Scurtmetraje de Kirsten Dunst şi James Franco închid secţiunea Semaine de la critique, la Cannes

Două scurtmetraje regizate de actorii Kirsten Dunst şi James Franco vor fi proiectate în închiderea secţiunii Semaine de la critique din cadrul Festivalului de Film de la Cannes, potrivit organizatorilor, citaţi de ediţia online a revistei Variety.

23 afișări
Imaginea articolului Scurtmetraje de Kirsten Dunst şi James Franco închid secţiunea Semaine de la critique, la Cannes

Scurtmetraje de Kirsten Dunst şi James Franco închid secţiunea Semaine de la critique, la Cannes (Imagine:Mediafax Foto/AFP)

Scurtmetrajul "Bastard", regizat de Kirsten Dunst, cu o durată de şase minute şi avându-i în distribuţie pe Brian Geraghty, Juno Temple şi Lukas Haas, prezintă povestea unui cuplu care călătoreşte într-un deşert, unde va întâlni trei bărbaţi ajunşi acolo din motive misterioase. Filmul va fi proiectat şi în competiţia oficială a Festivalului Tribeca.

Filmul "The Clerk's Tale", regizat de James Franco, este cel de-al treilea scurtmetraj din cariera cineastului şi are la bază poemul omonim semnat de Spencer Reese. Filmul regizat de James Franco despre culisele emisiunii de televiziune "Saturday Night Live" a fost proiectat recent în cadrul Festivalului de Film South by Southwest.

Atât "Bastard", cât şi "The Clerk's Tale" vor fi proiectate la Festivalul de Film de la Cannes pe 20 mai.

Filmele din secţiunea Semaine de la critique vor rula în perioada 13 - 21 mai.

"Armadillo", de Janus Metz (Danemarca), şi "Bedevilled", de Jang Cheol So (Coreea de Sud), se numără printre lungmetrajele selectate în Semaine de la critique, cea mai veche secţiune paralelă a Festivalului de Film de la Cannes. Celor două lungmetraje li se alătură "Belle épine", de Rebecca Zlotowski (Franţa), "Bi, dung so !", de Phan Dang Di (Vietnam/ Franţa/ Germania), "The Myth of the American Sleepover", de David Robert Mitchell (Statele Unite ale Americii), "Sandcastle", de Boo Junfeng (Singapore), şi "Sound of Noise", de Ola Simonsson şi Johannes Stjärne Nilsson (Suedia/ Franţa).

La categoria "scurtmetraj" au fost selectate titlurile "A distração", de Ivan Cavi Borges şi Gustavo Melo (Brazilia), "Berik", de Daniel Joseph Borgman (Danemarca), "The Boy Who Wanted to Be a Lion", de Alois Di Leo (Marea Britanie), "Deeper Than Yesterday", de Ariel Kleiman (Australia), "Love Patate", de Gilles Cuvelier (Franţa), "Native Son", de Scott Graham (Marea Britanie), şi "Vasco", de Sébastien Laudenbach (Franţa).

Secţiunea Semaine de la critique se află la cea de-a 49-a ediţie. Cea mai veche secţiune paralelă cu Festivalul de la Cannes, Semaine de la critique a fost creată în 1962, de Sindicatul francez al criticii de cinema, cu misiunea de a prezenta filmele de început din cariera unor cineaşti. Bernardo Bertolucci, Ken Loach şi Wong Kar Wai sunt câţiva dintre cei care şi-au făcut debutul la Semaine de la critique, de-a lungul timpului.

Cea de-a 63-a ediţie a Festivalului de la Cannes are loc în perioada 12 - 23 mai.