- Home
- Economic
- DALLAS, (16.08.2013, 16:44)
- Anca Dumitrescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Canada, Europa şi Japonia ordonă verificarea emiţătoarelor de avarie la avioane Boeing şi Airbus
Autorităţile canadiene de reglementare în transporturi au ordonat verificarea unor emiţătoare de avarie la majoritatea aeronavelor Boeing şi Airbus, decizie urmată de Europa şi Japonia, după ce un astfel de dispozitiv fabricat în Canada a luat foc în iulie la bordul unui Dreamliner 787, la Londra.
317 afișări
Canada, Europa şi Japonia ordonă verificarea emiţătoarelor de avarie la avioane Boeing şi Airbus (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Dispozitivele sunt fabricate în Canada de Honeywell International.
Operatorii aerieni trebuie să efectueze verificările în termen de 150 de zile de la intrarea în vigoare a directivei, pe 26 august, a anunţat Transport Canada, citată de Bloomberg.
Alte ţări urmează în mod automat astfel de recomandări, aşa cum au procedat vineri autorităţile europene şi japoneze.
Ordinul are la bază posibilitatea ca un cablu defect de la un emiţător de localizare de urgenţă să fi provocat un incendiu pe 12 iulie la bordul unui Boeing 787 parcat la Londra.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrația reală înseamnă că tu, cetățeanul, ai putere decizională. Monopolul partidelor din România trebuie spart
-
Avertisment al serviciilor secrete europene: Rusia pregăteşte activ atentate cu bombă sub acoperire, atacuri incendiare şi distrugeri ale infrastructurii pe teritoriul european
-
Protest în Ungaria. Mii de oameni s-au adunat la un miting organizat de rivalul lui Viktor Orban
-
Macron îl îndeamnă pe Netanyahu să ajungă la un acord de armistiţiu cu Hamas
Directiva canadiană se referă la 11 modele de avioane Boeing, între care 787, 777 şi 737, şi şapte modele Airbus, precum A320, A330 şi A380. Verificările vor fi făcute şi în cazul avioanelor business Falcon 7X al Dassault Aviation şi L-382, versiunea civilă a avionului de transport Hercules al Lockheed Martin.
Ordinul se aplică la nivel mondial, astfel că sunt afectate peste 3.000 de avioane Boeing şi Airbus, a declarat Philip Tang, director la Transport Canada.
În luna ianuarie, toate avioanele 787 au fost consemnate la sol, pentru o perioadă de trei luni, după ce Administraţia Federală pentru Aviaţie din SUA a blocat cursele acestora din cauza producerii a două incidente, de supraîncălzire a bateriilor iun-litiu.
Boeing a recomandat deja de luna trecută verificarea emiţătoarelor avioanelor, iar operatorii care au făcut deja acest lucru nu trebuie să repete controalele.
ANA Holdings şi United Airlines au descoperit cabluri deteriorate la emiţătoarele de avarie de la unele avioane Dreamliner, în urma recomandării pentru controale făcută de Boeing, care susţine ca aceste inspecţii să devină obligatorii.
Ministerul japonez al Trasporturilor a dispus la rândul său verificarea dispozitelor fabricate de Honeywell. Ordinul se referă la 82 de avioane Boeing şi Airbus, inclusiv aeronavele 787 operate de Japan Air şi Ana.
Agenţia Europeană pentru Siguranţă în Aviaţie a adoptat ordinul Transport Canada, extinzând mandatul de inspecţie la toţi operatorii europeni.
Honeywell susţine acţiunea autorităţilor canadiene şi continuă să coopereze cu agenţiile care investighează incendiul din iulie de la avionul unei companii din Etiopia.
Incendiul de la bordul aeronavei 787 provocat de emiţătorul de urgenţă, alimentat cu baterii litiu, a reaprins temerile referitoare la sistemul electric al aparatelor Dreamliner.
Autorităţile canadiene au inspectat o fabrică a Honeywell din Mississauga, Ontario, şi o alta a subcontractorului Instrumar din St John’s, Newfoundland.
Transport Canada a cerut operatorilor aerieni să nu urmeze instrucţiunile originale de întreţinere ale Honeywell, dar nu a menţionat motivul.
În 14 august, ANA Holdings a descoperit alte defecţiuni, la cablurile sistemului de stingere a incendiilor, la bordul a trei 787. Defecţiunile, care au fost remediate prin înlocuirea unor piese, ar fi dus la declanşarea unui alt extinctor decât cel necesar, în cazul unui incendiu la unul dintre motoare.
Citește pe alephnews.ro: Interviul integral Macron – The Economist. Europa, arme nucleare și restabilirea ordinii mondiale: Cum vede Macron viitorul?
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Soția fotbalistului s-a urcat beată la volan și a făcut praf un Ferrari Portofino de 200.000 de euro!
PROSPORT.RO
Locul din România în care oamenii s-au întors în timp, în 1888. Cel mai ciudat fenomen din 2024 se desfășoară în județul Buzău
CANCAN.RO
Medicul Mihaela Bilic spune ce se întâmplă în organismul tău când mănânci drob de miel, de fapt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe