Speculaţii privind vânzarea The New York Times. Preşedintele publicaţiei neagă

Arthur Sulzberger Jr., preşedintele publicaţiei The New York Times, a negat faptul că ziarul ar fi fost scos la vânzare, pe fondul speculaţiilor apărute în acest sens în ultima perioadă.

83 afișări
Imaginea articolului Speculaţii privind vânzarea The New York Times. Preşedintele publicaţiei neagă

Speculaţii privind vânzarea The New York Times. Preşedintele publicaţiei neagă (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"The New York Times nu este de vânzare", au declarat, miercuri, Arthur Sulzberger Jr., preşedintele Times Company, care deţine această publicaţie, şi vicepreşedintele grupului de media, Michael Golden, informează huffingtonpost.com.

Speculaţiile privind vânzarea The New York Times au apărut după ce, luni, a fost făcut public anunţul că Jeff Bezos, fondatorul şi directorul executiv al Amazon, va cumpăra în nume personal, pentru o sumă de 250 de milioane de dolari, cotidianul The Washington Post, de la familia Graham, care deţinea această publicaţie de patru generaţii.

După această tranzacţie, Sulzberger a rămas singura familie care deţine controlul asupra unei publicaţii americane majore.

"Caută familia noastră un cumpărător pentru The Times? Răspunsul este nu", a spus Arthur Sulzberger Jr. "The Times nu este de vânzare", a subliniat Sulzberger, făcând totodată referire la angajamentul familiei sale de a continua colaborarea cu managementul şi cu angajaţii companiei pentru dezvoltarea The New York Times.

Pe de altă parte, speculaţiile privind vânzarea The New York Times vin şi în contextul în care Times Company a anunţat, sâmbătă, că va vinde publicaţia The Boston Globe, pentru o sumă de 70 milioane de dolari (52,7 milioane de euro), omului de afaceri John W. Henry, proprietarul clubului de fotbal Liverpool.

Potrivit jurnaliştilor The Huffington Post, situaţia financiară a The New York Times este una stabilă, iar compania a anunţat că a implementat cu succes sistemul de taxare a conţinutului său online.

Însă, în ciuda afirmaţiilor lui Arthur Sulzberger Jr., jurnaliştii de la The Huffington Post spun că nici The Washington Post nu a fost de vânzare până când nu a fost făcut anunţul oficial al achiziţionării sale de către Jeff Bezos.

Pe de altă parte, în ianuarie, presa americană a scris că Donald Trump vrea să cumpere The New York Times, în acest sens având loc mai multe întâlniri în care magnatul american ar fi negociat preluarea publicaţiei de la familia Sulzberger.

The New York Times a fost un trofeu râvnit şi de alţi miliardari, Michael Bloomberg, primarul oraşului New York şi fondator al agenţiei de informaţii financiare Bloomberg, fiind la rândul său menţionat de-a lungul timpului printre potenţialii cumpărători interesaţi ai publicaţiei.

The New York Times este un cotidian american, înfiinţat la New York în 1851, an de când publicaţia a apărut fără întrerupere.

The Times Co., care deţine principalul cotidian american - The New York Times -, a anunţat, sâmbătă, că va vinde publicaţia The Boston Globe, pentru o sumă de 70 milioane de dolari (52,7 milioane de euro), omului de afaceri John W. Henry, proprietarul clubului de fotbal Liverpool, după cum a informat la momentul respectiv AFP. The Times Co. obţine prin această tranzacţie o sumă cu 10% mai mică decât cea cheltuită în 1993, când a cumpărat publicaţia The Boston Globe (1,1 miliarde de dolari - 820 milioane de euro).

Times Co. a anunţat, în luna februarie, că vrea să vândă publicaţia The Boston Globe, precum şi o serie de alte active, precizând că vrea să îşi concentreze eforturile pe dezvoltarea principalului său ziar - The New York Times.

Pe de altă parte, The New York Times a anunţat în luna iunie că va limita şi mai mult accesul la conţinutul său online neplătit, doar 3 articole pe zi putând fi citite gratuit de cei care le accesează de pe dispozitive mobile, după cum a relatat la momentul respectiv huffingtonpost.com. Noul sistem a încerput să producă efecte din 27 iunie şi a fost aplicat dispozitivelor mobile care folosesc mai multe sisteme de operare, între care şi iOS şi Android.

Grupul de presă Times Co. a anunţat, în ianuarie 2010, că va introduce la începutul anului 2011 o taxă pentru cei care doresc să acceseze conţinuturile publicate pe nytimes.com. Astfel, cititorii site-ului NYTimes.com au acces gratuit la 10 articole pe lună.

The Times Company este o companie internaţională de media, care deţine, printre altele, titlurile The New York Times, The International Herald Tribune şi NYTimes.com.

Preşedintele grupului este Arthur Ochs Sulzberger Jr., a cărui familie deţine controlul publicaţiei The New York Times din 1896.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici