SRTv vrea să dea în judecată GfK România

Societatea Română de Televiziune (SRTv) intenţionează să acţioneze în instanţă GfK România, conducerea TVR fiind nemulţumită de datele livrate de actualul furnizor al Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor TV, potrivit unor surse din Televiziunea Publică.

256 afișări
Imaginea articolului SRTv vrea să dea în judecată GfK România

SRTv vrea să dea în judecată GfK România

Potrivit aceloraşi surse, Comitetul Director al TVR, condus de Alexandru Sassu, preşedintele-director general al Televiziunii Publice, a discutat în şedinţa de miercuri despre posibilitatea ca SRTv să acţioneze în instanţă compania GfK România, care măsoară audienţele tv începând din 2008, considerând că acestea sunt mai mici decât cele reale. În prezent, potrivit surselor, Departamentul Juridic al SRTv pregăteşte argumentele juridice pentru ca TVR să acţioneze în justiţie actualul furnizor al audienţelor tv.

Potrivit conducerii, GfK nu ar fi livrat constant datele pentru 1.200 de gospodării, aşa cum prevede contractul încheiat cu Asociaţia Română de Măsurare a Audienţelor (ARMA), ci pentru mai puţine - 600-800.

În acest sens, Comitetul Director al TVR ar fi apreciat că cifrele pot fi influenţate de aceste diferenţe, ceea ce a făcut ca încasările din publicitate ale Televiziunii Române să fie mai scăzute în anul 2008, faţă de 2007, când furnizorul audienţelor era compania TNS-AGB.

De asemenea, deşi TVR a difuzat anul trecut evenimente foarte importante, precum Campionatul European de Fotbal - Euro 2008 şi Jocurile Olimpice de la Beijing, a încasat mai puţini bani din publicitate decât în 2007, când nu au fost difuzate evenimente de asemenea anvergură. Aceleaşi surse susţin că TVR a constatat diferenţe la audienţe faţă de anul trecut, inclusiv la unele emisiuni care au de mai mulţi ani un public tradiţional consacrat, precum "Teleenciclopedia".

În aceste condiţii, SRTv intenţionează să-şi recupereze în instanţă "prejudiciile" cauzate de GfK România, potrivit aceloraşi surse.

Pe de altă parte, mai mulţi reprezentanţi ai TVR, printre care Dana Deac, directorul postului TVR 1, şi Răzvan Nicolescu, directorul canalului TVR 2, şi-au manifestat în mai multe rânduri nemulţumirea faţă de cifrele de audienţă livrate de GfK România. Astfel, Dana Deac a spus, în februarie 2008, că emisiunea "Teleenciclopedia", difuzată de postul public, a scăzut în audienţe în mod inexplicabil, deşi este una dintre producţiile cu publicul cel mai fidel. De asemenea, Răzvan Nicolescu a precizat că scăderile de audienţă sunt greu de justificat prin schimbările de programe, considerând că schimbarea de panel a influenţat decisiv scăderea audienţelor TVR2.

Contactată de MEDIAFAX, Lucia Romaniuc, preşedintele ARMA, a declarat că nu comentează informaţiile. "Nu comentez în niciun fel pentru că, deocamdată, nu am această informaţie pe cale oficială. Dacă nu e o sursă oficială, nu pot face comentarii", a declarat Romaniuc.

"Nu am nimic de comentat şi nu am la cunoştinţă aşa ceva (despre intenţia SRTv de a da în judecată GfK, n.r.)", a declarat pentru MEDIAFAX Andi Dumitrescu, director general GfK. De asemenea, Dumitrescu a mai spus că aşteaptă rezultatele auditului CESP. "Toată piaţa, toată lumea aşteaptă raportul de la auditor", a precizat Dumitrescu.

Televiziunea Publică a solicitat, în mai 2008, ARMA realizarea unui audit independent al Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor TV furnizat de compania GfK România.

La momentul respectiv, Lucia Romaniuc a anunţat că Asociaţia va realiza un audit la GfK, aşa cum prevede, de altfel, şi contractul dintre ARMA şi actualul furnizor al Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor TV.

Ulterior, compania franceză CESP (Centre d'étude des supports de publicité) a fost desemnată să realizeze auditul la GfK România, raportul fiind, în prezent, în lucru.

În acest caz, Romaniuc a precizat, joi, că rezultatele auditului CESP vor fi făcute publice la jumătatea lunii februarie. "Rezultatele vor fi disponibile la jumătatea lui februarie. Până la obţinerea rezultatelor finale de la auditor nu putem să spunem nimic despre aceste lucruri. A fost o întâlnire la Paris, iar acum auditorul trebuie să se clarifice. Nu pot să spun nici că sunt, nici că nu sunt probleme", a precizat preşedintele ARMA.

Compania GfK a fost desemnată, în ianuarie 2007, câştigătoare a licitaţiei pentru măsurarea, în exclusivitate, a audienţei televiziunilor din România, la care s-au mai înscris companiile Mediaresearch din Cehia şi TNS-AGB International, actualul măsurător de audienţe. Conform Legii Audiovizualului, mandatul companiei care măsoară audienţa TV este de patru ani.

În 2007, audienţele TV au fost măsurate de compania TNS-AGB, al cărei contract cu ARMA a expirat în 2008. Şi TNS-AGB International a fost auditat la sfârşitul anului 2007, de CESP, o companie independentă franceză.

În prezent, GfK livrează datele de audienţă Asociaţiei Române de Măsurare a Audienţei, care are 90 de membri (staţii de televiziune, clienţi de publicitate şi agenţii de publicitate şi media).

GfK România este filiala grupului GfK, înfiinţat în 1934, care a pătruns pe piaţa Europei Centrale şi de Est în 1989, prin deschiderea primei filiale în Ungaria. Compania este clasată pe locul patru în topul institutelor de cercetare la nivel internaţional.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici