Vânzările ziarelor continuă trendul descendent

Ziarele româneşti continuă trendul descendent raportat pe tot parcursul anului 2008, cu cifre de vânzări mai mici de la o lună la alta, tabloidele Libertatea, Click şi CanCan fiind lideri în topul vânzărilor, urmate de ziarele generaliste Adevărul şi Jurnalul Naţional.

22 afișări
Imaginea articolului Vânzările ziarelor continuă trendul descendent

Vânzările ziarelor continuă trendul descendent (Imagine: Mediafax Foto)

Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada octombrie – decembrie 2008, presa cotidiană centrală a înregistrat, în ansamblu, scăderi ale tirajului vândut, mai ales ziarele de calitate. Trendul este, însă, inversat pe alocuri de cotidiane precum Adevărul (quality), Jurnalul Naţional (quality), Gândul (quality) şi ziarele de business Ziarul Financiar şi Business Standard care şi-au crescut vânzările.

Poziţia de lider în categoria ziarelor quality a fost adjudecată, la sfârşitul lui 2008, de cotidianul Adevărul, editat de Adevărul Holding, cu o medie de vânzări pentru ultimele trei luni ale anului de 61.825 de exemplare (37.126 de exemplare în perioada anterioară iulie – septembrie 2008). În octombrie, Adevărul a avut o medie de vânzări de 44.672 de exemplare, a crescut la 56.140 în noiembrie, pentru ca în decembrie să ia loc liderului Jurnalul Naţional, cu 84.665 de exemplare vândute, în medie.

Pe poziţia a doua în clasament se situează cotidianul Jurnalul Naţional, editat de trustul Intact. Publicaţia a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 58.695 pentru perioada octombrie – decembrie 2008, cu 58.244 de exemplare pentru luna octombrie, cu o scădere uşoară în noiembrie, până la 55.785 de exemplare, şi o creştere până la 62.056 în decembrie 2008. Comparativ cu perioada anterioară auditată, când media de vânzări pe apariţie a fost de 54.770, Jurnalul Naţional a crescut.

În top urmează cotidianul România liberă, editat de Societatea "R", care a raportat o scădere uşoară de la o lună la alta în ultimele trei luni ale lui 2008. Astfel, în octombrie, România liberă a avut o medie de 53.471 de vânzări pe apariţie, cu o scădere uşoară de vânzări în noiembrie până la 52.835 de exemplare, şi o creştere uşoară a vânzărilor în decembrie, la 52.731.

Evenimentul zilei, cotidian editat de Ringier România, a raportat o medie de vânzări de 46.001 de exemplare pentru luna octombrie, cu o scădere până la 42.667 de exemplare în luna noiembrie, şi 42.659 în decembrie 2008.

În clasament urmează cotidianul Gândul, editat de PubliMedia Internaţional, care a raportat o medie de vânzări de 19.774 de exemplare pentru perioada octombrie – decembrie 2008, în scădere uşoar comparativ cu perioada anterior auditată, iulie – septembrie, când media de vânzări pe apariţie a fost de 19.859 de exemplare.

Pe poziţa următoarte în rândul cotidienelor quality urmează Ziua, cu o medie de vânzări pe apariţie de 12.394 de exemplare în octombrie, 14.052 în noiembrie şi 13.284 în decembrie.

Ziarul quality Cotidianul se află pe ultima poziţie a clasamentului ziarelor generaliste, cu o medie de vânzări de 14.610 exemplare pentru perioada octombrie – decembrie 2008, cu 15.408 de exemplare în octombrie, 15.630 de exemplare în noiembrie şi 12.793 de exemplare în decembrie.

Pe segmentul cotidianelor sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Intact, a raportat cifre în scădere pentru perioada octombrie - noiembrie, cu 92.784 exemplare în octombrie şi cu scăderi în următoarele două luni – 86.957 în noiembrie şi 64.007 în decembrie. Pe acelaşi segment, cotidianul Pro Sport a avut, în octombrie, o medie de vânzări de 54.917 de copii, pentru ca în noiembrie cotidianul sportiv să înregistreze o medie de vânzări de 54.624 de exemplare, iar în decembrie, de 46.028 de exemplare.

În ceea ce priveşte tabloidele, care au afişat pe tot parcursul anului 2008 creşteri spectaculoase, ultimele trei luni ale anului au adus scăderi ale vânzărilor.

Astfel, în cazul Libertatea, care rămâne lider de vânzări pe piaţa tabloidelor şi cotidianelor, ziarul a afişat, pentru luna octombrie, o cifră medie de vânzări pe apariţie de 257.709 de exemplare, pentru ca în noiembrie şi decembrie să scadă la 239.750 de exemplare, respectiv 207.162 de exemplare.

În ceea ce priveşte Click, editat de trustul Adevărul Holding, acesta, după creşteri spectaculoase, a afişat, la rândul lui, scăderi: 176.301 de exemplare în octombrie, 156.058 de exemplare în noiembrie şi 146.674 de exemplare în decembrie 2008.

La fel, tabloidul CanCan, lansat anul trecut, în aprilie, a afişat, în octombrie, o medie de vânzări pe apariţie de 116.869 de exemplare în octombrie, 110.014 de exemplare în noiembrie şi 100.096 de exemplare în ultima lună a anului 2008.

La capitolul publicaţii financiare, cotidianul Ziarul Financiar nu a afişat, la sfârşt de an, oscilaţii semnificative comparativ cu anul trecut: 17.269 de exemplare în octombrie, 17.612 de exemplare în noiembrie şi 18.459 de exemplare în decembrie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici