Airbus Group a suferit cea mai mare pierdere a unei comenzi din istoria sa

Airbus Group a suferit cea mai mare pierdere a unei comenzi din istoria sa, compania Emirates renunţând la o comandă în valoare de 16 miliarde de dolari, decizie care afectează eforturile constructorului de aeronave de a întrerupe dominaţia Boeing pe segmentul avioanelor mari.

489 afișări
Imaginea articolului Airbus Group a suferit cea mai mare pierdere a unei comenzi din istoria sa

Airbus Group a suferit cea mai mare pierdere a unei comenzi din istoria sa, de 16 miliarde dolari (Imagine:Shutterstock)

Operatorul Emirates renunţă la comenzile pentru 50 de avioane A350-900 şi 20 de aparate A350-1000. Acordul fusese încheiat în anul 2007, iar avioanele ar fi urmat să fie livrate din 2019, cu puţin timp înainte de lansarea noilor Boeing 777X, pentru care operatorul cu sediul în Dubai este principalul cumpărător.

Emirates, cel mai mare operator aerian în funcţie de traficul internaţional, şi-a revizuit necesarul de avioane după ce anul trecut şi-a suplimentat comenzile cu 50 de aparate A380.

Decizia surprinzătoare de a renunţa la comenzile pentru A350 vine cu doar câteva luni înainte ca aeronavele de acest tip să intre în serviciu comercial.

"A350 este un avion bun, este o navă ecologică, de ultimă oră, dar nu cred că programul de livrare corespunde cu capacitatea actuală de dezvoltare a Emirates", a declarat Mark D. Martin, director general al firmei Martin Consulting din Dubai.

Acţiunile Airbus sunt în declin cu 4,3%%, iar pe ansamblul acestui an cu 7%, după ce anul trecut valoarea acestora aproape s-a dublat.

Titlurile Rolls-Royce Holdings, care fabrică motoarele pentru avioanele A350, sunt în scădere cu până la 3%.

Preşedintele Emirates, Tim Clark, care este loial atât Boeing cât şi Airbus, a criticat de mult timp A350-1000, afirmând că aparatul nu respectă specificaţiile.

Operatori mai mici din regiune, Qatar Airways şi Etihad Airways, au criticat la rândul lor avionul. Etihad, din Abu Dhabi, a renunţat la un moment dat la comandă, dar a revenit un an mai târziu.

"Directorul operaţional al Airbus, John Leahy, a spus că nu este o veste prea grozavă, dar că alţi operatori aerieni au contactat deja compania pentru a acoperi locurile vacante în lista de comenzi. El a adăugat că majoritatea poziţiilor sunt vândute până în 2020, astfel că vânzarea avioanelor nu va fi o problemă.

Avioanele A350-900 au de obicei 315 locuri, iar versiunea A1000 poate transporta 369 de pasageri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici