Budinsky, DB Schenker: Costul generat de creşterea accizei la carburanţi trece la consumatorul final

Marjele de profit în domeniul transporturilor sunt mici şi orice taxă suplimentară este transferată consumatorului final, spune Albin Budinsky, CEO-ul DB Schenker România, precizând că impactul accizei suplimentare la carburanţi asupra pieţei de profil nu poate fi deocamdată cuantificat.

229 afișări
Imaginea articolului Budinsky, DB Schenker: Costul generat de creşterea accizei la carburanţi trece la consumatorul final

Budinsky, DB Schenker: Costul generat de creşterea accizei la carburanţi trece la consumatorul final

"Nu suntem deloc multumiţi, pentru că, la fel ca în cazul tuturor taxelor, consumatorul final este cel care trebuie să o suporte. Nu ştim exact care vor fi consecinţele acestei taxe, însă au fost şi altele despre care am crezut că vor afecta piaţa locală de transport, iar la finalul zilei rezultatul nu a fost atât de dramatic", a declarat Budinsky pentru MEDIAFAX.

Creşterea accizei pentru carburanţi, cu 7 eurocenţi pe litru, a intrat în vigoare de la 1 aprilie, transportatorilor rutieri care utilizează motorină urmând să beneficieze de o returnare parţială a taxei suplimentare.

Ministerul Finanţelor a asumat o reducere a consumului de combustibil după majorarea accizei la carburanţi şi apreciază că transferul de venituri din mediul privat la buget va permite finanţarea unor investiţii cu un efect de atrenare mai ridicat în economie decât dacă banii ar rămâne în piaţă.

"Impactul estimat din creşterea nivelului accizei la carburanţi (benzină, motorină, kerosen) asupra veniturilor bugetare, începând cu 1 aprilie 2014 este de 2.009 milioane lei, din care 1.620 milioane lei se referă la accize şi 389 milioane lei la TVA. Transpunerea majorării accizei s-a efectuat luând în calcul şi scăderea consumului. Veniturile bugetare suplimentare reprezintă practic un transfer de fonduri din mediul privat către bugetul statului, ceea ce va permite finanţarea suplimentară a investiţiilor publice, cu efect de antrenare ridicat în economie, dar şi pe piaţa forţei de muncă", se arată într-un document al Ministerului Finanţelor, prezentat de MEDIAFAX la 24 aprilie.

Transportatorii din domeniul feroviar au criticat decizia de returnare parţială a taxei doar către transportatorii rutieri, considerând că măsura este discriminatorie şi afectează competiţia pe piaţa de profil. Acestora li se adaugă şi companiile din sectorul alimentar, care spun că au trimis o sesizare la Consiliul Concurenţei în acest sens.

Extinderea măsurii privind returnarea parţială unei sume din acciza suplimentară introdusă la carburant şi la alte categorii de companii decât transportatorii rutieri nu este imposibilă, dar este dificil de obţinut de la Comisia Europeană, care trebuie convinsă că are sens economic, au arătat reprezentanţii Consiliului Concurenţei la începutul lunii trecute.

Budinsky, şeful unuia dintre cei mai importanţi transportatori de pe piaţa locală, a adăugat că asemenea taxe, din care sunt finanţate lucrări de infrastructură, există şi în alte state europene, însă pentru firmele de profil, care operează cu marje reduse de profit, orice cost suplimentar este transferat la client şi ulterior la consumatorul final.

Compania germană DB Schenker, parte a căile ferate germane Deutsche Bahn AG, este prezentă pe piaţa românească prin companiile Schenker Romtrans şi DB Schenker Rail România, care au înregistrat în 2012 o cifră de afaceri totală de peste 100 milioane euro.

Cele două companii furnizează servicii de transport rutier, feroviar, maritim şi aerian, vamale, de logistică, depozitare sau operatorie portuară.

"Este prea devreme pentru a furniza cifrele de anul trecut, dar putem spune că 2013 a fost un an bun, iar noi am crescut pe toate segmentele de business", a afirmat Budinsky.

Reprezentantul DB Schenker apreciază că începutul lui 2014 a fost pozitiv, iar contextul economic general din România va fi suficient de stabil la nivelul întregului an.

"Înainte de 2008 au fost timpuri mai bune, dar după venirea crizei au existat ţări care au suferit mai mult decât România. România este o piaţă importantă pentru noi, cu peste 20 milioane de oameni, şi credem că în viitor cererea de aici va creşte. Printre provocările cu care ne confruntăm în actuala perioadă se numără atât insuficenta dezvoltare a infrastructurii, cât şi slaba putere de cumpărare a populaţiei", a spus şeful DB Schenker România.

Budinsky a precizat că lipsa autostrăzilor nu este o problemă acută pentru compania pe care o conduce, în condiţiile în care şi competitorii utilizează aceeaşi infrastructură, însă este nevoie de investiţii pentru dezvoltare în vederea atragerii de noi investitori în România.

"Orice kilometru de autostradă în plus ajută România, este foarte clar, iar în ultimii ani am văzut că lucrurile se mişcă. O autostradă care să lege Bucureştiul de Arad este neaparat necesară", a adăugat Budinsky.

CNADNR a inaugurat 116 kilometri de autostradă anul trecut, reţeaua însumând 646 kilometri în prezent. Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a anunţat în aprilie că până în anul 2020 autostrăzile din România vor însuma 2.440 kilometri.

Reprezentantul DB Schenker a arătat că şi dezvoltarea infrastructurii portului Constanţa este importantă pentru România, iar listarea companiei care îl administrează poate avea efecte benefice.

DB Schenker deţine o cotă de 10% pe piaţa locală de profil, potrivit datelor furnizate de Budinsky, iar transporturile rutiere generează ponderea cea mai importantă în rulaj.

"Clienţii români au devenit la fel de exigenţi precum cei vest-europeni, iar dacă nu eşti suficient de bun, au la îndemână diverse opţiuni. Ne concentrăm pe calitate, pe produse noi sau de nişă, şi nu vrem să fim văzuţi ca un elefant care se mişcă încet. Da, suntem o companie mare, dar am rămas activi în căutarea de soluţii noi pentru clienţi", a conchis reprezentantul DB Schenker.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici