Celebrul Canal Bucureşti-Dunăre este iar în atenţia autorităţilor. Visul neîndeplinit al lui Ceauşescu, subiectul unei licitaţii publice

  • Celebrul Canal Bucureşti-Dunăre, care a fost unul dintre visele neîndeplinite ale lui Nicolae Ceauşescu, ar putea să devină realitate la mai multe de trei decenii după moartea dictatorului.
  • Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile (CNACN) a lansat o licitaţie publică pentru reactualizare studiu de fezabilitate "Amenajarea râurilor Argeş şi Damboviţa pentru navigaţie si alte folosinţe".
  • Valoarea estimată pentru reactualizare studiu de fezabilitate este de 6.000.000 lei, fara TVA, conform datelor publicate pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice(SEAP).
25351 afişări
Imaginea articolului Celebrul Canal Bucureşti-Dunăre este iar în atenţia autorităţilor. Visul neîndeplinit al lui Ceauşescu, subiectul unei licitaţii publice

Celebrul Canal Bucureşti-Dunăre revine în atenţie. CNACN a lasat o licitaţie publică pentru reactualizare studiu de fezabilitate

Nu este prima dată când legarea Bucureştiului de ruta navigabilă de pe Dunăre este în atenţia publică în epoca post-decembristă. În 2008 era anunţată începerea studiilor de fezabilitate. La vreme respectivă guvernul spunea că realizare sa ar duce la crearea a aproximativ 10.000 de locuri de muncă, posibilitatea irigării a zeci de mii de hectare precum şi importante cantităţi de energie electrică prin hidrocentrale.

"După finalizarea canalului, Capitala va deveni port la două mări, Marea Neagră şi Marea Nordului. De asemenea, municipiul Bucureşti va deveni a cincea capitală cu acces la Dunăre după Viena, Bratislava, Budapesta şi Belgrad", declara în 2008 directorul general al Administraţiei Canalelor Navigabile, Ovidiu Cupşa.

Într-o estimare din 2015 Marcel Boloş la momentul respectiv şeful AM POST estima costurile lucrărilor la Canalul Bucureşti- Dunăre la 1,5 miliarde de euro.

Lucrările la Canalul Bucureşti-Dunăre au început în 1986 şi au fost oprite după 1989.

Elaborarea noului Studiului de Fezabilitate are două etape, conform descrierii succinte ataşate anunţului public:

ETAPA I:

  • a) Expertize Tehnice – constructii si amenajari hidrotehnice, taluzuri, drumuri si poduri, etc.
  • b) Studiu Topografic vizat de OCPI (inclusiv Studiu batimetric);
  • c) Stabilirea Coridorului de expropriere si identificare proprietari;
  • d) Studiu geotehnic (inclusiv studiu privind stabilitate a malurilor)
  • e) Studiu de impact asupra mediului (inclusiv studiul transfrontralier) si Studiul cu privire la siturile arheologice;
  • f) Studiu/studii de impact asupra corpurilor de apa;
  • g) Studiu hidrologic;
  • h) Studiu de trafic pentru o perioada de 5 ani pentru fiecare rau/canal navigabil;

ETAPA II:

  • a) Documentatia tehnica pentru Certificatul de Urbanism care se emite in vederea obtinerii Autorizatiei de Construire (DTCU);
  • b) Documentatiile tehnice (inclusiv diligentele si taxele aferente) pentru obtinerea Avizelor / Acordurilor specificate in C.U. inclusiv acordul de mediu si documentatia necesara obtinerii Avizului de Gospodarire a Apelor (DTAA);
  • c) Documentatiile tehnice (inclusiv diligentele si taxele aferente) pentru obtinerea Acordului de functionare in siguranta a barajelor (se refera la incadrarea in categorii de importanta a barajelor, la adoptarea solutiilor de proiectare, la conditiile de amplasament si la respectarea normelor si reglementarilor legale, precum si a experientei in domeniu) obligatoriu pentru obtinerea Autorizatiei de construire - conform OUG nr. 244/2000 privind siguranta barajelor; Respectarea exigentelor de performanta referitoare la siguranta barajelor este obligatorie in toate etapele de realizare si de exploatare a acestora: proiectare, executie, exploatare in perioada de executie, exploatare curenta si postutilizare sau abandonare.
  • d) Studiu de Fezabilitate (cu respectarea continutului – cadru S.F. obiectiv mixt de investitii - conf. H.G. nr. 907 din 2016) + documente suport elaborate conform cerintelor Ghidului Solicitantului (inclusiv: estimare cantitati, evaluare costuri lucrari; devize generale Arges si Dambovita, devize pe obiecte, Analiza economica, Cost-Beneficiu, sensivitate, analiza optiuni, etc)
  • e) Documentatii Tehnice pentru avizarea Studiului de Fezabilitate si indicatorilor tehnico-economici in CTE Ministerul Transporturilor Infrastucturii si Comunicatiilor, in Consiliul Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte si Documentatii Tehnice pentru obtinerea tuturor celorlalte avize care sunt necesare aprobarii la finantare a proiectului. Versiunea finala a Studiului de Fezabilitate se considera versiunea care va fi aprobata prin Hotarare de Guvern, pentru indicatorii tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii „Amenajarea râurilor Argeş şi Dâmboviţa pentru navigaţie şi alte folosinţe”.
     

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici