- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (12.11.2015, 13:20)
- Andrei Mazurchievici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANALIZĂ - Black Friday 2015: Mai multe magazine, reduceri pe o perioadă extinsă şi în mai multe domenii
Adus în România în 2011 de grupul care operează brandurile eMag şi Flanco, conceptul Black Friday a ajuns la cea de-a cincea ediţie, numărul participanţilor crescând de la un an la altul, la fel şi controversele privind valoarea reală a reducerilor din această perioadă.
9585 afișări
ANALIZĂ -: Black Friday 2015: Mai multe magazine, reduceri pe o perioadă extinsă şi în mai multe domenii (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/ AFP)
Conceptul Black Friday, preluat de pe piaţa americană, marchează intrarea în sezonul de cumpărături de iarnă prin acordarea de reduceri semnificative de preţuri, în general pentru o zi. În mod tradiţional, evenimentul are loc în ultima zi de vineri a lunii noiembrie, însă retailerii români au "furat" startul anul trecut, ca şi în 2015, lansând campaniile de reduceri cu o săptămână înaintea evenimentului din America de Nord.
Ediţia din acest an a Black Friday va debuta în România pe 20 noiembrie şi în SUA la 27 noiembrie. Magazinele, atât online, cât şi cele offline, vor avea, în majoritatea cazurilor, campanii atât pe 20, cât şi pe 27 noiembrie. Cea mai lungă perioadă de oferte de Black Friday din acest an va avea loc la Altex, care a anunţat că aceasta va dura 32 de zile, între 30 octombrie şi 30 noiembrie, pentru a evita aglomeraţia din magazine.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Biden și Trump se întorc în „ring”, înainte de alegeri. Biden se declară „fericit” să dezbată din nou cu fostul președinte al SUA
-
Joe Biden, declaraţie şocantă: M-am gândit la sinucidere când mi-a murit prima soţie
-
Economia României tuşeşte. Execuţia bugetului general consolidat în primele 3 luni s-a încheiat cu un deficit de 2,06% din PIB
-
Păcănelele, greu de „ucis”! USR acuză PSD că a minţit când a promis eliminarea lor până la finalul lunii
Dacă la prima ediţie, cea din 2011, au participat doar doi retaileri, Flanco şi eMag, care au scos la vânzare peste 30.000 de produse, la următoarele din ce în ce mai mulţi comercianţi s-au alăturat fenomenului. Evenimentul a cunoscut o creştere accelerată, marcată de site-uri blocate, din cauza numărului mare de accesări simultane, cozi în magazinele din ţară, dar şi nemulţumiri cauzate de deciziile comercianţilor de a creşte preţurile artificial cu puţin înainte de Black Friday, pentru ca apoi acestea să fie scăzute, însă nu la nivelul dinainte.
Si anul acesta au apărut suspiciuni legate de practicile comercianţilor în perioada premergătoare Black Friday, cu preţuri crescute artificial, însă retailerii susţin că acestea au fost majorate deoarece se terminaseră anumite promoţii. Comercianţii susţin că majorările de preţuri sunt absolut întâmplătoare, chiar înainte de cea mai aglomerată perioadă de peste an.
De fiecare dată cele mai căutate produse au fost electronicele şi electrocasnicele, cu un plus pentru televizoarele performante, maşinile de spălat, combinele frigorifice şi telefoanele mobile.
Pentru ediţia din acest an, retailerii care au anunţat promoţii acoperă o varietate de domenii, de la produse IT, modă, ceasuri, jucării pentru copii, decoraţiuni, până la produse cosmetice şi bijuterii.
Printre cei mai cunoscuţi retaileri care vor participa la campanie se află Altex, eMag, Flanco, Domo, EvoMag, elefant.ro, F64, Germanos, Carrefour, Quickmobile (electro-IT), Ecco, Otter, Originals (încălţăminte), Watchshop, cautceas.ro, topceas.ro (ceasuri), Somproduct (articole pentru casă) sau Avon (produse cosmetice).
Dintre companiile care au anunţat vânzările înregistrate anul trecut de Black Friday, cele mai mari încasări au fost obţinute de eMag (165 de milioane de lei) şi Flanco (98 de milioane de lei).
Citește pe alephnews.ro: FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe