Boagiu: La calea ferată nu pot să spun că sunt la fel de optimistă ca la infrastructura rutieră

Ministrul Transporturilor Anca Bogiu a declarat la emisiunea "După 20 de ani", difuzată de Pro TV, că nu poate preciza un termen pentru modernizarea căii ferate, spre deosebire de construcţia autostrăzilor de pe Coridorul IV pan-european, unde finalizarea lucrărilor este programată pentru anul 2016.

400 afișări
Imaginea articolului Boagiu: La calea ferată nu pot să spun că sunt la fel de optimistă ca la infrastructura rutieră

Boagiu: La calea ferată nu pot să spun că sunt la fel de optimistă ca la infrastructura rutieră (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)

"La calea ferată nu pot să spun că sunt la fel de optimistă să pot să spun că în 2016 e gata, cum pot să spun la infrastructura rutieră, la autostrăzi. Dar, anul acesta se încheie contracte pentru 200 de kilometri pe Coridorul IV pan-european. Sper ca în perioada următoare, pe următorul POS-T şi din economii să construim sau să reabilităm mai mulţi kilometri pe coridor", a spus Boagiu.

Coridorul IV începe în Germania, la Nurenberg, şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul. Ministerul Transporturilor a încheiat în primăvară contracte pentru execuţia a 180 de km de autostradă pe acest coridor.

Referitor la viteza medie de deplasare a trenurilor, de 45 km/oră, Boagiu a afirmat că aceasta a crescut după ce în vară a fost finalizată modernizarea tronsonului Bucureşti-Constanţa, rezultatul fiind că traficul în perioada estivală a crescut pe acestă rută cu 40% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010.

"La calea ferată este o provocare gigantică pe care nu o vom putea duce singuri, de aceea am trecut la semnarea de parteneriate cu celălalte state membre astfel încât să ne unim eforturile pentru accesare de resurse aşa încât culoarele pan-europene să fie dezvoltate", a menţionat ministrul.

Ministrul a aminitit, totodată, că în urma restructurărilor din sistem şi schimbării contractelor la nivelul managementului, CFR SA şi-a redus pierderile cu 47%, iar CFR Marfă cu 65%.

Cele trei mari companii feroviare - CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă - sunt monitorizare prin acordul cu FMI. Restructurarea companiilor vizează numirea de manageri privaţi, reducerea numărului de angajaţi şi creşterea tarifelor, dar şi cedarea unor pachete de acţiuni.

CSAT a avizat, luni, un proiect de HG pentru aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a CFR Marfă şi a mandatului Ministerului Transporturilor pentru vânzarea a peste 50% din acţiuni, un pachet mai mare decât cel anunţat iniţial de autorităţi, de 20%.

Bugetul Programului Operaţional Sectorial de Transport (POST) pentru 2007-2013 este de 4,7 miliarde euro, din care sectorul feroviar beneficiază de 43% din fondurile, iar cel rutier 46%. In prezent, autorităţile discută pe tema bugetului pentru perioada 2014-2020.

Anca Boagiu a semnat în iunie, la Luxembourg, împreună cu şase omologi din UE, un memorandum pentru înfiinţarea Coridorului VII feroviar de transport marfă, care în România s-ar putea suprapune peste Coridorul IVpan-european, traseul exact urmând să fie stabilit până în 2013.

Memorandumul a fost semnat de către oficiali din şapte state, respectiv România, Austria, Bulgaria, Grecia, Republica Cehă, Slovacia şi Ungaria.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici