RCS&RDS vrea să difuzeze publicitate pe toate televiziunile sale, inclusiv pe Digi 24

RCS&RDS a solicitat aprobarea Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) de a difuza publicitate atât la televiziunea de ştiri Digi 24, cât şi la posturile de filme Digi Film şi la cele de documentare Digi Life, Digi World şi Digi Animal World.

713 afișări
Imaginea articolului RCS&RDS vrea să difuzeze publicitate pe toate televiziunile sale, inclusiv pe Digi 24

RCS&RDS vrea să difuzeze publicitate pe toate televiziunile sale, inclusiv pe Digi 24 (Imagine: Gabriel Petrescu / Mediafax Foto)

Informaţia a fost făcută publică în timpul discuţiilor din şedinţa de joi a CNA, la care au fost prezenţi mai mulţi reprezentanţi ai companiei de telecomunicaţii RCS&RDS.

Potrivit documentaţiei primite de membrii CNA, RCS&RDS a solicitat modificarea structurii televiziunilor pe care le deţine, prin includerea unui procent de 20% publicitate care va consta în promovarea produselor şi serviciilor de programe din portofoliul companiei.

Compania RCS&RDS deţine un număr de 13 televiziuni autorizate, dintre care 6 cu difuzare prin satelit şi 7 cu difuzare prin reţele de comunicaţii electronice.

În prezent, televiziunea de ştiri Digi 24 (şi staţiile locale aferente de la Timişoara, Oradea, Iaşi, Craiova şi Constanţa) nu difuzează publicitate, potrivit grilei de aprobate de CNA. Însă, acum, RCS&RDS vrea să difuzeze un procent de 20% publicitate, fapt pentru care vrea să diminueze programele de informare de la 60% la 50%, programele educative, culturale şi religioase de la 30% la 25%, iar programele de divertisment de la 10 la 5%.

De asemenea, RCS&RDS a solicitat CNA ca televiziunea locală Digi 24 Galaţi - care nu emite încă, aflându-se în procedură de autorizare - să difuzeze 20% din grila sa publicitate, atunci când va fi lansată.

Pe de altă parte, RCS&RDS a solicitat CNA difuzarea de publicitate şi pe televiziunea de filme Digi Film 1 (care are şi un canal secundar Digi Film 2 premium), dar şi pentru televiziunile de documentare Digi Life (canal secundar Life channel), Digi World (canal secundar World Channel) şi Digi Animal World (canal secundar Animal World Channel). Conform intenţiilor RCS&RDS, toate aceste televiziuni îşi vor reduce procentul de filme difuzate, respectiv de documentare difuzate de la 100% la 80% şi vor difuza publicitate 20%.

Totodată, RCS&RDS a solicitat CNA creşterea procentului de publicitate de la televiziunile Digi Sport (canale secundare Digi Sport 1, Digi Sport 2, Digi Sport 3 şi Digi Sport Plus), de la 2,50% la 20%, menţinerea procentului de programe de informare (15%) şi reducerea programelor de divertisment şi a altor tipuri de programe (de la 82,50% la 65%). Televiziunile Digi Sport au introdus pentru prima dată publicitate pe 2 iunie 2011, respectiv un procent de 2,50%.

Toate aceste solicitari privind introducerea difuzării de publicitate pe toate televiziunile sale, inclusiv pe postul de ştiri Digi 24, au fost făcute de RCS&RDS pe 3 februarie. A doua zi, pe 4 februarie, CNA a publicat pe site-ul propriu noua listă "must carry" (care stabileşte televiziunile obligatorii la retransmisie pentru toţi cabliştii din România, în anul 2014). Pe această listă, la poziţia 13 se află şi televiziunea Digi 24.

CNA nu a luat încă în discuţie, în şedinţa de joi, aceste solicitări ale societăţii RCS&RDS. În schimb, CNA a discutat în şedinţa de joi cu reprezentanţii RCS&RDS cu privire la situaţia televiziunii Digi 24, care nu este retransmisă de unii dintre cabliştii din România.

RCS&RDS a transmis CNA şi o adresă prin care a solicitat anularea/ revocarea actelor administrative prin care Consiliul a aprobat modificările de grile de programe ale UPC şi Romtelecom fără includerea programului Digi 24, fapt care, în opinia RCS&RDS, încalcă articolul 82 din Legea audiovizualului.

RCS&RDS spune în adresă că face această solicitare "având în vedere faptul că, în şedinţele din 20 martie şi 25 martie, CNA a aprobat modificarea grilelor de programe ale principalilor distribuitori de servicii audiovizuale, în speţă UPC şi Romtelecom, fără includerea programului «must carry» Digi 24" şi "având în vedere faptul că programul Digi 24 se află pe locul 13 în lista «must carry» valabilă în cursul acestui an".

De asemenea, RCS&RDS a solicitat aprobarea acestor grile de programe numai cu includerea programului "must carry" Digi 24, în conformitate cu articolul 82 din Legea audiovizualului.

În plus, RCS&RDS a solicitat CNA să repună pe ordinea de zi şi să rediscute modul în care distribuitorii de servicii de programe respectă principiul "must carry" cu privire la introducerea în structura serviciilor lor de programe, atât în sistemul analogic, cât şi în sistemul digital, a televiziunii Digi 24.

Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat, în şedinţa din 25 martie, grilele de cablu ale companiei de telecomunicaţii Romtelecom (analogic şi digital), în care nu se regăseşte Digi 24, televiziunea de ştiri a companiei de telecomunicaţii concurente RCS&RDS. Acest lucru înseamnă că abonaţii Romtelecom nu vor putea să vizioneze programele difuzate de Digi 24.

Totodată, în 25 martie, CNA a aprobat şi grila unei alte societăţi de cablu - N.C.S. Telnet Catv SRL din Moineşti, judeţul Bacău -, care nu include şi Digi 24.

Deciziile au fost luate cu opt voturi "pentru" (Lorand Turos, Monica Gubernat, Viorel-Vasile Buda, Laura Georgescu, Christian Mititelu, Cristina Trepcea, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea) şi două "împotrivă" (Florin Gabrea şi Narcisa Iorga) în cazul grilelor de cablu ale Romtelecom (analogic şi digital).

Pe de altă parte, în şedinţa din 20 martie, Romtelecom a primit şi aprobarea Consiliului de modificare a grilei sale în reţeaua IPTV, tot fără televiziunea Digi 24.

În aceeaşi şedinţă din 20 martie, CNA a aprobat şi grilele de cablu ale UPC România, în care nu se regăseşte Digi 24.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici