APIA reclamă "accesul dificil la credite" în cazul programului "Rabla"

Cea mai mare problemă a programului de înnoire a parcului auto naţional, denumit şi "Rabla", vine din faptul că accesul la creditare este în prezent mai dificil decât anul trecut, obiectivul de înlocuire a 60.000 de maşini vechi în 2009 putând fi ratat, potrivit vicepreşedintelui APIA.

19 afișări
Imaginea articolului APIA reclamă "accesul dificil la credite" în cazul programului "Rabla"

APIA reclamă "accesul dificil la credite" în cazul programului "Rabla" (Imagine: Mediafax Foto)

"Programul «Rabla» ar putea începe în maximum zece zile, dacă totul merge bine. Dificultatea cea mai mare pe care poate să o aibă programul de înnoire a parcului auto anul acesta vine din faptul că până acum exista acces aproape nerestricţionat la creditare. În condiţiile în care accesul la credit este destul de dificil, este posibil ca volumele să nu fie atinse", a declarat Valmar, care ocupă şi funcţia de director general al Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa auto din România.

El a adăugat că pentru a contracara dificultăţile pe care le întâmpină potenţialii clienţi în obţinerea de credite, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) s-a gândit la o formulă prin care să fie permise şi finanţările în leasing în programul "Rabla".

Potrivit lui Valmar, sistemul va fi funcţional cel mai probabil în a doua parte a programului de înnoire a parcului auto, nu din februarie.

Oficialul APIA a precizat că începerea programului "Rabla" ar putea relansa vânzările de autoturisme noi, în condiţiile în care există şi discounturi semnificative oferite de dealeri.

"Atât de ieftine cât sunt maşinile astăzi, nu numai cele importate de Porsche România, dar şi în general, că nu vor mai fi niciodată la asemenea preţuri. (...) Este o situaţie delicată, dealerii au stocuri şi de aceea se aruncă în piaţă discounturi aberante, care nu pot fi susţinute economic", a spus Valmar.

Întrebat dacă maşinile cu discounturi substanţiale sunt totuşi vândute cu profit, oficialul Porsche România a răspuns afirmativ.

"Toată lumea vinde pe profit deoarece maşinile au fost importante când leul era mai puternic decât acum, în comparaţie cu euro", a arătat Valmar.

El este de părere că în România nu vor mai fi importate în acest an volume record de maşini second-hand, iar acest lucru va duce la creşterea pieţei unităţilor noi.

"Faptul că în Germania funcţionează un program «Rabla» cu o primă de casare de 2.500 de euro mă face să cred că germanii vor prefera să caseze maşinile vechi şi să primească banii pentru una nouă, nu să le vândă românilor, iar dacă totuşi le vor vinde, probabil că preţurile vor fi mai mari, iar ofertele nu vor mai fi la fel de interesante ca până acum", a explicat Valmar.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici