Veniturile CME România au scăzut la 120,62 mil. dolari la nouă luni

Central European Media Enterprises (CME) a înregistrat venituri nete de 120,62 milioane de dolari pe piaţa românească în primele nouă luni ale acestui an, faţă de 197,119 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut, scădere cauzată de contracţia pieţei de publicitate.

19 afișări
Imaginea articolului Veniturile CME România au scăzut la 120,62 mil. dolari la nouă luni

Veniturile CME România au scăzut la 120,62 mil. dolari la nouă luni

CME a avut, în România, un profit EBITDA (înainte de deducerea dobânzilor şi impozitării, deprecierii şi a amortizării) de 29,19 milioane de dolari în perioada ianuarie-septembrie, faţă de 81,78 milioane de dolari în primele nouă luni ale lui 2008.

Totodată, compania a înregistrat pe piaţa românească în primele nouă luni un profit operaţional de 18,71 milioane de dolari, faţă de 70,2 milioane de dolari în intervalul corespunzător al anului trecut.

În trimestrul al treilea, CME a consemnat în România venituri de 36,08 milioane de dolari, faţă de 59,28 milioane de dolari în perioada similară a lui 2008, în timp ce profitul EBITDA s-a plasat la 6,63 milioane de dolari, faţă de 20,11 milioane de dolari.

Profitul operaţional din perioada iulie-septembrie a fost de 2,99 milioane de dolari, faţă de 15,9 milioane de dolari în acelaşi trimestru al anului trecut.

La nivel internaţional, CME a înregistrat venituri de 461,888 milioane de dolari în primele nouă luni ale acestui an, faţă de 728,433 milioane de dolari în perioada similară din 2008.

CME a raportat o pierdere netă de 49,12 milioane de dolari pentru intervalul ianuarie-septembrie, de la un profit net de 60,08 milioane de dolari în acelaşi interval al lui 2008. Rezultatul net atribuit companiei indică o pierdere de 41,9 milioane de dolari, faţă de un câştig de 58,58 milioane de dolari în primele nouă luni ale anului trecut.

Profitul EBITDA (înainte de includerea dobânzilor şi impozitării, depercierii şi a amortizării) s-a redus de la 217,12 milioane de dolari la 30,77 milioane de dolari, iar grupul a consemnat o pierdere operaţională de 106,23 milioane de dolari, comparativ cu un profit operaţional de 151,37 milioane de dolari în primele nouă luni ale anului trecut.

În trimestrul al treilea, CME a avut venituri de 134,48 milioane de dolari, în coborâre de la 200,6 milioane de dolari în perioada iulie-septembrie a lui 2008, şi a înregistrat o pierdere netă de 24,3 milioane de dolari, faţă de un rezultat negativ de 19,59 milioane de dolari în intervalul corespunzător al anului trecut. Pierderea netă atribuită companiei s-a plasat, în trimestrul al treilea, la 21,55 milioane de dolari, faţă de 19,33 milioane de dolari în perioada similară a lui 2008.

"Aceasta este cea de-a patra scădere trimestrială consecutivă pe pieţele noastre de publicitate. Cheltuielile pentru spoturi publicitare TV s-au plasat la 30% sub nivelul din 2008. Considerăm că pieţele au ajuns la pragul de jos. Acesta este un nou punct de plecare. Perspectivele macroeconomice pentru 2010 s-au îmbunătăţit şi ne aşteptăm să fie urmate de cheltuieli pentru publicitate. Prioritatea noastră pentru 2010 este să convertim audienţa şi cota de piaţă ridicate în venituri mai mari, administrând totodată riguros costurile. Credem în capacitatea de a depăşi pieţele ca performanţă", a declarat Adrian Sârbu, preşedinte şi director general executiv al CME, comentând rezultatele financiare ale grupului.

Grupul CME operează mari reţele de televiziune în şase state din Europa Centrală şi de Est, cu o populaţie totală de 97 milioane de persoane.

Posturile de televiziune ale companiei sunt localizate în Bulgaria (PRO.BG şi RING.BG), Croaţia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport), România (PRO TV, PRO TV Internaţional, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro şi MTV), Slovakia (TV Markíza, Doma), Slovenia (POP TV, Kanal A, TV Pika) şi Ucraina (Studio 1+1, Studio 1+1 International, Kino).

CME este listată la bursa electronică Nasdaq, din Statele Unite, precum şi la Bursa de Valori de la Praga.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici