BMW anticipează în 2015 o creştere a vânzărilor şi profitului de sub 10%, inferioară anului trecut

BMW anticipează pentru acest an o creştere a volumului vânzărilor şi a profitului cu un ritm de o singură cifră, sub avansul de 10,3% consemnat în 2014 de profitul înainte de taxe, din cauza îmbătrânirii modelelor şi a costurilor mai mari ale investiţiilor în noi tehnologii.

114 afișări
Imaginea articolului BMW anticipează în 2015 o creştere a vânzărilor şi profitului de sub 10%, inferioară anului trecut

BMW anticipează în 2015 o creştere a vânzărilor şi profitului de sub 10%, inferioară anului trecut (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Anul trecut BMW a obţinut un profit înainte de taxe de 8,71 miliarde de euro, relatează Automotive News.

"Ca întotdeauna, estimările noastre sunt realizate în condiţii de stabilitate la nivel global. Cu toate acestea, se menţin numeroase incertitudini, precum încetinirea creşterii economice în China", a declarat directorul general al grupului german, Norbert Reithofer, în conferinţa de presă organizată pentru prezentarea rezultatelor financiare anuale.

Pe data de 13 mai, şefia BMW va fi preluată de Harald Krueger, iar Reithofer, care a condus BMW în ultimii 8 ani şi jumătate, a spus că pe succesorul său îl aşteaptă provocări în viitor.

"Echipa pe care o las ştie foarte bine câte sunt de făcut în anii următori. Viitorul aparţine următoarei generaţii. Ei trebuie să croiască dezvoltarea companiei, conform viziunii lor", a spus Reithofer.

Rezultatele BMW pentru 2014 au marcat al cincilea an record pentru producătorul auto, după criza economică mondială. Vânzările de automobile BMW, Mini şi Rolls-Royce au crescut anul trecut cu 7,9%, la 2,12 milioane de unităţi.

Veniturile grupului au avansat cu 5,7%, la un nivel record pentru companie, de peste 80 de miliarde de euro.

BMW va lansa în acest an 15 modele noi sau modernizate, între care minivanul compact Gran Tourer serie 2 cu şapte locuri şi o versiune nouă a sedanului serie 7.

Compania anticipează să atingă în acest an un nou record al vânzărilor totale de vehicule.

Audi, pe locul al doilea în lume pe segmentul automobilelor premium, şi Mercedes-Benz, aflată pe poziţia a treia, au ca obiective depăşirea BMW, în funcţie de vânzări, până la sfârşitul acestui deceniu, şi au reuşit să reducă din decalaj.

Audi a depăşit vânzările realizate de BMW sub brand propriu, în primele două luni ale acestui an, în timp ce Mercedes a înregistrat cea mai mare creştere a vânzărilor, comparativ cu ceilalţi doi concurenţi germani.

IHS Automotive anticipează că marca BMW îşi va menţine poziţia de lider pe ansamblul anului, cu vânzări de 1,82 milioane de automobile, comparativ cu 1,7 milioane unităţi în cazul Audi şi 1,6 milioane unităţi pentru Mercedes.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici