- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (28.04.2017, 06:00)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANALIZĂ Taxi contra Uber, un conflict care se va stinge doar prin relaxarea normelor din transporturi
Condiţiile birocratice de licenţiere şi tarifele mari de avizare percepute transportatorilor în regim de taxi limitează apetitul întreprinzătorilor pentru acest tip de activitate şi încurajează utilizarea de alternative online, afirmă specialiştii în transporturi consultaţi de MEDIAFAX.
Urmărește
2278 afișări
ANALIZĂ Taxi contra Uber, un conflict care se va stinge doar prin relaxarea normelor din transporturi
De la nivelul clienţilor, diferenţa dintre Uber şi taximetria clasică nu este prea mare, pentru că ambele sisteme respectă pasagerul şi practică tarife comparabile. Doar la nivelul prestatorilor există diferenţe care au generat conflictul dintre cele două „tabere”, taximetriştii având un regim mult mai drastic de licenţiere şi avizare decât şoferii Uber.
Ca tarifare, cele mai frecvente curse comandate – centru-periferii – au preţuri asemănătoare (10-15 lei) în ambele variante.
ULTIMELE ȘTIRI
-
IDF anunță că l-a asasinat pe Ibrahim Aqil, lider Hezbollah, în atacul din Beirut
-
Nicolae Ciucă: România nu a fost reprezentată la întâlnirea cu von der Leyen. Premierul Ciolacu să dea explicaţii / România va primi 1,5 miliarde de euro din Fondul de coeziune al UE
-
Sebastian Burduja: Romgaz, prima emisiune de obligaţiuni demarată de o companie cu capital majoritar de stat
-
Secretar de stat în Ministerul Transporturilor: Ţinta e ca în 2030 să circulăm pe autostradă până la Chişinău
„Ar putea apărea o mică diferenţiere la preţuri, pentru că Uber practică tarifarea dinamică; pasagerul plăteşte mai mult în perioadele cu trafic de vârf, după principiul că dacă din trei producători pleacă doi, al treilea va creşte automat preţurile”, a explicat pentru MEDIAFAX Dumitru Dicu, preşedintele Uniunii Naţionale a Conducătorilor Auto Liber-Profesionişti.
El a mai arătat că şi calitatea transportului este impusă deopotrivă de Uber şi de companiile de taxi, „doar cu unele excepţii în cazul taximetriştilor, în rândurile cărora s-au strecurat şi persoane care nu au ce căuta în domeniul transportului public de persoane”.
Cum s-ar putea stinge conflictul dintre„taberele” taxi şi Uber? „Cea mai bună soluţie ar fi liberalizarea piueţei şi relaxarea normelor de avizare-licenţiere, astfel încât să poată participa mai mulţi prestatori şi astfel calitatea serviciului să crească datorită competiţiei”, a spus specialistul. El a arătat că „totuşi, în taximetrie există acele norme de examinare şi atestare a şoferilor, care conferă companiilor maim multă încredere din partea clienţilor”.
Câteva sute de taximetre au participat miercuri la un protest în faţa Guvernului, nemulţumiţi de „pirateria online” din domeniu şi de aplicaţii precum Uber. Ulterior, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Vasile Ştefănescu, a declarat, pentru MEDIAFAX, că protestatarii au ajuns la o înţelegere cu Guvernul, în acest sens fiind semnat un protocol care prevede că, în maximum 30 de zile, va fi promovat proiectul de Ordonanţă de Urgenţă cu privire la modificarea legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere.
„Din cadrul legii 38 se vor scoate cele două sintagme: «în mod repetat» şi «în mod permanent». Astfel, poliţiştii, organele abilitate ale statului vor putea să ia toate măsurile legale împotriva celor care pe teritoriul României vor mai face transport neautorizat, nelicenţiat”, a declarat preşedintele COTAR.
Dar premierul Sorin Grindeanu declarat, joi, că Guvernul nu va da o ordonanţă de urgenţă pentru a rezolva nemulţumirile taximetriştilor, soluţiile urmând a fi adoptate numai în urma unor dezbateri, prin proiect de lege.
Citeşte şi: Şoferii Uber vor putea fi amendaţi pentru transportul neautorizat de persoane, potrivit angajamentului pe care Executivul şi l-a luat faţă de taximetriştii protestatari
Citeşte şi: Răspunsul Uber la protestul transportatorilor din piaţa Victoriei: Uber este un serviciu fiscalizat
Citeşte şi: FOTO, VIDEO Taximetriştii şi transportatorii rutieri de persoane renunţă la PROTESTE după ce au ajuns la un acord cu Guvernul/ REACŢIA Primăriei Capitalei şi răspunsul dat de Uber
Citeşte şi: O ţară europeană interzice UBER. Autorităţile acuză compania de competiţie neloială faţă de şoferii de taxi
Citeşte şi: Uber îşi încetează activitatea în Danemarca. De ce a luat această decizie compania care a atras peste 250.000 de utilizatori în România
Citește pe alephnews.ro: Iohannis poate candida independent pe listele unui partid la alegerile din 1 decembrie, a decis Consiliul Legislativ
Citește pe www.zf.ro: ”Fără milă”: Multinaţionala prezentă şi în România care a decis să cheme înapoi angajaţii 5 zile pe săptămână la birou
Citește pe www.zf.ro: Pagina verde. Plastic – realităţi şi prejudecăţi. Ioan Vâţ, ALPLA: „În 2025, vrem să majorăm capacitatea de producţie din fabrica de PET reciclat pe care o avem la Târgu-Mureş“
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Israelul a intensificat raidurile aeriene împotriva grupării Hezbollah din Liban. Cum s-ar putea termina conflictul
”Fără milă”: Multinaţionala prezentă şi în România care a decis să cheme înapoi angajaţii 5 zile pe săptămână la birou
Ce au ajuns să facă acum antreprenorii care în anii '90 au pus bazele comerţului alimentar modern şi ce s-a întâmplat cu magazinele lor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Fostul iubit al Mădălinei Ghenea a sărit în apărarea Simonei Halep! „E ciudat ce s-a întâmplat”
PROSPORT.RO
Am făcut calculul! Câți bani va primi un român, dacă are o vechime de 26 de ani cu carte de muncă
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe