- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (28.04.2011, 19:45)
- Lidia Neagu , Lidia Neagu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Colas, Max Boegl şi alte firme contestă licitaţiile la autostrăzile Timişoara-Lugoj şi Orăştie-Sibiu
Un număr de şapte consorţii şi firme au contestat rezultatele licitaţiilor la alegerea constructorului autostrăzilor Timişoara-Lugoj şi Orăştie-Sibiu, printre care Colas (Franţa), Max Boegl şi Tehnologica Radion din România, iar pentru Nădlac-Arad şi Lugoj-Deva nu au fost înregistrate contestaţii.
413 afișări
Colas, Max Boegl şi alte firme contestă licitaţiile la autostrăzile Timişoara-Lugoj şi Orăştie-Sibiu (Imagine: Victor Ciupuliga/Mediafax Foto)
Licitaţia pentru Timişoara-Lugoj a fost câştigată de asocierea româno-italiană Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni, cu o ofertă de 210,36 milioane lei pentru primul lot (10 kilometri) şi de asocierea italiană Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua-Cossi Costruzioni, cu o ofertă de 445,64 milioane lei pentru lotul doi, în lungime de peste 25 kilometri.
Ambele loturi sunt contestate de consorţiile Confort SA Timişoara/Monteadriano Engenharia E Construcao, Tehnologica Radion/Gabriel Couto/Amandio Carvalho/Lena /Rosas/Arcadis şi Construcciones Y Promociones Balzola/Rover Alcisa/Puentes din Spania, potrivit datelor furnizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
ULTIMELE ȘTIRI
-
STUDIU. Timpul trece, suferința rămâne. Anxietatea pe care o simțiți ar putea fi „doliu pandemic”
-
Klaus Iohannis, despre decizia privind retragerea candidaturii lui Cîrstoiu: nu este un mare succes
-
Veşti bune. Preţurile alimentelor la nivel mondial ar urma să scadă în acest an - Oxford Economics. Recoltele abundente duc la scăderea preţurilor pentru grâu şi porumb, produse vitale
-
Românii vor să trăiască mai sustenabil, dar le lipseşte infrastructura. Cum se poate implica mediul privat?
În plus, al doilea lot a mai fost contestat de asocierea româno-franceză Construcţii Feroviare Iaşi/Colas/Egis România.
Lucrările pentru autostrada Orăştie-Sibiu (82 kilometri) au fost împărţite în patru loturi, din care primul (24 kilometri) a fost câştigat de compania austriacă Strabag, cu o ofertă de 551,04 milioane lei. Cel de-al doilea lot (20 kilometri) ar urma să fie realizat de companiile Straco Grup din România şi Studio Corona SRL Civil Engineering din Italia, pentru 377,78 milioane lei.
Rezultatul licitaţiei este contestat de consorţiile Tehnologica Radion/Gabriel Couto/Amandio Carvalho/Lena /Rosas/Arcadis pentru primul lotul, de Max Boegl România/Geiger/Tancrad/Primacons pentru lotul doi, şi de firma românească J&P-Avax pentru lotul patru.
Iniţial, a fost contestată şi licitaţia pentru proiectare şi execuţia lotului unu al autostrăzii Lugoj-Deva, de către asocierea grecească Aktor/Shapir, dar ulterior aceasta şi-a retras contestaţia.
Licitaţia pentru autostrada Lugoj-Deva, în lungime de 27,4 kilometri, a fost câştigată de consorţiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua- Cossi Construzioni, pentru 681,04 milioane lei.
CNADNR a primit în total 64 de oferte pentru autostrăzile Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu, valoarea totală a contractelor fiind de 3,45 miliarde lei.
Doar patru loturi nu au fost contestate, respectiv Nădlac-Arad (două loturi), lotul trei al autostrăzii Orăştie-Sibiu şi autostrada Lugoj-Deva (prin retragerea contestaţiei).
Autostrăzile sunt incluse în coridorul IV paneuropean, care începe în Germania, la Nurenberg, şi continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul.
CNADNR a reziliat recent un contract de 224 milioane euro atribuit Colas pentru construcţia autostrăzii Cernavodă-Medgidia întrucât compania franceză nu a finalizat proiectarea autostrăzii decât pentru 6 kilometri din cei peste 20 de kilometri ai traseului şi nu a obţinut avizele şi acordurile necesare, însă a solicitat costuri suplimentare importante şi prelungirea termenului de execuţie cu doi ani.
Firma românească Max Boegl face parte din grupul Max Bögl, unul din cei mai importanţi constructori din Germania. Grupul are mai multe proiecte în România, cel mai cunoscut fiind realizarea stadionului "National Arena", în parteneriat cu Astaldi (Italia).
Citește pe alephnews.ro: Cum poți deveni milionar? Christian Louboutin îți oferă răspunsul
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Adevărul de pe stradă: Câte maşini sunt de fapt în Bucureşti.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Aplicația care știe dacă navighezi pe site-uri porno. Părinții și copiii își pot urmări istoricul reciproc
Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
EXCLUSIV | Adrian Mititelu și-a pulverizat copilul aflat pe patul de spital: „E un escroc! A luat bani de la toată lumea”
CANCAN.RO
Sfântul Gheorghe, sărbătoare IMPORTANTĂ pentru români. Ce nu ai voie să faci astăzi. Tradiții și obiceiuri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe