Ce cred nemţii despre afacerile cu China: noi inventăm, ei copiază imediat

Se spune despre China că este prezentă peste tot unde există clienţi. Dar se mai spune că e ţara unde au loc transferuri misterioase de la companii care deţin know-how la companii care vor acele informaţii sau, cel puţin, aceasta este părerea generală a celor mai influenţi oameni de afaceri din Germania, scrie BBC News.

42 afișări
Imaginea articolului Ce cred nemţii despre afacerile cu China: noi inventăm, ei copiază imediat

Ce spun nemţii despre afacerile cu China: noi inventăm, ei copiază imediat (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Artur Fischer, director al bursei de valori de la Berlin, este unul dintre oamenii de afaceri care "s-a fript" cu China. "Le-am oferit descrierea produsului pe care ni-l dorim - toate fotografiile şi resursele informaţionale pe care aveam de gând să le valorificam pentru a vinde produsul aici, în Germania", îşi aminteşte Fischer despre parteneriatul cu China.

"Le-am cerut să fabrice componentele. Ei au făcut acest lucru, dar după jumătate de an ne-au prezentat foarte mândri propriul lor produs, pe care plănuiseră să-l vândă în Germania. Era o copie fidelă a produsului nostru. Ne-au luat fotografiile, descrierile, totul."

Mai este şi cazul Berliner Seilfabrik, care produce frânghii de căţărare pentru locurile de joacă. "Ne dorim să vindem produsele noastre în China, la fel cum ne dorim să le vindem oriunde în lume", spune directorul de vânzări Jens Zumblick. "Doar că în trecut, produsele noastre au fost copiate extraordinar de mult. Companiile chineze s-au prezentat la show-uri cu produse identice cu ale noastre. Se cercetează enorm pentru acest tip de produse şi poţi să arunci totul în aer vânzând un singur produs în China", a spus Zumblick, adăugând că deşi Berliner Seifabrik are brevete de producător chiar şi în China, îi este foarte greu să ia măsuri.

Stephan Wong este avocat specializat în proprietate intelectuală şi a făcut studiile la London School of Economics. El crede în continuare că transferul know-how-ului în China de către companiile occidentale reprezintă soluţia cea mai bună de pătrundere pe pieţele asiatice. Dar mai crede că aceste companii ar trebui să pună condiţia ca tehnologia să fie transferată companiilor chineze la un preţ dinainte stabilit sau după o perioadă determinată de 10-20 de ani.

Chiar şi aşa, companiile germane încă au reţineri. Majoritatea amintesc de cazul Siemens, care a introdus trenul de mare viteză în China, pentru ca mai târziu să observe cum companiile chineze au învăţat şi dezvoltat tehnologia foarte rapid.

Citeşte mai mutle pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici