Ringier România a avut, în 2009, pierderi de 57,6 milioane de lei

Ringier România a raportat, pentru 2009, o cifră de afaceri de 124,3 milioane de lei, în scădere cu 27,6% comparativ cu anul precedent, când aceasta a fost de 171,8 milioane de lei, pierderile raportate de grup în România fiind de 57,6 milioane de lei.

40 afişări
Imaginea articolului Ringier România a avut, în 2009, pierderi de 57,6 milioane de lei

Directorul Ringier România Marius Hagger (Imagine: Radu Tuta/Mediafax Foto)

Rezultatele financiare ale Ringier România au fost prezentate deMarius Hagger, directorul Ringier România, alături de MichaelRingier, preşedinte şi publisher al Ringier Group, Christian Unger,CEO, şi Marco Castellaneta, Director Corporate Communications,într-o conferinţă de presă care a avut loc marţi.

Conform raportului financiar al companiei, veniturile totale pe2009 ale Ringier România au fost de 35,3 milioane de francielveţieni, din care 16,7 milioane de franci elveţieni au fostvenituri din vânzări, în timp ce veniturile din publicitate au fostde 12,6 milioane de franci elveţieni. De asemenea, veniturilegenerate de tipografiile Ringier au fost de 700.000 de francielveţieni. (1 franc elveţian - 2,8724 lei, la cursul BNR din 27aprilie 2010).

Marius Hagger, care a prezentat rezultatele financiare alegrupului pe 2009, i-a mulţumit lui Claudiu Şerban "pentru că aparticipat timp de 18 ani la succesul Ringier". "Mă bucur că amreuşit să dăm pe mâinile lui Evenimentul zilei şi Capital", a maispus Hagger, înainte de prezentarea rezultatelor financiare alecompaniei.

Pe 11 februarie, Ringier România a anunţat oficial transferulproprietăţii cotidianului Evenimentul zilei şi a revistei Capitalcătre nou înfiinţata companie "Editura Evenimentul şi Capital", alcărei acţionar majoritar este Bobby Păunescu, aceasta fiind condusăde Claudiu Şerban.

"Am greşit enorm cu estimările din 2008 pentru 2009. (...) Lanivelul pieţei de publicitate, ne situăm la nivelul anilor 2002 -2003. Atunci eram profitabili, acum nu mai suntem", a spusHagger.

Distribuţia, undomeniu fragil în media din România

Totodată, acesta a precizat că pentru anul 2010 se preconizeazăo scădere a pieţei de publicitate, mai ales pentru print."Preţurile pentru publicitate scad şi va exista o concurenţă din ceîn ce mai mare între companiile media", a subliniat Hagger.

De asemenea, el a precizat că 2010 este un an de "şanse şiriscuri". "Există posibilitatea să se consolideze piaţa, în toatedomeniile, radio, internet şi mai ales print.(...) Există şiachiziţii care pot avea loc. Riscurile le văd în economie, dinpăcate. Suntem la un nivel care e nivelul minim, să spunem. Suntemdependenţi de ce se întâmplă pe plan politic şi economic. Nu vădschimbări importante la nivelul Guvernului pentru a produce unefect pozitiv, cum ar fi crearea de noi locuri de muncă. Aşteptlegi discutate anul trecut în campania electorală", a mai spusdirectorul general al Ringier România.

Hagger a mai subliniat că o altă problemă cu care se confruntămedia din România este distribuţia, considerat un "domeniu destulde fragil".

Este foarte posibil ca şi România să facă parte din

Ca planuri de viitor, Hagger a subliniat necesitatea creşteriicifrei de afaceri a Ringier România.

"În bilanţul pe 2009, România e ţara care a scăzut cel mai multşi asta contrar unui bilanţ relativ echilibrat. Dar credem înaceastă ţară şi ştim că vor trece câţiva ani până vom deveni dinnou profitabili. Suntem convinşi că (...) o să ajungem iarăşi lascenariul pozitiv, când se va schimba şi situaţia conjuncturală.România va rămâne şi pe viitor o ţară în care o să lucrăm", asubliniat Christian Unger.

De asemenea, Unger a precizat că Ringier Group nu vizeazăvânzarea afacerilor din România. "Focusul nostru este în continuarepe piaţa de print. Procentul deţinut la Kanal D este un punctstrategic. Nu ne gândim să vindem. Scopul nostru e să dezvoltămafacerea pe termen lung şi nu să o scădem. Este un moment prost săvinzi. Dacă ai bani să cumperi ceva acum e momentul să faci asta.Nu dorim să vindem", a subliniat Unger, care a precizat că RingierRomânia se va concentra pe investiţia în operaţiunile digitale.

Operaţiunile dinRomânia ar putea să intre în parteneriatul Ringier-AxelSpringer

"Este ultima oară când va avea loc această conferinţă de presădoar cu reprezentanţii Ringier, pentru că vom face un joint-venturecu Axel Springer în Europa de Est şi este foarte posibil ca şiRomânia să facă parte din acest joint venture. Este una din celemai importante decizii pe care le-am luat anul acesta", a declaratMichael Ringier, preşedinte şi publisher al Ringier Group.

Grupurile Ringier AG şi Axel Springer AG îşi unificăoperaţiunile în cinci ţări din Europa de Est prin înfiinţarea uneinoi companii, cu sediul central la Zürich (Elveţia), la carefiecare dintre părţi va deţine 50% din acţiuni.

Dată fiind valoarea mai mare a operaţiunilor Ringier, AxelSpringer va plăti o sumă compensatorie de 125 de milioane de euro.În plus, Axel Springer va plăti 50 de milioane de euro şi noiicompanii, rezultată din joint-venture.

Totodată, preşedintele Ringier a anunţat că trustul pe care îlreprezintă este mândru de rezultatele din Europa de Est, subliniindcă Ringier a rămas printre liderii de piaţă în 2009, în toateteritoriile în care este prezent. "Chiar şi în anul catastrofal2009 a fost printre lideri", a spus Michael Ringier.

Acesta a subliniat că trustul pe care îl reprezintă va investiîn continuare în Europa de Est. "Trebuie să păstrăm bani pentruinvestiţii noi, asta înseamnă sute de milioane de euro pentruţările din Europa de Est. Pentru o afacere de familie, acesta esteun lucru destul de greu", a spus Ringier.

Astfel, Ringier a precizat că pasul spre colaborarea cu AxelSpringer este "un pas spre independenţa afacerii" lor, subliniindcă această colaborare se bazează pe know how comun. "Nouljoint-venture are perspective imense şi şanse mari. Există riscuri,dar trebuie să fim uniţi şi trebuie să fim de aceeaşi părere,pentru că e un joint-venture de 50-50%", a mai spus acesta.

"Am spus că vrem să integrăm şi afacerea din România. Nu amfăcut-o pentru că în 2009 am avut un an foarte prost şi nu am vreasă începem cu restructurări. Dorim să realizăm o poziţie bună înRomânia. Springer are aici o cotă parte din Edipresse şi trebuie săvorbească cu partenerul lor din România despre cum ar arăta oviitoare colaborare. Cred că va fi inclusă şi România în acestjoint-venture", a spus Christian Unger.

"Am reuşit să trecem de acest an foarte greu mai bine decât altecompanii media", a concluzionat Michael Ringier.

CEO Ringier Group:În 2010, vedem o stabilizare a pieţei

Pe de altă parte, Christian Unger, CEO Ringier Group, a precizatcă, în 2009, trustul a investit în afacerea de bază - printul, cuaccent pe afacerile din Elveţia, dar şi în afacerea digitală.

"A trebuit să reducem cifrele de afaceri, în general, dar astane-a ajutat să rămânem pe profit, spre deosebire de alte companiimedia de pe piaţă", a mai spus Unger. "Vedem o stabilizare a pieţeiîn 2010. În prima parte a lui 2010 nu am mai avut scăderi alecifrei de afaceri, dar nu am văzut nicio creştere. Trebuie să fimatenţi la investiţii şi la costuri, pentru că o stabilizare apieţei de publicitate o să vedem numai în 2011", a concluzionatUnger.

Grupul media elveţian Ringier a înregistrat, în 2009, o cifră deafaceri de 907 milioane de euro, în scădere cu 15,6% faţă de 2008,şi un profit net de 12 milioane de euro, în scădere comparativ cuanul precedent, când compania afişa un profit net de 43,4 milioanede euro.

Anul trecut, cifra de afaceri şi profitul grupului Ringier auavut de suferit de pe urma crizei economice şi a prăbuşirii pieţeide publicitate. Astfel, în 2009, cifra de afaceri a grupuluiRingier a atins valoarea de 907 milioane de euro, în scăderecomparativ cu 2008, când afişa o cifră de afaceri de 1,07 miliardede euro.

Totodată profitul EBITDA al companiei a fost de 49,4 milioane deeuro, în scădere comparativ cu anul 2008, când acesta a fost de84,8 milioane de euro. Profitul net după impozitare a fost de 12milioane de euro, în scădere comparativ cu anul precedent, cândRingier afişa un profit net după impozitare de 43,4 milioane deeuro.

Scăderea vânzărilor cu 9,5% pe piaţa din Elveţia a fost însoţităde o prăbuşire a vânzărilor pe unele pieţe din Europa de Est.Monedele naţionale slăbite de criză în unele ţări est-europene aucrescut impactul negativ asupra rezultatului financiar. În specialîn Republică Cehă şi Slovacia, acest factor "a deviat uşor"rezultatele altfel foarte bune ale afacerilor Ringier din acesteţări.

Cu o valoare de 78,3 milioane de euro, veniturile raportate dedomeniul digital au fost matematic mai mici decât în anul precedent(91 milioane de euro), totuşi veniturile produselor luate separatau fost mai mari decât în anul precedent, în majoritatea cazurilor.Spre exemplu, cu un număr de 17,5 milioane de vizite în lunadecembrie, Blick.ch a devenit cel mai vizitat site de ştiri dinElveţia şi a încheiat anul cu profit. Reducerea în ceea ce priveşteveniturile din digital a fost determinată în principal de o nouămetodă de calcul financiar. Ca proporţie din totalul de vânzări,veniturile din domeniul digital reprezintă un cuantum 8,7%.

Cashflow-ul în 2009 s-a situat la valoarea de 65,4 milioane deeuro, faţă de cele 36,9 milioane de euro din anul precedent.Investiţiile au totalizat 67,5 milioane de euro. Una dintre celemai importante investiţii a fost construirea newsroom-ului integratal grupului elveţian Blick.

Ringier Elveţia şi Germania au generat în 2009 vânzări învaloare de 575,9 milioane de euro. Editura a contribuit la acesttotal cu 383,1 milioane de euro, în timp ce tipografiile Ringier(Swissprinters) au generat o cifră de afaceri de 192,9 milioane deeuro.

Anul 2009 a adus scăderi puternice ale pieţei de publicitate,ceea ce a dus la o reducere a veniturilor din publicitate cu 41,8milioane de euro faţă de anul precedent.

Grupul elveţian Ringier a intrat pe piaţa românească în 1992.După vânzarea anunţată, în februarie 2010, a publicaţieiEvenimentul zilei (cotidian reference) şi a săptămânalului debusiness Capital şi după închiderea revistei Diva, Ringier mai areîn portofoliu titlurile Libertatea (tabloid) şi revistele Bolero,Libertatea pentru femei, Unica, Bravo şi BravoGIRL.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici