- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (10.11.2014, 14:59)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CONFERINŢĂ MEDIAFAX - UNTRR: Firmele cu datorii, discriminate la returnarea accizei. Chiriţoiu: Statul poate să se protejeze
UNTRR susţine că transportatorii cu datorii cărora nu li se returnează acciza sunt discriminaţi faţă de cei cu plăţile la zi şi cei străini, cărora nu li se cer informaţii, răspunsul Concurenţei fiind că statul poate să se protejeze, iar cei străini ar putea fi obligaţi să nu aibă datorii în România.
81 afișări
CONFERINŢĂ MEDIAFAX - UNTRR: Firmele cu datorii, discriminate la returnarea accizei. Chiriţoiu: Statul poate să se protejeze (Imagine: Marius Dumbrăveanu/Mediafax Foto)
"Legea spune în România că se poate rambursa această acciză suplimentară, conform prevederilor Directivei UE 96/2003, către orice operator de transport înregistrat în unul din cele 28 de state ale Uniunii Europene, cu următoarele precizări pentru cei din România: nu trebuie să aibă datorii la stat în momentul în care depun cererea de rambursare şi până când primesc banii. Ceilalţi, din celelalte 27 de state nu trebuie să îndeplinească această condiţie. Cei din România, de asemenea, nu trebuie să fie în insolvenţă" a declarat Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), la conferinţa MEDIAFAX Talks about Competition.
ULTIMELE ȘTIRI
-
VIDEO. Primul om cu cip Neuralink în creier joacă „Mario Kart” cu ajutorul device-ului
-
Cresc preţurile în industria prelucrătoare, construcţii şi în comerţ
-
Horia Constantinescu renunţă la şefia ANPC pentru a candida la Primăria Constanţa
-
Pentagonul alocă 20 miliarde dolari pentru dezvoltarea avionului care-l va înlocui pe F-22 Raptor
El l-a întrebat pe preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, cum justifică această prevedere, precizând că transportatorii o consideră discriminatorie.
"Este conform regulilor ajutorului de stat ca o parte din taxa de mediu să fie returnată actorilor din industrie care sunt foarte afectaţi de ea. Deci exista bază legală în legislaţia europeană şi ca urmare am avizat actul normativ. Din ce înţeleg, nu merge foarte bine procesul de recuperare a acestei accize, acesta este un lucru pe care cred că este bine să-l discutaţi cu Ministerul de Finanţe. Faptul că obligăm sau împingem în România actorii economici sa nu aibă datorii către stat este o prevedere care apare în legislaţia noastră frecvent, nu i-am găsit un caracter anticoncurenţial, dar nici nu am meditat asupra acestui lucru. Mi se pare rezonabil într-o ţară totuşi cu o disciplină financiară slabă ca statul să se protejeze în sensul acesta, să pună presiune pe actorii economici să-şi îndeplinească obligaţiile legale financiar", a spus preşedintele Consiliului Concurenţei.
El a adăugat că este posibil ca prevederea să fie discriminatorie faţă de transportatorii străini, care ar putea fi obligaţi să fie cu taxele la zi în România.
"Dacă e discriminare faţă de alţi actori din Uniunea Europeană? Da, este posibil să fie şi să ne putem gândi la asta, dar aş vedea-o să îi obligăm şi pe ei să nu aibă datorii la statul român. Nu mă interesează dacă au sau n-au datorii la fiscul german sau austriac. Dar, într-adevăr, ar trebui să ne asigurăm că între actorii care concurează pe piaţa din România nu există diferenţe", a completat Chiriţoiu.
Acciza suplimentară de 7 eurocenţi pe litru la carburanţi este aplicată de la 1 aprilie 2014, măsura fiind criticată constant de către transportatori.
Guvernul a aprobat ulterior, printr-o schemă de ajutor de stat, restituirea a 4 euocenţi pe litru din acciza suplimentară pentru transportatorii rutieri de mărfuri cu autovehicule de cel puţin 7,5 tone şi cei de persoane, cu excepţia transportului public.
Executivul a stabilit, printr-o hotărâre din iulie, condiţiile, procedura şi termenele de returnare a accizei. Documentul prevede că administratorul acestei scheme de ajutor de stat este Autoritatea Rutieră Română, care eliberează şi decizia de aprobare a restituirii de accize, în timp ce Ministerul Finanţelor face plata efectivă
Citește pe alephnews.ro: Cillian Murphy devine vegan: „Mi-e dor de brânză. Nu îmi lipsește carnea”
Citește pe www.zf.ro: Revoltă la Carrefour în România: Cu cât sunt plătiţi angajaţii
Citește pe www.zf.ro: Surpriză de la Kaufland în România. A investit deja peste 1 mil. euro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Povestea unui fost corporatist care alături de un prieten a creat de la zero propria marcă de bere 100% românească
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea este cea mai sexy sportivă din culturismul românesc! Are un singur vis: „Asta îmi dă energie”
PROSPORT.RO
Ce se întâmplă când bei vin roșu, de fapt. Expertiza surprinzătoare a medicului Vlad Ciurea
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe