Berceanu: Prin sistemul de plăţi Bechtel s-a tranformat într-o "casă de schimb valutar"

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a criticat din nou, vineri, la Oradea, contractul încheiat de Guvernul Năstase cu firma Bechtel, afirmând că statul are numai obligaţii, iar firma toate drepturile şi că prin sistemul de plăţi compania s-a tranformat într-o "casă de schimb valutar".

20 afișări
Imaginea articolului Berceanu: Prin sistemul de plăţi Bechtel s-a tranformat într-o "casă de schimb valutar"

Berceanu: Prin sistemul de plăţi Bechtel s-a tranformat într-o "casă de schimb valutar"

Radu Berceanu a vizitat, vineri, şantierul Autostrăzii Transilvania din judeţul Bihor şi a spus că cei care ar trebui întrebaţi despre deficienţele contractului semnat cu Bechtel sunt Adrian Năstase şi Mircea Geoană, liderii PSD, fiindcă ei au încheiat "un contract care ar trebui predat la facultate, în care o parte, statul, are toate obligaţiile, iar cealaltă, toate drepturile".

Ministrul Transporturilor a spus că acest contract nu poate fi schimbat şi nici renegociat, iar el a reuşit doar să vină cu înţelegeri adiţionale la acesta, fiindcă în varianta rezilierii lui "asta înseamnă doi ani de pauză", în care nu este voie să se lucreze nimic pe acest traseu. "În plus, ne judecăm la Londra sau la New York, unde ei câştigă de pe scaun", a spus Berceanu.

Întrebat de ziarişti în legătură cu numeroasele acuzaţii aduse în ultima vreme companiei americane şi subcontractorilor turci, Berceanu a spus că este adevărat că autostrada este construită de companii din Turcia, "Bechtel fiind numai cu numele şi renumele", dar statul este legat de mâini în această privinţă.

"Nu pot să-i oblig să lucreze cu angajaţi români. Nu putem să îi luăm la întrebări despre selecţia transportatorilor, care am auzit şi noi cum se face, nici de preţurile la materiale, nici de altele. Dincolo de un lung prilej de vorbe şi ipoteze, nu am niciun mijloc concret, pentru că aşa este construcţia făcută", a spus Berceanu, adăugând că nu îi rămâne decât ca, în urmărirea contractului, ministerul, Compania Naţională de Autostrăzi şi consultantul Scetaroute "să fie prezenţi cu presiune focalizată pe ei".

În privinţa tronsonului de autostradă executat în Bihor, ministrul a spus că se vor plăti restanţele faţă de constructor, fiindcă ar fi păcat să se întrerupă lucrările o lungă perioadă, iar costurile de prezervare a lucrărilor efectuate şi ale mobilizării de şantier să ajungă să fie la fel de mari ca şi costurile efective.

"O să îmi pun imaginaţia la treabă şi o să încerc să găsesc o soluţie astfel încât 50-60 de milioane de euro să îi alocăm pe zona asta, în plus faţă de ce e alocat, astfel ca anul viitor să avem şansa să se finalizeze tronsonul acesta. Şi aici am găsit un «cadou» de vreo 70 milioane de euro datorii la care tot plătim din greu. Am plătit 80 la sută din ce aveam de plătit anul trecut, inclusiv penalităţi, căci domnul Orban nu a plătit facturi din luna iunie. Aşa că, în loc să lucrăm, plătim ce nu s-a plătit anul trecut (...) Noi facem tot efortul ăsta, ca banii să se ducă în Anglia. Căci noi plătim în euro la Londra, iar de la Londra se trimit nişte euro încoace, câţi se trimit, să se plătească aici nişte lucrări. Deci Bechtel este şi casă de schimb valutar. De ce, ar trebui să-i întrebaţi pe cei care au semnat contractul ", a spus ministrul.


Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici