Care sunt cele mai mari agenţii de turism din România

Happy Tour, Eximtur şi Perfect Tour au avut afaceri în creştere anul trecut şi şi-au păstrat primele locuri în topul celor mai mari zece agenţii de turism, din care a ieşit Kartago Tours, Paralela 45 şi J'info Tours, ale căror vânzări s-au diminuat semnificativ.

2950 afișări
Imaginea articolului Care sunt cele mai mari agenţii de turism din România

Care sunt cele mai mari agenţii de turism din România (Imagine: Andrei Iliescu/Mediafax Foto)

Happy Tour, cea mai mare agenţie de turism din România din punct de vedere al cifrei de afaceri, s-a menţinut pe prima poziţie şi în 2010.

Cifra de afaceri a firmei deţinute de fondul de investiţii spaniol GED Capital a crescut cu 18%, la 143,4 milioane de lei. Profitul net a scăzut, însă, cu 11%, la 972.128 lei. Happy Tour a cumpărat în acest an Prestige Tours, una dintre cele mai importante agenţii de turism româneşti.

La fel ca în ultimii ani, agenţia Eximtur, controlată de Lucia şi Radu Morariu, ocupă locul 2, cu afaceri de 115,7 milioane de lei, cu 2% mai mult ca în 2009. În schimb, profitul s-a redus de peste 3,5 ori, până la 396.267 lei.

Cifra de afaceri a Perfect Tour a urcat cu 13,5%, până la 87,3 milioane de lei, iar profitul s-a dublat, ajungând la 195.294 lei. Touroperatorul îi are ca acţionari pe Corina Păcuraru şi Damian Crivţonencu şi este cunoscută ca una dintre câştigătoarele constante din ultimii ani ale unor contracte cu instituţiile de stat.

Pe locul patru a urcat Accent Travel & Events, cu afaceri de 63,4 milioane de lei, în creştere cu 10%. Profitul firmei a scăzut cu 42%, la 1,78 milioane de lei.

Marshal Turism, deţinută de Ion Antonescu, a coborât un loc în top, pe fondul scăderii vânzărilor cu peste 19%, la 53,4 milioane de lei. Profitul a scăzut şi mai mult, aproape la jumătate, situându-se puţin peste 267.000 lei.

Locul şase în topul de anul trecut, firma Kartago Tours, nu a depus încă bilanţul pentru 2010 la Ministerul Finanţelor. În locul său a intrat firma Hotelair, cu vânzări de 48,6 milioane de lei, în creştere cu 55%. Profitul agenţiei a urcat de peste trei ori, până la aproape 570.000 de lei.

Şi Business Travel Turism a înregistrat în 2010 o rată de creştere semnificativă, respectiv 27,4%. Agenţia a avut anul trecut afaceri de 45,1 milioane de lei şi profit net de 2,1 milioane lei.

Prestige Tours, achiziţionată în acest an de Happy Tour, a urcat un loc în top, până pe poziţia a opta, chiar dacă a avut afaceri mai mici cu 18% (38,9 milioane lei). Firma a devenit în schimb cu peste 40% mai profitabilă, cu un câştig net de 1,4 milioane de lei.

Într-o situaţie similară se află Danco Pro Comunication, adică afaceri mai mici, dar în urcare cu o poziţie în clasament. Firma a avut anul trecut afaceri de 38,7 milioane de lei, în scădere cu 5%, şi un profit net de 174.137 lei, de peste patru ori mai mic decât cel obţinut în 2009.

Locul zece este ocupat de agenţia Olimpic Internaţional, cu afaceri de 34,5 milioane de lei, în creştere cu 32%, şi un profit de 1,2 milioane de lei, de 2,6 ori mai mare comparativ cu anul 2009.

În afară de Kartago Tours, din Top 10 au mai ieşit J'info Tours, ale cărei afaceri au scăzut cu 21%, la 33,5 milioane de euro, şi Paralela 45, cu o scădere de 37%, la 26,5 milioane de lei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici