Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti, pe timpul verii

Ziarele româneşti au continuat între iulie şi septembrie trendul descendent raportat încă de la începutul anului, cu cifre de vânzări mai mici decât în perioada similară din 2008, tabloidele Click şi Libertatea fiind lideri în topul vânzărilor, urmate de ziarul quality Adevărul, pe poziţia a treia.

11 afișări
Imaginea articolului Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti, pe timpul verii

Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti, pe timpul verii (Imagine: Mediafax Foto)

Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada iulie - septembrie 2009, presa cotidiană centrală a înregistrat, în ansamblu, scăderi ale vânzărilor, mai ales ziarele quality.

Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de ziarul Adevărul, editat de Adevărul Holding. Astfel, Adevărul a înregistrat, pentru perioada iulie - septembrie 2009, o medie de vânzări de 113.936 de exemplare pe apariţie. Cifrele de vânzări ale cotidianului se află într-o creştere semnificativă în raport cu perioada similară a lui 2008. Astfel, în iulie, ziarul a avut o medie de vânzări de 131.445 de exemplare (34.411 în iulie 2009), în august - 105.346 de copii (34.732 în august 2008) şi în septembrie - 105.017 copii (42.235 în septembrie 2008).

În topul ziarelor quality urmează Jurnalul Naţional, ziar editat de trustul Intact. Astfel, în luna iulie, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 60.623 de exemplare (56.562 în iulie 2008), pentru ca în următoarea lună să scadă la 51.004 exemplare (52.810 în august 2008) şi apoi să crească uşor - 56.374 de exemplare în septembrie (54.939 în septembrie 2008).

Pe poziţia a treia în clasament se situează cotidianul România liberă, editat de Societatea "R". Astfel, România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 46.062 de exemplare în iulie (51.465 în iulie 2008), de 45.331 de copii în august (49.998 în august 2008) şi de 44.006 exemplare în septembrie (53.141 în septembrie 2008).

În top urmează cotidianul Evenimentul zilei, editat de Ringier România, care a raportat pentru perioada iulie - septembrie o medie de vânzări pe apariţie de 32.234 de exemplare, mai mică decât în iulie - septembrie 2008, când a înregistrat o medie de 46.944 de exemplare. Astfel, pentru luna iulie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 33.505 exemplare (46.749 în iulie 2008), în august - 31.636 de exemplare (47.805 în august 2008), iar în septembrie - 31.561 de exemplare (46.280 în septembrie 2008).

Ziarul quality Gândul, editat de PubliMedia Internaţional, a raportat în perioada iulie - septembrie 2009 scăderi ale numărului de exemplare vândute, înscriindu-se în trendul afişat la nivelul întregului segment. Astfel, în iulie, Gândul a înregistrat o medie lunară de vânzări pe apariţie de 13.737 de exemplare (19.750 în iulie 2008), în august - 13.601 exemplare (20.306 în august 2008), iar în septembrie - 13.899 de exemplare (19.523 în septembrie 2008).

Pe următoarea poziţie în clasamentul ziarelor quality se situează cotidianul Ziua, care a raportat vânzări de 10.954 de exemplare pe apariţie în iulie 2009 (12.723 în iulie 2008), de 11.352 de exemplare în august (13.161 în august 2008) şi de 10.796 de exemplare în septembrie (12.639 în septembrie 2008).

Cotidianul, publicaţie editată de trustul Realitatea-Caţavencu, afişează cifre variabile, de la 7.704 exemplare în iulie la 6.027 de exemplare în august şi la 5.095 de exemplare în septembrie, comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2008, când a raportat cifre de 15.031 de exemplare în iulie 2008, de 11.748 de exemplare în august 2008 şi de 13.988 de exemplare în septembrie 2008.

În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Intact, se încadrează în trendul general, cu o medie de vânzări pentru luna iulie de 51.725 de exemplare (79.046 în iulie 2008), 68.563 de exemplare în august (93.184 în august 2008) şi 61.369 de exemplare în septembrie (97.627 în septembrie 2008).

Pe acelaşi segment, cotidianul Pro Sport a avut, în iulie, o medie de vânzări de 43.115 copii, pentru ca în august cotidianul sportiv să înregistreze o medie de vânzări de 49.621 de exemplare, iar în septembrie, de 49.231 de exemplare.

În rândul tabloidelor, Click, editat de Adevărul Holding, este lider de vânzări şi a raportat în iulie o medie de vânzări de 213.789 de exemplare (119.708 în iulie 2008), de 183.591 de exemplare în august (129.710 în august 2008) şi de 206.729 de exemplare în septembrie (147.157 în septembrie 2008).

Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor, în general, se situează Libertatea, publicaţie editată de trustul Ringier, deşi a scăzut comparativ cu perioada similară a anului 2008: 203.148 de exemplare pe apariţie în iulie (205.801 în iulie 2008), 177.858 de exemplare în august (211.236 în august 2008) şi 178.574 de exemplare în septembrie (218.949 în septembrie 2008).

Tabloidul CanCan a raportat, în iulie, o medie de vânzări de 82.386 de exemplare, cu o creştere la 88.689 de exemplare în august şi o scădere uşoară pentru luna septembrie - 79.368 de exemplare vândute pe apariţie.

La capitolul publicaţii financiare, cotidianul Ziarul Financiar nu a afişat oscilaţii semnificative comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, media lunară de vânzări pe apariţie pentru iulie a fost de 15.291 de exemplare (16.948 în iulie 2008), 15.484 de copii în august (17.077 în august 2008) şi 16.261 de exemplare în septembrie (17.172 în septembrie 2008).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici