Sârbu: CME nu vizează noi achiziţii până la redresarea pieţelor de publicitate

Central European Media Enterprises (CME) îşi va păstra rezervele de capital şi nu va urmări noi achiziţii până când nu va avea loc o redresare stabilă a pieţelor de publicitate, a declarat directorul executiv al grupului, Adrian Sârbu, într-un interviu acordat Reuters.

32 afișări
Imaginea articolului Sârbu: CME nu vizează noi achiziţii până la redresarea pieţelor de publicitate

Sârbu: CME nu vizează noi achiziţii până la redresarea pieţelor de publicitate

Sârbu a arătat că are încredere în noua prognoză a grupului, a cărei revizuire în scădere a fost peste aşteptările pieţei.

La sfârşitul lunii martie, rezervele de capital ale CME erau de 494,4 milioane de dolari.

"Având în vedere situaţia de pe pieţele unde suntem prezenţi în primul şi al doilea trimestru, nu ne vom atinge de rezervele de capital până nu va avea loc o redresare stabilă. Vrem să fim protejaţi până îşi revin pieţele. Intenţionăm să operăm cât mai eficient posibil, pentru a ieşi din criză, să ne dezvoltăm organic, întrucât nu implică cheltuieli mari", a spus Sârbu.

El a arătat că, după îmbunătăţirea situaţiei, CME poate căuta oportunităţi de achiziţii.

Grupul nu este prezent în Polonia, cea mai mare ţară din Europa Centrală şi singura de pe continent care nu a fost în recesiune în 2009.

Sârbu a explicat că Polonia nu reprezintă o ţintă pentru CME din cauza concurenţei prea mari de pe această piaţă.

CME, deţinută parţial de Time Warner şi investitorul american Ronald Lauder, s-a confruntat cu declinul cheltuielilor pentru publicitatea TV, după ce criza financiară a afectat pieţele unde grupul este prezent, la sfârşitul anului 2008.

Anul trecut, cheltuielile pentru publicitate din regiune au scăzut cu 30%.

Potrivit CME, cheltuielile pentru publicitatea TV nu vor reveni la nivelul anterior crizei înainte de 2012.

"Odată ce cheltuielile pentru publicitate vor începe să crească, avansul va deveni substanţial, indiferent dacă va avea loc în această toamnă sau anul viitor", consideră Sârbu.

CME anticipează o revenire a cheltuielilor de acest tip în a doua jumătate a anului, care va compensa declinul din primele şase luni, pe ansamblul anului piaţa de publicitate urmând să stagneze.

"Sperăm să vedem o creştere a pieţei şi avem potenţialul să beneficiem de ea", a spus şeful CME.

Anticiparea unei stagnări a pieţei de publicitate TV în acest an de către companie a surprins numeroşi analişti, care mizau pe o estimare din octombrie, privind un avans de 2%-6%.

CME a mai anunţat, miercuri, că anticipează pentru acest an venituri de 790-820 milioane dolari, în creştere de la 714 milioane dolari în 2009, dar sub estimările analiştilor.

Grupul a ieşit în acest an de pe piaţa din Ucraina, dar a finalizat, în aprilie, preluarea bTV din Bulgaria.

Sârbu a spus că CME se va concentra pe propriile pieţe, unde Bulgaria ar putea deveni a treia ca mărime, după Cehia şi România.

Veniturile nete ale grupului Central European Media Enterprises (CME) au crescut în primul trimestru cu 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 143,6 milioane de dolari, iar pierderea operaţională a scăzut cu 73%, la 19,1 milioane de dolari.

CME este o companie de media şi divertisment integrată vertical, care operează companii de broadcasting, internet şi conţinut TV, lideri pe segmentele lor, în şase state din Europa Centrală şi de Est cu o populaţie totală de aproximativ 50 de milioane de persoane.

Grupul are staţii de televiziune în Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, Pro.bg şi Ring.bg), Croaţia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport şi MTV Czech), România (PRO TV, PRO TV International, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro şi MTV Romania), Slovacia (TV Markiza, Doma) şi Slovenia (POP TV, Kanal A şi TV Pika).

Compania este listată la bursa americană NASDAQ şi la bursa de la Praga.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici