În primele şase luni din 2010, grupul a obţinut afaceri de aproximativ 204 milioane de lei.
Agricola Internaţional, cea mai mare companie a grupului Agricola Bacău, a înregistrat în primele şase luni din acest an o creştere a cifrei de afaceri cu 16%, la circa 164 milioane lei.
Vânzările de carne de pui au crescut în primul semestru cu 26% în volum, comparativ cu perioada similară din 2010, în contextul unei pieţe constante a cărnii de pasăre, potrivit companiei.
„Creşterile semnificative ale vânzărilor la carnea de pasăre fac parte din strategia nostră demarată în aprilie anul trecut printr-un program susţinut de creştere a cantităţilor, cu scopul de a eficientiza activitatea. Dacă anul trecut am comercializat puţin peste 26.000 tone carne de pasăre, în 2011 estimăm că vom comercializa peste 31.000 de tone. Până în acest moment, aproape 20% din producţia de carne de pui a plecat la export, în contextul în care în 2010 exporturile nu au depăşit 12% din producţie”, a declarat, într-un comunicat, preşedintele Agricola Bacău, Grigore Horoi.
Principalele ţări în care exportă Agricola Bacău sunt Germania, Olanda, Franţa, Grecia şi Marea Britanie.
Vânzările de preparate din carne fierte-afumate şi salamuri crude uscate, obţinute la compania Salbac din cadrul Grupul Agricola Bacău, au înregistrat în perioada ianuarie-iunie creşteri de 11% faţă de perioada similară a anului trecut.
„Această performanţă a fost înregistrată în contextul în care piaţa mezelurilor a scăzut câteva procente”, se arată în datele companiei.
De asemenea, grupa de salamuri crude uscate a înregistrat creşteri ale vânzărilor de 29% în primele şase luni ale anului, pe un fond staţionar al pieţei acestor produse, potrivit Agricola Bacău.
Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal (produse gata preparate n.r.), obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat o creştere în volum a vânzărilor cu 11%, pe fondul lansărilor de produse refrigerate
Pe de altă parte, categoria ouă de consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, a înregistrat în primul semestru din 2011 o scădere de 15% a vânzărilor faţă de anul precedent, în principal pe fondul derulării proiectului de modernizare.
„Pe de altă parte, creşterea masivă a importurilor care concurează neloial producătorii autohtoni a generat reduceri foarte mari de preţuri la ouă, în paralel cu creşterea preţurilor de achiziţie a resurselor, fenomen care a afectat echilibrul financiar al companiilor din domeniu”, se precizează în comunicatul companiei.
Grupul de firme Agricola Bacău estimează pentru acest an afaceri în creştere cu 9%, la peste 443 milioane de lei, evoluţie susţinută de avansul vânzărilor pe principalele categorii de produse comercializate şi în condiţiile majorării cu circa 10% a preţului la carnea de pasăre.
Grupul include firmele Agricola Internaţional, Salbac, Europrod, Comcereal, Aicbac, Suinprod şi Avicola Lumina – Constanţa.
Agricola Bacău deţine şi o reţea de peste 50 de magazine proprii şi vrea să mai deschidă anul acesta 30 de unităţi. Grupul are 2.500 de angajaţi.