- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (18.10.2016, 14:43)
- Katy Marinescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Reguli pentru desfăşurarea campaniei electorale în acest an - radiodifuzorii trebuie să anunţe lista emisiunilor electorale până la 10 noiembrie si sa publice tarifele aplicate
CNA a adoptat marţi Decizia privind reflectarea în audiovizual a campaniei pentru alegerile parlamentare, radiodifuzorii având obligaţia de a anunţa CNA listele emisiunilor electorale pe care le vor realiza până la 10 noiembrie, dar şi de a face publice tarifele aplicate.
Urmărește
338 afișări
Decizie CNA: Radiodifuzorii trebuie să anunţe lista emisiunilor electorale până la 10 noiembrie
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a votat, marţi, 18 octombrie, în unanimitate Decizia privind regulile de desfăşurare şi reflectarea în audiovizual a campaniei electorale din anul 2016 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului.
Proiectul de decizie a fost publicat pe site-ul CNA, unde a stat în dezbatere publică.
Potrivit votului din şedinţa de marţi, la propunerea ARCA, au fost eliminate alineatele 4 şi 5 ale articolului 4 ("La posturile private de radio şi televiziune cu acoperire naţională timpii de antenă oferiţi competitorilor electorali trebuie să fie proporţionali cu cei practicaţi de posturile publice cu acoperire naţională" şi "La posturile locale şi regionale de radio şi de televiziune private timpii de antenă oferiţi competitorilor electorali vor fi proporţionali cu numărul de candidaturi rămase definitive în aria geografică acoperită de postul respectiv, potrivit datelor comunicate public de către birourile electorale de circumscripţie din respectiva arie de acoperire"), argumentul fiind că legea electorală nu prevede aceste lucruri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
ISIS s-a întors, avertizează șeful spionajului britanic
-
Lasconi: E clar. Onoarea, curajul şi respectul sunt doar vorbe goale pentru ostaşul din fruntea PNL
-
Marea Britanie încearcă să mute migranţii reţinuţi pe o insulă secretă în România
-
MI5 avertizează că ISIS, agenţiile ruseşti şi iraniene îşi intensifică ameninţările asupra Marii Britanii
Conform Deciziei CNA, radiourile şi televiziunile private au obligaţia să comunice Consiliului Naţional al Audiovizualului implicarea lor în campanie, lista emisiunilor electorale pe care le vor realiza, precum şi intervalele de timp de difuzare a respectivelor emisiuni, până cel mai târziu în ziua de 10 noiembrie 2016, printr-o adresă, urmând ca instituţia să publice pe site (cna.ro) lista radiodifuzorilor care au notificat intenţia de reflectare a campaniei electorale.
"Tarifele pe emisiune şi pe unitate de timp ale fiecărui post privat de radio şi de televiziune vor fi făcute publice şi vor fi aceleaşi pentru toţi competitorii", se stipulează în articolul 4.
Reflectarea campaniei electorale în audiovizual începe vineri, 11 noiembrie 2016, şi se încheie în ziua de vineri, 9 decembrie 2016, ora 7:00.
Pentru reflectarea campaniei electorale, radiodifuzorii pot realiza şi difuza numai următoarele tipuri de emisiuni cu caracter electoral:
a) emisiuni informative - în care pot fi difuzate informaţii privind sistemul electoral, tehnica votării şi activităţile de campanie ale candidaţilor; în acest scop, durata programată a emisiunii informative poate fi mărită cu cel mult 15 minute; emisiunile informative electorale pot fi difuzate în zilele de luni până duminică;
b) emisiuni electorale - în care competitorii electorali îşi pot prezenta programele politice şi activităţile de campanie electorală; în situaţia transmiterii în direct a unor activităţi de campanie, durata acestor transmisii se va încadra în timpul de antenă acordat fiecărui competitor electoral potrivit prevederilor art. 68 din Legea nr. 208/2015; emisiunile vor fi identificate ca atare la începutul emisiunii, în cazul posturilor de radio, şi, respectiv, vor fi semnalate prin marcajul "emisiune electorală", afişat în mod vizibil pe toată durata difuzării, în cazul posturilor de televiziune; emisiunile electorale pot fi difuzate în zilele de luni până vineri (în trecut aceste emisiuni se numeau "de promovare electorală", n.red.);
c) de dezbatere electorală - în care radiodifuzorii pun în discuţie programele electorale şi temele de interes public legate de campania electorală, cu participarea a cel puţin doi candidaţi sau reprezentanţii lor; în cazul neparticipării unui candidat sau a unui reprezentant al acestuia, acest fapt este menţionat; emisiunile vor fi identificate ca atare la începutul emisiunii, în cazul posturilor de radio, şi, respectiv, vor fi semnalate prin marcajul "emisiune de dezbatere electorală", afişat în mod vizibil pe toată durata difuzării, în cazul posturilor de televiziune; emisiunile de dezbateri electorale pot fi difuzate în zilele de luni până duminică.
Dar "serviciile de video-text, datorită specificului lor, nu pot difuza emisiunile prevăzute la alin. 1".
De asemenea, "la finalul calupurilor de spoturi publicitare electorale vor fi inserate spoturi de interes public, cu caracter informativ privind legislaţia electorală, puse la dispoziţie de către Ministerul Afacerilor Interne şi Autoritatea Electorală Permanentă, cu acordul CNA".
Decizia adoptată marţi intră în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial şi va putea fi consultată şi pe site-ul CNA.
Alegerile Parlamentare din acest an vor avea loc pe 11 decembrie.
Şedinţa CNA de marţi, 18 octombrie, a avut loc în prezenţa a nouă membri: Florin Gabrea, Valentin Jucan, Orsolya Eva Borsos, Monica Gubernat, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu, Dorina Rusu, Răsvan Popescu, Călin Cristea, cu menţiunea că Orsolya Eva Borsos nu are deocamdată drept de vot. Aceasta este membrul supleant care îi va înlocui pe Lorand Turos, care şi-a dat demisia din CNA pentru a candida la alegerile parlamentare (UDMR - Satu Mare).
Citeşte şi: Cronică de film. "Inimi cicatrizate". O viaţă tristă, plină de humor. Chef monstru, amor şi moarte - VIDEO
Citeşte şi: Comitetul Nobel renunţă să-l mai contacteze pe Bob Dylan. Barack Obama: Dylan nu e genul cu care să te tragi de şireturi
Citește pe alephnews.ro: Furtul de identitate, tot mai frecvent în 2024. La ce metode apelează hackerii și cum te poți proteja
Citește pe www.zf.ro: Lumea şi nici chiar companiile germane nu mai vor strunguri, freze şi ferăstraie circulare „Made in Germany“
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
„War”, noua carte a legendarului jurnalist Bob Woodward, dezvăluie detalii explozive despre relația lui Trump cu Putin
Lumea şi nici chiar companiile germane nu mai vor strunguri, freze şi ferăstraie circulare „Made in Germany“
Mark Zuckerberg nu ştie să piardă: Şeful Meta încaseză miliarde după un pariu imposibil şi ia faţa aproape tuturor miliardarilor din lume. Antreprenorul american l-a întrecut şi pe Jeff Bezos în topul averilor şi singurul rival care mai stă în picioare rămâne Elon Musk, cel mai bogat om din lume
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Fructul care sprijină activitatea creierului și curăță celulele nervoase. Medicul Vlad Ciurea: „Este formidabil”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe