- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (03.12.2013, 13:42)
- Alexandra Vladescu - Mediafax , Liviu Dadacus
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cum va arăta HARTA AUTOSTRĂZILOR din România. Strategia de dezvoltare până în 2018. PROIECTUL Guvernului
Premierul Victor Ponta a prezentat, marţi, în faţa grupurilor parlamentare USL, strategia de dezvoltare a reţelei de autostrăzi 2014-2018. Ponta a propus elaborarea unui proiect de lege prin care Guvernele viitoare să fie obligate să continue proiectele începute.
30321 afișări
Cum va arăta HARTA AUTPSTRĂZILOR din România. Strategia de dezvoltare până în 2022. PROIECTUL Guvernului
Premierul Victor Ponta a declarat, marţi, în faţa grupurilor parlamentare USL, că anual va fi alocată construcţiei de autostrăzi o sumă cuprinsă între 750 de milioane şi un miliard de Euro, Parlamentul şi Guvernul urmând să decidă în fiecare an în ce direcţie alocă această resursă suplimentară.
"Prezint un proiect al USL, acela de a avea în mod realist o reţea de autostrăzi care să fie construită, nu doar proiectată. Am stabilit anul 2018 ca orizont posibil de realizare a acestor autostrăzi nu întâmplător 2018 - sunt 100 de ani de când România a fost unită politic, dar nu este unită ca infrastructură", a spus Ponta.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Aplicația care știe dacă navighezi pe site-uri porno. Părinții și copiii își pot urmări istoricul reciproc
-
Grindeanu: Pas important pentru construcţia unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol
-
Un proces privind oprirea exportului de arme către Israel ajunge la Înalta Curte din Londra
-
Acţiune de amploare, cu sprijin Europol şi FBI, pentru anihilarea unui ”supercartel” al drogurilor
El le-a propus parlamentarilor USL să facă un proiect de lege privind strategia de construcţie a autostrăzilor care să fie votat de Parlament şi care să rămână ca obligaţie pentru viitoarele Guverne să continue proiectele începute.
În prezent, România are puţin peste 500 km de autostradă.
Ponta a spus că există deja finanţat, în lucru, aproape de a fi inaugurat sau în fază de licitaţie tronsonul Nădlac-Arad şi tronsonul Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu, care este în lucru şi din care la sfârşitul anului 2013 se dau în folosinţă încă patru tronsoane totalizând 105 km.
El a precizat că s-a finalizat licitaţia pentru autostrada Sebeş-Turda şi că din economiile făcute la POS Transport se va putea licita şi construi din programul bugetar 2007-2013 tronsonul de autostradă Turda-Târgu Mureş, unde în luna ianuarie pot începe toate procedurile.
Ponta a precizat că, pe finanţarea din fonduri de coeziune, va fi demarată autostrada Piteşti-Râmnicu Vâlcea, primul tronson care trece pe la Curtea de Argeş, dar şi autostrada Ungheni-Târgu-Neamţ-Bacău şi încă trei tronsoane, respectiv Bucureşti-Buzău-Focşani, autostrada Sud Bucureşti -Alexandria şi segmentul Craiova-Calafat.
"Asta constituie trei miliarde de Euro şi se termină banii din fonduri de coeziune. Alţi bani nu avem în fondurile de coeziune. Aceste tronsoane le putem licita şi începe în 2014", a spus Ponta.
El a arătat că din fondurile de dezvoltare regională pot fi finanţate cu 1,8 miliarde de Euro două segmente de autostradă, Sibiu-Braşov şi Braşov-Bacău, în aşa fel încât să se poată uni chiar în perioada imediat următoare Moldova şi Transilvania.
În ceea ce priveşte tronsoanele finanţate în regim de concesiune sau parteneriat public-privat, Ponta a spus că pe data de 9 decembrie se depune oferta finală pentru Comarnic-Braşov.
"Comarnic-Braşov e un proiect pe care îl consider esenţial pentru această guvernare şi pentru ţară în ansamblu. E tronsonul cu cel mai mare trafic din România, nu doar pentru caracteristica de turism, că acolo merg bucureşteni în week-end, ci mai ales pentru legătura între Ardeal şi Bucureşti", a spus Ponta.
Premierul a arătat că e într-o procedură avansată centura Sud care va uni autostrada Piteşti-Bucureşti de Bucureşti-Constanţa şi că există într-o formulă avansată şi se pot în cursul anului viitor declanşa şi lucrările pentru Piteşti-Craiova.
"Există un tronson din autostrada Trasilvania, Jilău-Suplacu de Barcău, unde avem ofertă pentru construcţia în parteneriat public-privat. Din bugetul de stat din 2014 am propus construcţia şi finalizarea segmentului de autostradă Borş-Suplacu de Barcău şi finanţarea pentru unirea a ceea ce este un pol important Galaţi-Brăila de autostrada inclusă pe coridorul 9", a spus Ponta.
El a arătat că, practic, până în 2018 se pot da în folosinţă din fondurile existente azi, deci nu din venituri posibile sau din promisiuni, aceste segmente de autostrăzi.
"Unim practic toate regiunile istorice şi avem ieşiri spre graniţele importante, atât spre Moldova, cât şi spre Ungaria şi spre Bulgaria", a spus Ponta.
Proiectul Guvernului se bazează pe accelerarea proiectelor începute, demararea de noi proiecte din fonduri europene (accesibile datorită triplării absorbţiei din ultimul an), cointeresarea partenerilor privaţi în finanţarea autostrăzilor.
Citeşte şi:
Chiţoiu: Banii din creşterea accizelor se duc pe autostrăzi, drumuri naţionale şi judeţene
Citeşte şi:
Şova nu ştie cât va genera acciza de 7 eurocenţi la carburanţi. Ar vrea să finanţeze doar autostrăzi
Citește pe alephnews.ro: Lungmertrajul „Trei kilometri până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, a fost selectat la Cannes. Irina Margareta Nistor: „Filmul o să fie primit cu foarte multă curiozitate”
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie găsită moartă: „Mi-a zis că…”
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe