Circa 15% dintre centrele comerciale din România şi-ar putea schimba destinaţia

Aproximativ 15% dintre centrele comerciale existente în România îşi vor schimba destinaţia în perioada următoare, în condiţiile în care proprietarii acestor proiecte nu au reacţionat la timp la modificările comportamentului consumatorilor sau la concurenţă.

179 afișări
Imaginea articolului Circa 15% dintre centrele comerciale din România şi-ar putea schimba destinaţia

Circa 15% dintre centrele comerciale din România şi-ar putea schimba destinaţia

"Dacă facem o structurare a centrelor comerciale existente în A, B, C şi D, în care A reprezintă proiectele dominante şi B cele mai puţin dominante, iar C şi D centrele prea mici, pot să spun că A şi B pot să supravieţuiască şi să se adapteze cererii şi pieţei, în timp ce pentru C şi D vom vedea un trend de repoziţionare şi de schimbare de destinaţie, mai ales că mai sunt şi alte proiecte în curs de planificare", a declarat Brigitte Schmitt, managing partner al firmei Oasis Shopping Center Services, divizia de administrare comercială şi tehnică pentru sectorul de retail a dezvoltatorului imobiliar Oasis.

În opinia sa, în categoria C şi D se încadrează circa 30-35% din stocul de centre comerciale de pe piaţa locală, în timp ce 10-15% din stoc îşi va schimba destinaţia.

"Pentru aceste centre, proprietarii nu au avut nicio reacţie în faţa crizei, a competiţiei, a cererii sau reacţiile lor au venit foarte târziu. În plus, acestea au suprafeţe mici, de până în 10.000 de metri pătraţi, ceea ce le face foarte greu de administrat. Circa 30-35% din stoc se încadrează în această categorie, iar probabil 10-15% îşi va schimba destinaţia deoarece sunt amplasate în zone care nu atrag clienţi şi retaileri sau conceptul este greşit ales. Sunt şi în Bucureşti 1-2 proiecte de acest gen şi care s-ar putea să fie reconvertite în alt gen de spaţii", a spus Schmitt.

Există deja centre comerciale atât în Bucureşti, cât şi în ţară care au fost închise, iar spaţiilor li s-au dat o altă utilitate, exemple în acest sens fiind City Mall (transformat în birouri), Armonia Arad (transformat în spaţii logistice) sau o parte din Plaza România care va fi convertită tot în spaţii de birouri.

Potrivit unui studiu publicat în urmă cu o săptămână de firma Immpuls Real Estate Solutions, circa o treime din centrele comerciale din România, cu o suprafaţă de peste 500.000 de metri pătraţi, ar avea nevoie de investiţii de aproximativ 200 milioane de euro în renovare şi îmbunătăţirea mixului de chiriaşi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici