Variety, "biblia" showbiz-ului american, renunţă la versiunea print zilnică, la 80 de ani de la lansare

Revista Variety, una dintre cele mai vechi şi mai respectate surse de informaţii din industria de divertisment americană, a anunţat că renunţă la versiunea print zilnică, la 80 de ani de la lansarea sa.

145 afișări
Imaginea articolului Variety, "biblia" showbiz-ului american, renunţă la versiunea print zilnică, la 80 de ani de la lansare

Variety, "biblia" showbiz-ului american, renunţă la versiunea print zilnică la 80 de ani de la lansare (Imagine: variety.com)

Ultima ediţie tipărită a cunoscutei publicaţii Variety a apărut pe piaţă marţi, încheind astfel o epocă de 80 de ani de la lansarea revistei. Totodată, Variety a anunţat că se va concentra pe dezvoltarea operaţiunilor sale din mediu digital şi că va lansa o nouă versiune tipărită a publicaţiei, însă care va apărea săptămânal.

Revista Variety, care din toamna anului trecut are un nou proprietar, şi-a luat rămas bun de la versiunea tipărită titrând pe prima pagină "Variety ankles daily pub hubbub", folosind un verb pe care jurnaliştii publicaţiei l-au inventat şi pe care îl foloseau de obicei când relatau despre plecările directorilor executivi din studiourile cinematografice.

"Acesta este ultimul număr al versiunii printate a publicaţiei zilnice Variety", au anunţat reprezentanţii publicaţiei. Ei au invitat fanii revistei să urmărească în continuare site-ul Variety.com, care va fi actualizat în mod constant.

Totodată, oficialii Variety au anunţat că jurnaliştii care lucrau la publicaţia cotidiană Variety şi cei care se ocupau de versiunile sale internaţionale săptămânale se vor uni şi vor lansa o nouă revistă tipărită, pe 26 martie, aceasta urmând să apară pe piaţă în fiecare marţi.

Noua publicaţie şi site-ul Variety vor continua să pună accentul pe informaţii la zi din domeniul industriei de divertisment, însă acoperirea evenimentelor şi a subiectelor va fi extinsă.

Decizia anunţată de Variety este în ton cu schimbările produse în ultimii ani în presa scrisă din SUA, cauzate de scăderea veniturilor din publicitate, dar şi de modificarea obiceiurilor de consum ale cititorilor. Astfel, un număr din ce în ce mai mare de publicaţii au renunţat la apariţia în print, dezvoltându-şi site-urile.

Site-ul Variety.com a fost relansat pe 1 martie, eliminând taxa percepută utilizatorilor săi şi furnizând acces liber la tot conţinutul său.

Într-un editorial intitulat "Change will do you good" (Schimbarea vă va face bine, n.r.), care marchează noua eră a Variety, Timothy Gray, unul dintre jurnaliştii veterani ai publicaţiei, spune că renunţarea la versiunea tipărită zilnică şi concentrarea pe produsele online va avea beneficii de natură economică şi va duce la îmbunătăţirea conţinutului publicat.

"Sunt sigur că unii dintre voi vor avea simptome de sevraj fără versiunea zilnică printată", a spus el, precizând însă că aceştia trebuie să se adapteze la această "lume nouă".

Relansarea site-ului Variety.com şi anunţul privind renunţarea la versiunea print zilnică, în favoarea uneia săptămânale, vin în contextul în care, în prima parte a acestui an, la conducerea Variety a fost numit un nou publisher, Michelle Sobrino.

În luna octombrie 2012, revista Variety a fost vândută de compania britanică Reed Business Information grupului de presă american Penske Media Corporation (PMC), valoarea tranzacţiei nefiind dezvăluită la momentul respectiv, după cum a relatat atunci AFP.

Potrivit Reuters, noii proprietari ai Variety sunt Jay Penske, publisherul unor operaţiuni de presă online, şi firma de capital privat Third Point LLC.

Citând surse, Reuters scria în octombrie 2012 că Penske Media Group şi Third Point au plătit circa 25 milioane de dolari pentru a prelua operaţiunile Variety de la Reed Elsevier.

Variety a fost înfiinţată la New York, în 1905, de Sime Silverman, sub forma unei reviste săptămânale care oferea informaţii din industria de divertisment şi din comerţ, dar a devenit o publicaţie zilnică, cu sediul la Los Angeles, începând abia din 1933. Revista are şi un site propriu, lansat în 1998, şi oferă cititorilor informaţii şi analize din domeniul producţiilor cinematografice şi de televiziune, date de box office şi alte informaţii despre contractele de afaceri semnate în industria de divertisment din Statele Unite.

Variety s-a confruntat însă în ultimii ani cu concurenţa tot mai puternică din partea "rivalilor" de la The Hollywood Reporter, Deadline Hollywood şi The Wrap, ca şi din partea site-urilor care publică gratuit ştiri şi informaţii din showbiz-ul american.

La sfârşitul anului 2009, Variety a luat decizia ca întregul ei conţinut online să poată fi consultat doar prin plata unei taxe, însă numărul de accesări a paginilor sale a scăzut cu 40%, potrivit companiei de măsurare a audienţei Nielsen.

Publicitatea reprezintă o sursă majoră de venituri pentru această revistă zilnică, în special pe durata sezonului premiilor de la Hollywood, atunci când studiourile de producţie cinematografică plătesc sume considerabile pentru anunţurile publicitare în care îşi promovează actorii şi filmele, în speranţa nominalizării acestora la premiile Oscar.

Publicaţia este renumită şi pentru "jargonul" ei intern, care include termeni precum "skeins" (gheme de fire) - folosit pentru serialele TV - şi "toppers" (vârfuri) - folosit în cazul liderilor marilor corporaţii cinematografice.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici