ASF a intrat pe plus în 2014 la venituri de 165,9 milioane de lei, în creştere cu 18,7% faţă de 2013

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a consemnat un excedent de 18,3 milioane de lei, de la un deficit de 9,8 milioane de lei în 2013, la venituri din activitatea de bază de 165,92 milioane de lei, în creştere cu 18,67% faţă de 2013, a anunţat instituţia.

130 afișări
Imaginea articolului ASF a intrat pe plus în 2014 la venituri de 165,9 milioane de lei, în creştere cu 18,7% faţă de 2013

ASF a intrat pe plus în 2014 la venituri de 165,9 milioane de lei, în creştere cu 18,7% faţă de 2013 (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

În 2013, veniturile ASF au totalizat 139,82 milioane de lei, conform raportului anual al instituţiei.

Guvernul intenţionează ca 80% din excedentul anual al ASF şi al Autorităţii pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii să fie virat la Fondul asigurărilor de sănătate, pentru acest an baza de calcul incluzând şi excedentul rămas neutilizat din anii anteriori.

ASF se finanţează integral din venituri proprii extrabugetare.

"În anul 2014, veniturile realizate din activitatea de bază, 165,92 milioane de lei, au crescut cu 18,67% faţă de anul precedent, gradul de realizare fiind 112% faţă de prevederile bugetului anual. Contribuţia sectoarelor la realizarea veniturilor a fost de 47,26% din piaţa de capital, în creştere cu 5,3 puncte procentuale faţă de ponderea deţinută în anul 2013, 29,97% din sectorul de asigurări, în scădere cu 6 puncte procentuale, şi 20,57% din sectorul de pensii private, în urcare cu 2,21 puncte procentuale", se arată într-un comunicat de presă al ASF remis MEDIAFAX.

Potrivit ASF, anul trecut au fost operate reduceri ale comisioanelor pe tranzacţii cu acţiuni pe pieţele de capital cu 25% a cotei aplicate la valoarea tranzacţiilor cu instrumente financiare derulate pe pieţele reglementate, de la 0,08% la 0,06%.

"Începând cu anul 2015 au fost operate în continuare reduceri cu 6,02% asupra activului net al fondurilor de investiţii, cu 21% a cotei aplicate la valoarea contribuţiilor brute ale fondurilor de pensii, respectiv cu 2,5% a cotei lunare din valoarea activului net al fondului de pensii administrat privat. Au fost limitate sau desfiinţate alte cote şi comisioane", se mai spune în comunicat.

Cheltuielile totale au scăzut faţă de 2013 cu 1,32%, de la 149,61 milioane de lei la 147,63 milioane de lei.

"Exceptând plăţile pentru pachetele compensatorii din planul de încetare voluntară, cheltuielile totale din 2014 au scăzut cu 10% faţă de anul precedent. Ca urmare a revizuirii pachetelor compensatorii pentru salariaţi, în 2014 - deşi erau bugetate - nu s-au mai plătit: prime de vacanţă, spor de vechime, ore suplimentare, cumul de posturi, indemnizaţii persoanelor din afara instituţiei, alocaţii pentru locuinţe", se spune în comunicat.

La finele anului trecut au fost plătite prime de performanţă la majoritatea personalului, până la o medie de 60% din salariul lunar, precum şi prime pentru cinci proiecte, pentru un număr de 35 de salariaţi, până la un salariu brut.

ASF precizează că în 2014 s-au înregistrat reduceri substanţiale în cazul sumelor alocate pentru deplasări în străinătate. Astfel, cheltuielile cu deplasările aferente anului 2013 au reprezentat 76% din sumele cheltuite în 2013, cele de protocol şi reprezentare - 33%, poştă, telecomunicaţii şi internet - 67%.

Pe de altă parte, instituţia a înregistrat creşteri în cazul cheltuielilor cu consultanţă (1,46 milioane de lei) pentru susţinerea litigiilor pe care le are ASF, în principal cu foşti membri ai comisiilor preluate în 2013 (cu pretenţii de salarii compensatorii de 11,19 milioane de lei), dar şi pentru fundamentarea procesului de restructurare şi reconstrucţie instituţională, demarat cu PwC în primul semestru (467.000 lei) şi continuat cu Hay, Deloitte, Ţuca, Zbârcea&Asociaţii şi Banca Mondială în al doilea semestrul (907.500 lei).

"În anul 2014 a fost revizuită politica de remunerare a conducerii şi personalului ASF, care a intrat în vigoare treptat. Salariile şi indemnizaţiile de şedinţă lunare ale membrilor executivi ai Consiliului ASF au fost reduse începând cu 1 iunie cu 24%, iar indemnizaţiile lunare ale membrilor neexecutivi cu 40% începând cu 1 septembrie, astfel încât ele să se situeze sub cele ale BNR, potrivit OUG 93/2013", se menţionează în comunicat.

În baza evaluărilor Hay Consulting au fost ajustate salariile la nivelul pieţelor supravegheate, conform OUG 93/2013, care au început să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2015 (pentru personalul de conducere), respectiv 1 martie 2015 pentru personalul de execuţie.

Cheltuielile de personal ale membrilor Consiliului ASF în 2014 s-au redus cu peste 78% faţă de bugetele destinate în acest sens membrilor consiliilor celor trei autorităţi precedente (CSA, CNVM şi CSSPP).

Bugetul ASF pe 2015 prevede în continuare reduceri substanţiale cu cheltuielile de personal ca urmare a finalizării procesului de restructurare.

"La fundamentarea cheltuielilor pe anul 2015 s-a avut în vedere, pe de o parte, reducerea cheltuielilor de personal ca efect al măsurilor de reorganizare adoptate, iar pe de altă parte alocarea în bugetul pe anul 2015 de sume considerabil mai mari pentru îmbunătăţirea/modernizarea infrastructurii hardware, software şi a serviciilor IT", se mai arată în comunicat.

Situaţiile financiare ale ASF pe anul 2014 (împreună cu cele ale Fondului de Garantare a Asiguraţilor) au fost auditate de Ernst&Young şi vor fi prezentate în detaliu în Raportul ASF către Parlament în luna iunie a acestui an.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) este instituţia care autorizează, reglementează, supraveghează şi controlează entităţile care activează pe piaţa financiară non-bancară din România.

Instituţia a fost înfiinţată în 2013 prin preluarea şi reorganizarea atribuţiilor şi prerogativelor Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare (CNVM), Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) şi Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici