80% dintre site-urile de tonuri de apel păcălesc consumatorii

Comisarul european pentru protecţia consumatorului, Meglena Kuneva, a lansat joi o campanie de sancţionare a paginilor web care oferă servicii de conţinut pentru telefoanele mobile, precum tonurile de apel, după o anchetă care a relevat că 80% dintre aceste site-uri păcălesc consumatorii.

116 afișări
Imaginea articolului 80% dintre site-urile de tonuri de apel păcălesc consumatorii

80% dintre site-urile de tonuri de apel păcălesc consumatorii

Investigaţia desfăşurată de Kuneva a vizat 500 de site-uri care vând tonuri de apel, imagini, fluxuri de ştiri sau jocuri video pentru telefoanele mobile, industrie care generează afaceri de sute de milioane de euro, transmite Reuters.

Concluziile anchetei relevă că circa 80% dintre paginile investigate prezintă elemente care au scopul de a induce în eroare consumatorii, îndeosebi adolescenţii sau copiii, prin costuri ascunse care măresc veniturile firmelor care le deţin.

"Mult prea mulţi oameni cad victime surprizelor costisitoare provenite din taxe, comisioane şi abonamente misterioase la serviciile de tonuri de apel, costuri despre care află pentru prima dată din facturile la telefonia mobilă", a declarat Meglena Kuneva într-o conferinţă de presă.

Companii precum Jamba (deţinută de News Corp şi VeriSign), Vodafone, Aspiro sau Wiking Mobile ar putea suporta sancţiuni, de la amenzi mari până la închiderea site-urilor, dacă nu încearcă să soluţioneze problemele semnalate de oficialul european.

Valoarea vânzărilor de tonuri de apel în UE, Norvegia şi Islanda s-a plasat, anul trecut, în jurul cifrei de 691 milioane euro, potrivit lui Kuneva, dar segmentul tonurilor de apel are o pondere de numai 29% în piaţa serviciilor de conţinut media pentru telefoanele mobile.

Printre neregulile semnalate de ancheta desfăşurată în iunie se numără informaţii imprecise privind preţurile (preţuri incomplete, fără includerea taxelor, sau servicii care nu informau consumatorii că achiziţia unui produs implică contractarea unui abonament), date insuficiente sau inexistente privind firma care comercializează serviciul, sau chiar taxe şi comisioane "ascunse", tipărite pe pagini cu litere foarte mici, în timp ce cuvântul "gratuit" este folosit eronat, pentru a convinge consumatorii să accepte contracte pe termen lung.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici