibilitate ca Discovery Channel să fi fost scos definitiv din pachetele operatorului Digi, în Ungaria", scrie, pe de altă parte, site-ul de ştiri origo.hu, citându-i pe oficialii Discovery Networks.

Potrivit origo.hu, în ultimele luni, Discovey a făcut numeroase încercări pentru a ajunge la un nou acord cu Digi, "însă, în ciuda bunelor intenţii" ale oficialilor televiziunii, "compania de telecomunicaţii a refuzat să reînnoiască contractul, a respins toate propunerile Discovery şi a scos din grilele sale Discovery Channel".

De cealaltă parte, RCS&RDS, compania care deţine operatorul Digi în Ungaria, a anunţat, printr-un comunicat postat pe site-ul propriu şi citat de origo.hu, că a scos din grilele sale din Ungaria Discovery Channel din cauză că Discovery Networks a încercat să crească tarifele pentru difuzarea televiziunii în grilele operatorului.

"Am făcut toate eforturile ca televiziunile Discovery să facă parte în continuare din pachetele Digi, însă, din cauza condiţiilor impuse, acest lucru ar fi fost posibil numai prin creşterea abonamentului TV", a spus RCS&RDS, precizând că prioritatea companiei este "stabilitatea tarifelor" percepute abonaţilor.

Oficialii Discovery au respins, însă, afirmaţiile RCS&RDS, precizând că nu au cerut în niciun moment al negocierilor creşterea tarifelor percepute Digi pentru distribuţia Discovery Channel.

În urma deciziei Digi de a scoate din pachetele sale Discovery Channel, sute de mii de telespectatori ungari nu mai au acces la această televiziune. Discovery a lansat un site (discoverybaratai.com) pe care se pot exprima telespectatorii nemulţumiţi de decizia Digi de a scoate Discovery Channel din grilele sale.

Oficialii Discovery au mai spus că regretă faptul că telespectatorii din Ungaria sunt puşi în această situaţie de către Digi. "Suntem deschişi să continuăm negocierile, cu bună-credinţă, cu Digi, cu condiţia ca, între timp, posturile din portofoliul Discovery să fi reintroduse în grilele operatorului de cablu", mai scrie origo.hu.

Totodată, potrivit site-ului origo.hu, RCS&RDS a introdus recent în grilele sale propriile posturi TV - Digi World, Digi Life -, anunţând şi intenţia lansării unui nou post propriu - Digi Animal.

Compania românească RCS&RDS a lansat şi în România, pe 1 octombrie, televiziunile DigiWorld şi DigiLife.

RCS&RDS a primit, pe 27 septembrie, aprobarea Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) din România pentru a lansa televiziunile de documentare DigiWorld şi DigiLife, după ce, în şedinţa din 25 septembrie, reprezentanţii CNA au ezitat să ia o decizie în acest sens. Atunci, unii membri ai Consiliului şi-au exprimat temerile că, odată cu lansarea propriilor televiziuni de documentare, compania RCS&RDS va scoate din grilă canale concurente, ca Discovery şi National Geographic.

La mai puţin de o lună după ce a lansat cele două televiziuni de documentare - DigiWorld şi DigiLife -, RCS&RDS a cerut CNA şi a primit, în data de 30 octombrie, o nouă licenţă audiovizuală prin satelit pentru lansarea unui nou post de documentare - Digi Animal World.

RCS&RDS este unul dintre cei mai mari furnizori de servicii TV din Europa Centrală şi de Est. În ultimii ani, RCS&RDS şi-a dezvoltat propriile televiziuni. Astfel, în prezent compania mai deţine televiziunea de ştiri Digi 24 HD, televiziunile de filme Digi Film, televiziunile de sport Digi Sport. De asemenea, RCS&RDS este acţionar la Music Channel, H!T Music Channel şi UTV.

Discovery Networks CEEMEA (Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa) este o divizie a Discovery Communications, una dintre cele mai importante companii din lume în domeniul programelor documentare. În Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa, Discovery distribuie 14 branduri, traduse în 27 de limbi şi care ajung la 244 milioane abonaţi din 118 ţări.
În România, Discovery Networks distribuie în prezent Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery World, Discovery Science, Discovery HD Showcase şi ID Investigation Discovery.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici