- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (08.11.2018, 17:49)
- Maria Stan
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Băsescu, despre motivul pentru care Dăncilă, Vâlcov şi Dragnea preferă parteneriat public-privat: Nu e variantă mai eficientă ca o ţară să fie jefuită legal
Fostul preşedinte Traian Băsescu a acuzat, joi, Guvernul Dăncilă că nu vrea să cheltuiască banii nerambursabili puşi la dispoziţia României pentru infrastructură, ci „Viorica, Vâlcov şi Dragnea” vor să facă investiţii prin „extrem de costisitorul şi dubiosul sistem de parteneriat public – privat”.
5012 afișări
Băsescu, despre motivul pentru care Viorica, Vâlcov şi Dragnea preferă parteneriat public-privat: Nu e variantă mai eficientă ca o ţară să fie jefuită legal decât construirea de autostrăzi
„Măi ticăloşilor, avem 43,5 miliarde euro! Aflu din informaţiile de la guvern că în turneul său în ţările arabe, dincolo de a-i invita pe şeici să are pământul, să mulgă vaca şi să tundă oaia, Viorica i-a invitat pe şeici să pună banii pentru construcţia de autostrăzi în parteneriat public – privat. Mai mult, consilierul Vioricăi, domnul Darius Vâlcov, ca de altfel şi şeful său Liviu Dragnea, ne vorbesc tot timpul despre construcţia de autostrăzi în România prin parteneriat public – privat. Oameni buni, o spun fără ezitare: nu există variantă mai eficientă ca o ţară să fie jefuită legal, dar şi ilegal, decât parteneriatul public – privat în construcţia de autostrăzi”, a scris, joi, pe Facebook, Traian Băsescu.
TITLURILE ZILEI
-
-
astăzi, 11:10
• Treburile casnice şi îngrijirea copiilor, exclusiv sarcinile femeilor în Grecia, Italia şi România
-
astăzi, 11:09
• Sediul agenţiei ONU pentru refugiaţii palestinieni din Ierusalimul de Est a fost incendiat
-
astăzi, 10:56
• Starea de sănătate a lui Florin Piersic este uşor îmbunătăţită
-
astăzi, 06:43
-
astăzi, 09:27
-
astăzi, 09:12
-
astăzi, 12:14
-
astăzi, 08:38
• Joe Biden se pregăteşte să impună taxe vamale pentru vehiculele electrice din China
-
ieri, 14:37
• Telefoanele Seriei HUAWEI Pura 70 sunt aici! Un design unic şi camere foto de top (P)
-
astăzi, 10:07
• „Mâna lui Dumnezeu" fantomatică din Calea Lactee, surprinsă de astronomi
-
ieri, 18:12
• Zelenski: Ucraina are nevoie de mai multe arme de la aliaţi pentru a-i opri pe ruşi
-
astăzi, 07:25
• Coldplay şi Sting cer eliberarea lui Toomaj Salehi, rapperul iranian condamnat la moarte
-
astăzi, 07:45
• Leverkusen ajunge în finala Europa League şi îşi păstrează invincibilitatea în acest sezon
-
astăzi, 07:08
• Lumea trece printr-o nouă febră a aurului, iar băncile centrale sunt cele mai însetate
-
ieri, 19:12
• Anonymous a întrerupt parada de Ziua Victoriei pe televizoarele smart din Siberia
Fostul şef al statului a subliniat că prin parteneriatul public - privat ”poate fura aproape necontrolat” atât constructorul care finanţează investiţia prin credite comerciale, cât şi compania beneficiară.
„În astfel de investiţii costul de finanţare al investiţiei este foarte ridicat pentru că este vorba despre credite comerciale luate pe termene relative scurte, cu dobânzi ridicate şi cu perioade de graţie foarte scurte sau inexistente, credite care trebuie “rostogolite” la fiecare 5 – 7 ani cu costuri foarte ridicate. În parteneriatul public - privat poate fura aproape necontrolat şi constructorul care finanţează investiţia prin credite comerciale şi compania beneficiară care trebuie să acopere din bugetul de stat sumele neîncasate lunar sau trimestrial din taxele de autostrada, în timp ce utilizatorul de autostrada (conducătorul auto) plăteşte taxe de acces nepermis de mari şi uneori din ce în ce mai mari”, a adăugat Traian Băsescu.
Astfel, Traian Băsescu se întreabă de ce decidenţii politicii vor parteneriat public – privat, când România are la dispoziţie miliarde de euro, bani nerambursabili de la Uniunea Europeană pentru dezvoltarea infrastructurii.
„Mai mult, pentru a-şi satisfice clientele din teritoriu, guvernul a dat frâu liber administraţiilor locale să ia credite de angajament garantate de stat pentru drumuri, canalizare, apă curentă şi reţele de gaze când de fapt România are la dispoziţie sume enorme nerambursabile de la Uniunea Europeană, sume care nu sunt utilizate .Mai mult, pentru a suplini ineficienţa sistemului de educaţie românesc, dar şi slaba capacitate administrativă, Uniunea Europeană a alocat miliarde de euro pentru calificarea forţei de muncă”, a completat Traian Băsescu.
Traian Băsescu a făcute publice sumele alocate de Uniunea Europeană pentru perioada 2014 -2020.
„1.Program Operaţional Infrastructură Mare-9,42 miliarde euro ; 2.Program Operaţional Regional- 6,70 miliarde euro ; 3.Program Operaţional Dezvoltare Rurală - 8,10 miliarde euro ; 4.Program Capital Uman- 4,33 miliarde euro . T O T A L - 28,55 miliarde euro .”, a precizat fostul şef de stat.
Traian Băsescu a conchis că sunt bani nerambursabili puşi la dispoziţia României pentru dezvoltarea infrastructurii numai că Executivul nu vrea să-i cheltuiască.
„Deci, din totalul de 43,5 miliarde euro alocaţi României (incluzând subvenţia pentru agricultură) pentru perioada 2014 – 2020, 28,55 miliarde euro sunt destinate infrastructurii naţionale, infrastructurii locale, infrastructurii rurale dar şi suficienţi bani pentru calificare sau recalificarea personalului. Sunt bani nerambursabili puşi la dispoziţia României, bani pe care guvernul Dăncilă nu vrea să-I cheltuiască, în schimb, Viorica, Vâlcov şi Dragnea vor să facă investiţii prin extrem de costisitorul şi dubiosul sistem de parteneriat public – privat. Oare cât de ticălos trebuie să fii ca şi guvernant ca să respingi utilizarea banilor europeni nerambursabili ?”, a conchis Traian Băsescu.
Citește pe alephnews.ro: Primele probleme la cipul Neuralink: Ce s-a întâmplat în creierul primului om implantat, la doar o lună după ce a primit dispozitivul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Tinerilor le este frică să răspundă la telefon. 70% dintre persoanele care au participat la un sondaj preferă mesajele
Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Cine este antreprenorul care vrea să transforme cele mai arzătoare dorinţe ale oamenilor într-o afacere. El a creat şi vândut mai multe afaceri
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imaginile anului cu romanticul Ilie Năstase în timp ce își sărută cu foc soția! Cum a răsfățat-o pe Ioana Năstase, după ce femeia a dezvăluit că relația lor o face să trăiască în minciună și durere
PROSPORT.RO
'O sfidează pe soția lui Florin Piersic!' Scandal cu femeia nelipsită de lângă marele actor, aflat pe patul suferinței
CANCAN.RO
Cine este Anna Török, soția lui Florin Piersic. Cei doi au trăit o poveste de dragoste ca în filme
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe