Ringier România a avut, în 2009, pierderi de 57,6 milioane de lei

Ringier România a raportat, pentru 2009, o cifră de afaceri de 124,3 milioane de lei, în scădere cu 27,6% comparativ cu anul precedent, când aceasta a fost de 171,8 milioane de lei, pierderile raportate de grup în România fiind de 57,6 milioane de lei.

47 afişări
Imaginea articolului Ringier România a avut, în 2009, pierderi de 57,6 milioane de lei

Directorul Ringier România Marius Hagger (Imagine: Radu Tuta/Mediafax Foto)

Rezultatele financiare ale Ringier România au fost prezentate de Marius Hagger, directorul Ringier România, alături de Michael Ringier, preşedinte şi publisher al Ringier Group, Christian Unger, CEO, şi Marco Castellaneta, Director Corporate Communications, într-o conferinţă de presă care a avut loc marţi.

Conform raportului financiar al companiei, veniturile totale pe 2009 ale Ringier România au fost de 35,3 milioane de franci elveţieni, din care 16,7 milioane de franci elveţieni au fost venituri din vânzări, în timp ce veniturile din publicitate au fost de 12,6 milioane de franci elveţieni. De asemenea, veniturile generate de tipografiile Ringier au fost de 700.000 de franci elveţieni. (1 franc elveţian - 2,8724 lei, la cursul BNR din 27 aprilie 2010).

Marius Hagger, care a prezentat rezultatele financiare ale grupului pe 2009, i-a mulţumit lui Claudiu Şerban "pentru că a participat timp de 18 ani la succesul Ringier". "Mă bucur că am reuşit să dăm pe mâinile lui Evenimentul zilei şi Capital", a mai spus Hagger, înainte de prezentarea rezultatelor financiare ale companiei.

Pe 11 februarie, Ringier România a anunţat oficial transferul proprietăţii cotidianului Evenimentul zilei şi a revistei Capital către nou înfiinţata companie "Editura Evenimentul şi Capital", al cărei acţionar majoritar este Bobby Păunescu, aceasta fiind condusă de Claudiu Şerban.

"Am greşit enorm cu estimările din 2008 pentru 2009. (...) La nivelul pieţei de publicitate, ne situăm la nivelul anilor 2002 - 2003. Atunci eram profitabili, acum nu mai suntem", a spus Hagger.

Distribuţia, un domeniu fragil în media din România

Totodată, acesta a precizat că pentru anul 2010 se preconizează o scădere a pieţei de publicitate, mai ales pentru print. "Preţurile pentru publicitate scad şi va exista o concurenţă din ce în ce mai mare între companiile media", a subliniat Hagger.

De asemenea, el a precizat că 2010 este un an de "şanse şi riscuri". "Există posibilitatea să se consolideze piaţa, în toate domeniile, radio, internet şi mai ales print.(...) Există şi achiziţii care pot avea loc. Riscurile le văd în economie, din păcate. Suntem la un nivel care e nivelul minim, să spunem. Suntem dependenţi de ce se întâmplă pe plan politic şi economic. Nu văd schimbări importante la nivelul Guvernului pentru a produce un efect pozitiv, cum ar fi crearea de noi locuri de muncă. Aştept legi discutate anul trecut în campania electorală", a mai spus directorul general al Ringier România.

Hagger a mai subliniat că o altă problemă cu care se confruntă media din România este distribuţia, considerat un "domeniu destul de fragil".

Este foarte posibil ca şi România să facă parte din

Ca planuri de viitor, Hagger a subliniat necesitatea creşterii cifrei de afaceri a Ringier România.

"În bilanţul pe 2009, România e ţara care a scăzut cel mai mult şi asta contrar unui bilanţ relativ echilibrat. Dar credem în această ţară şi ştim că vor trece câţiva ani până vom deveni din nou profitabili. Suntem convinşi că (...) o să ajungem iarăşi la scenariul pozitiv, când se va schimba şi situaţia conjuncturală. România va rămâne şi pe viitor o ţară în care o să lucrăm", a subliniat Christian Unger.

De asemenea, Unger a precizat că Ringier Group nu vizează vânzarea afacerilor din România. "Focusul nostru este în continuare pe piaţa de print. Procentul deţinut la Kanal D este un punct strategic. Nu ne gândim să vindem. Scopul nostru e să dezvoltăm afacerea pe termen lung şi nu să o scădem. Este un moment prost să vinzi. Dacă ai bani să cumperi ceva acum e momentul să faci asta. Nu dorim să vindem", a subliniat Unger, care a precizat că Ringier România se va concentra pe investiţia în operaţiunile digitale.

Operaţiunile din România ar putea să intre în parteneriatul Ringier-Axel Springer

"Este ultima oară când va avea loc această conferinţă de presă doar cu reprezentanţii Ringier, pentru că vom face un joint-venture cu Axel Springer în Europa de Est şi este foarte posibil ca şi România să facă parte din acest joint venture. Este una din cele mai importante decizii pe care le-am luat anul acesta", a declarat Michael Ringier, preşedinte şi publisher al Ringier Group.

Grupurile Ringier AG şi Axel Springer AG îşi unifică operaţiunile în cinci ţări din Europa de Est prin înfiinţarea unei noi companii, cu sediul central la Zürich (Elveţia), la care fiecare dintre părţi va deţine 50% din acţiuni.

Dată fiind valoarea mai mare a operaţiunilor Ringier, Axel Springer va plăti o sumă compensatorie de 125 de milioane de euro. În plus, Axel Springer va plăti 50 de milioane de euro şi noii companii, rezultată din joint-venture.

Totodată, preşedintele Ringier a anunţat că trustul pe care îl reprezintă este mândru de rezultatele din Europa de Est, subliniind că Ringier a rămas printre liderii de piaţă în 2009, în toate teritoriile în care este prezent. "Chiar şi în anul catastrofal 2009 a fost printre lideri", a spus Michael Ringier.

Acesta a subliniat că trustul pe care îl reprezintă va investi în continuare în Europa de Est. "Trebuie să păstrăm bani pentru investiţii noi, asta înseamnă sute de milioane de euro pentru ţările din Europa de Est. Pentru o afacere de familie, acesta este un lucru destul de greu", a spus Ringier.

Astfel, Ringier a precizat că pasul spre colaborarea cu Axel Springer este "un pas spre independenţa afacerii" lor, subliniind că această colaborare se bazează pe know how comun. "Noul joint-venture are perspective imense şi şanse mari. Există riscuri, dar trebuie să fim uniţi şi trebuie să fim de aceeaşi părere, pentru că e un joint-venture de 50-50%", a mai spus acesta.

"Am spus că vrem să integrăm şi afacerea din România. Nu am făcut-o pentru că în 2009 am avut un an foarte prost şi nu am vrea să începem cu restructurări. Dorim să realizăm o poziţie bună în România. Springer are aici o cotă parte din Edipresse şi trebuie să vorbească cu partenerul lor din România despre cum ar arăta o viitoare colaborare. Cred că va fi inclusă şi România în acest joint-venture", a spus Christian Unger.

"Am reuşit să trecem de acest an foarte greu mai bine decât alte companii media", a concluzionat Michael Ringier.

CEO Ringier Group: În 2010, vedem o stabilizare a pieţei

Pe de altă parte, Christian Unger, CEO Ringier Group, a precizat că, în 2009, trustul a investit în afacerea de bază - printul, cu accent pe afacerile din Elveţia, dar şi în afacerea digitală.

"A trebuit să reducem cifrele de afaceri, în general, dar asta ne-a ajutat să rămânem pe profit, spre deosebire de alte companii media de pe piaţă", a mai spus Unger. "Vedem o stabilizare a pieţei în 2010. În prima parte a lui 2010 nu am mai avut scăderi ale cifrei de afaceri, dar nu am văzut nicio creştere. Trebuie să fim atenţi la investiţii şi la costuri, pentru că o stabilizare a pieţei de publicitate o să vedem numai în 2011", a concluzionat Unger.

Grupul media elveţian Ringier a înregistrat, în 2009, o cifră de afaceri de 907 milioane de euro, în scădere cu 15,6% faţă de 2008, şi un profit net de 12 milioane de euro, în scădere comparativ cu anul precedent, când compania afişa un profit net de 43,4 milioane de euro.

Anul trecut, cifra de afaceri şi profitul grupului Ringier au avut de suferit de pe urma crizei economice şi a prăbuşirii pieţei de publicitate. Astfel, în 2009, cifra de afaceri a grupului Ringier a atins valoarea de 907 milioane de euro, în scădere comparativ cu 2008, când afişa o cifră de afaceri de 1,07 miliarde de euro.

Totodată profitul EBITDA al companiei a fost de 49,4 milioane de euro, în scădere comparativ cu anul 2008, când acesta a fost de 84,8 milioane de euro. Profitul net după impozitare a fost de 12 milioane de euro, în scădere comparativ cu anul precedent, când Ringier afişa un profit net după impozitare de 43,4 milioane de euro.

Scăderea vânzărilor cu 9,5% pe piaţa din Elveţia a fost însoţită de o prăbuşire a vânzărilor pe unele pieţe din Europa de Est. Monedele naţionale slăbite de criză în unele ţări est-europene au crescut impactul negativ asupra rezultatului financiar. În special în Republică Cehă şi Slovacia, acest factor "a deviat uşor" rezultatele altfel foarte bune ale afacerilor Ringier din aceste ţări.

Cu o valoare de 78,3 milioane de euro, veniturile raportate de domeniul digital au fost matematic mai mici decât în anul precedent (91 milioane de euro), totuşi veniturile produselor luate separat au fost mai mari decât în anul precedent, în majoritatea cazurilor. Spre exemplu, cu un număr de 17,5 milioane de vizite în luna decembrie, Blick.ch a devenit cel mai vizitat site de ştiri din Elveţia şi a încheiat anul cu profit. Reducerea în ceea ce priveşte veniturile din digital a fost determinată în principal de o nouă metodă de calcul financiar. Ca proporţie din totalul de vânzări, veniturile din domeniul digital reprezintă un cuantum 8,7%.

Cashflow-ul în 2009 s-a situat la valoarea de 65,4 milioane de euro, faţă de cele 36,9 milioane de euro din anul precedent. Investiţiile au totalizat 67,5 milioane de euro. Una dintre cele mai importante investiţii a fost construirea newsroom-ului integrat al grupului elveţian Blick.

Ringier Elveţia şi Germania au generat în 2009 vânzări în valoare de 575,9 milioane de euro. Editura a contribuit la acest total cu 383,1 milioane de euro, în timp ce tipografiile Ringier (Swissprinters) au generat o cifră de afaceri de 192,9 milioane de euro.

Anul 2009 a adus scăderi puternice ale pieţei de publicitate, ceea ce a dus la o reducere a veniturilor din publicitate cu 41,8 milioane de euro faţă de anul precedent.

Grupul elveţian Ringier a intrat pe piaţa românească în 1992. După vânzarea anunţată, în februarie 2010, a publicaţiei Evenimentul zilei (cotidian reference) şi a săptămânalului de business Capital şi după închiderea revistei Diva, Ringier mai are în portofoliu titlurile Libertatea (tabloid) şi revistele Bolero, Libertatea pentru femei, Unica, Bravo şi BravoGIRL.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici