Criza creditelor amână fuziunile şi achiziţiile pe piaţa de retail din Europa

Fuziunile şi achiziţiile pe piaţa de retail din Europa par să fi încetinit pentru cel puţin nouă luni de acum înainte, dar companiile sunt decise să încheie astfel de tranzacţii, odată ce criza creditelor se va linişti şi intenţiile consumatorilor vor deveni mai predictibile.

15 afișări
Imaginea articolului Criza creditelor amână fuziunile şi achiziţiile pe piaţa de retail din Europa

Criza creditelor amână fuziunile şi achiziţiile pe piaţa de retail din Europa

"Sunt sigur că nu se vor schimba multe lucruri în următoarele şase până la nouă luni. Dincolo de acest termen este greu de prevăzut ce se va întâmpla, deoarece jucătorii sunt hotărâţi să revină", a declarat, James George, partener la firma de consultanţă OC&C, prezent la Summit-ul Reuters pentru Retail şi piaţa de consum.

Acţiunile retailerilor europeni au înregistrat o scădere de aproximativ 30% în ultimele 6 luni, aproape de cea a sectorului bancar european, iar estimările arată că trendul va continua, impactul crizei financiare asupra consumatoriilor fiind doar la început.

"Vom vedea o revenire substanţială a sectorului de fuziuni şi achiziţii la finalul crizei creditelor, în momentul când pieţele financiare vor considera că problema activelelor neprofitabile a fost rezolvată", a declarat Ira Kalish, director pentru economie mondială la Deloitte Research.

Ea a adăugat că primii cumpărători aşteptaţi sunt corporaţiile şi fondurile suverane de investiţii, acestea din urmă mai ales în sectorul afacerilor de mărime mică şi medie, pentru a evita controversele politice.

Retailerii prezenţi pe pieţe emergente, ca Rusia şi Europa de Est, ar putea prezenta interes pe fondul nivelului redus al preţurilor şi potenţialului ridicat de creştere.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici