Coletele trimise din UE către România s-au dublat în primele luni ale anului. Ce şi-au cumpărat românii din străinătate

Volumul de colete trimise din UE către România s-au dublat în primele luni ale anului şi a ajuns la cel mai ridicat nivel de până acum. Categoria cea mai comercializată din străinătate în România a fost IT&C şi Fashion.

333 afișări
Imaginea articolului Coletele trimise din UE către România s-au dublat în primele luni ale anului. Ce şi-au cumpărat românii din străinătate

Coletele trimise din UE către România s-a dublat în primele luni ale anului

Pandemia a acţionat ca un accelerator pentru magazinele online şi companiile de curierat, care au investit în extinderea capacităţii logistice, depozitare, tehnologie şi flote. A fost momentul decisiv şi pentru multe dintre business-urile exclusiv offline să facă pasul în online şi să-şi diversifice canalele de vânzări, iar omnichannel a devenit unul dintre conceptele cele mai prezente în strategia jucătorilor din ecommerce în ultimul an. Urmând o strategie de diversificare şi extindere, comercianţii online au profitat de dezvoltarea segmentului de marketplace din Europa şi au accesat acest tip de platforme, atât pe plan local, cât şi internaţional.

Schimbările de strategie din comerţ şi focusul sellerilor pe extinderea în online, inclusiv peste graniţe, au dus la creşteri exponenţiale ale vânzărilor cross-border, care, în România, au ajuns la cel mai ridicat nivel de până acum.

Începând din 2020, nivelul comerţului cross-border în reţeaua Coletăria.ro, parte a grupului Packeta, a crescut accelerat atât din România în străinătate, dar mai ales în sens invers, din străinătate către România. Vârful a fost înregistrat în primele luni din 2021, când volumul de colete din Uniunea Europeană către România s-a dublat, raportat la perioada similară a anului trecut.

„Comerţul online cross-border bidirecţional îşi va menţine trendul ascendent accelerat pe tot parcursul anului, datorită interesului magazinelor online europene de a se extinde dincolo de graniţe. Peste 85% dintre magazinele online care aleg serviciile Coletăria.ro livrează sau au în plan să livreze cross-border. În prezent, aproximativ 80% din livrările cross-border reprezintă colete care intră în Romania şi 20%, expediţii dinspre România către U.E.”, spune Alexandr Jeleascov, CEO Coletăria.ro.

Pentru anul 2021, estimările Coletăria.ro vizează o creştere de până la 30% din totalul coletelor procesate pe segmentul cross-border.

Pentru a sprijini magazinele online să livreze mai eficient în pieţele în care activează, Coletăria.ro a dezvoltat un parteneriat strategic cu Innoship, agregatorul de servicii de curierat numărul 1 din România. Innoship optimizează interacţiunile dintre retaileri şi curieri, eficientizând costurile aferente serviciilor de curierat cu până la 25% şi crescând performanţa de livrare cu până la 15% printr-o alocare dinamică a comenzilor, în funcţie de criteriile selectate de retailer în platformă.

În topul produselor achiziţionate din România şi livrate în străinătate se regăsesc cărţi, produse din segmentul Health & Beauty, Fashion, produse pentru copii, jucării, articole sportive, Gaming şi accesorii IT.

În acelaşi timp, categoriile cele mai comercializate din străinătate în România sunt: IT&C şi Fashion, în mod special, precum şi accesorii, gadgeturi, produse Health & Beauty, produse destinate copiilor, articole sportive, Home & Deco şi auto - moto.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici